Focaccia fra Føtex ?
Fra : ALKolsen

Dato : 13-02-06 16:47

Hej,

i vores Føtex (Randers) kan man købe nogle (synes jeg) dejlige brød,
som de kalder Focaccia. De sælges i 3 varianter: med grønt krydderi,
med ost, eller med rødt krydderi (altså OVENPÅ brødet, ikke I).

Efter at have læst tidligere korrespondance her i gruppen, kan jeg
forstå at det nok ikke er den rigtige betegnelse, at kalde dem for
Focaccia.

MEN, jeg vil gerne bage nogle lige sådan og jeg vil også gerne have
"det røde krydderi" ovenpå. Jeg kan ikke finde ud af, HVAD krydderiet
er...

Jeg vil gerne bede om hjælp til en Focaccia opskrift - og et bud på
hvad "det røde krydderi" er.

mvh
Anne

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 13-02-06 18:44

Hej Anne,

Er "det røde krydderi" ikke bare tomat(pure)?

Mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 13-02-06 19:21

"ALKolsen" < skrev i en meddelelse
MEN, jeg vil gerne bage nogle lige sådan og jeg vil også gerne have
"det røde krydderi" ovenpå. Jeg kan ikke finde ud af, HVAD krydderiet
er...

Hvad står der på pakken ..?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-02-06 19:39

ALKolsen skrev:

> Jeg vil gerne bede om hjælp til en Focaccia opskrift - og et bud
> på hvad "det røde krydderi" er.

Der skulle gerne være rosmarin på det toscanske fladbrød, men
det plejer da ikke at være rødt?

--
'rluf :·)

Fra : ALKolsen

Dato : 13-02-06 22:41

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Der skulle gerne være rosmarin på det toscanske fladbrød, men
> det plejer da ikke at være rødt?

Hej igen,

det er løst brød fra bagerafdelingen, der er ingen varedeklaration
(jeg kunne jo spørge dem, men ... )

Det grønne kunne være rosmarin, eller oregano, timian eller basilikum
- men DE RØDE smager bedst, og jeg ikke smage HVAD det er. Jeg
tænkte, der måske var nogle af Jer der også havde smagt dem, og
vidste det lidt bedre end jeg .... ?

Og eftersom det sikkert bare er en betegnelse Føtex har givet brødet,
så tror jeg ikke udmiddelbart at det svarer til et autentisk stykke
focaccia.

Nogle bud?

mvh
Anne

Fra : Max

Dato : 13-02-06 22:46

Hej Anne

> Nogle bud?

Spørg dog i den bagerafdeling, hvem er nærmere til
at vide det ?

Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 14-02-06 17:26

On 13 Feb 2006 13:40:55 -0800, "ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com>
wrote:
klip
> [...]
>
>Og eftersom det sikkert bare er en betegnelse Føtex har givet brødet,
>så tror jeg ikke udmiddelbart at det svarer til et autentisk stykke

Paprika
mvh Ebbe

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 14-02-06 10:13

"ALKolsen" <alkolsen@hotmail.com> wrote in message
>Jeg vil gerne bede om hjælp til en Focaccia opskrift - og et bud på
hvad "det røde krydderi" er.

Med al sandsynlighed en "bagermix" der består for det meste af soltørrede
tomater.
Jeg købte sådan en pose i Italien - det var dog en "mozzarella mix" dvs
noget at drysse på friskoste - og den bestod af soltørrede tomater, origano,
MSG og de sædvanlige kemikalier

Sandra

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-02-06 16:55

ALKolsen wrote:
> Jeg vil gerne bede om hjælp til en Focaccia opskrift - og et bud på
> hvad "det røde krydderi" er.

Jeg har været i Føtex i Randers idag (Mariagervej).
Der var nogle poser med "Mexikanske" Focaccia, oder der stod der paprika
i indholdsfortegnelsen.

M.v.h
Niels

Fra : Katjastrofen

Dato : 14-02-06 16:59

[...]

___________

Hej Anne

Kender godt brødene.. - og de smager skønt. - plejer at købe 6 stik til 18
kroner :)

Det røde kryderi, kalder de hvor jeg handler ind - mexicokryderi. - og jeg
synes nu også det virker som et blandingskryderi.
Så kan man vist få med hvidløg og dild/oregano [kan ikke huske hvilken]
også.. men jeg køber også kun de "røde"

mvh

Katja

Fra : ALKolsen

Dato : 15-02-06 09:07

Katjastrofen skrev:

> [...]
> synes nu også det virker som et blandingskryderi.
> Så kan man vist få med hvidløg og dild/oregano [kan ikke huske hvilken]

Hej igen,

jeg prøvede igår - jeg har købt noget "italiensk barbeque krydderi"
i Tiger butikken - det smager derhenad, og er ikke så dårligt.
Nu skal jeg bare have en god brød-opskrift (jeg bagte alligevel
te-boller igår og kom krydderiet på nogle af dem).

mvh
Anne

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-03-06 23:08

[...]

Jeg tror, det er sød chili. Min grønthandler fører en sød chili-blanding fra
RoBeRo krydderier - der er chili, rosenpaprika, oregano, koriander,
allehånde, cayennepeber, nelliker, hvidløg og salt i. Smagen er lidt tør i
det - hen efter smagen af det der røde drys på brød.
Det smager forresten også godt på smøreost med rejer.

Venlig hilsen Dikte