Statistik modul
Fra : Christian Sparre

Dato : 12-02-06 21:51

Hejsa

Skal så småt igang med et lille statitiskmodul til en ny side, har ikke lavet
et sådant før men regner ikke med at det programmeringsmæssige bliver et
problem. Nej det jeg kunne tænke mig at vide er om der er nogen "officielle"
konventioner om hvordan man definere et unikt hits, hvor lang udløbstid er
der, er det når brugeren lukker browseren at der skal tælles igen eller f.eks.
nå han i samme browser session har besøgt en anden side i mellemtiden og
vender tilbage.

Altså hvordan bør man skælne, modulet skal jo kunne vise det overordnede
antal sidevisninger, men også kunne vise unikke besøg til siden (regner med
det skal styres af sessions, er der andre muligheder). Der skal selvfølgelig
også være idetifikation af browser, os referer.

Så hvis nogen af jeg har en måde i gør det på eller har andre ideer så smid
gerne lige et lille svar :)

--
Christian Sparre
http://sparrez.dk

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 13-02-06 21:42

> Så hvis nogen af jeg har en måde i gør det på eller har andre ideer så
> smid gerne lige et lille svar :)

Jeg bruger www.tracewatch.com , men det kan være du vil lave noget selv for
udfordringens eller designets skyld.

Simon Rasch

Fra : Christian Sparre

Dato : 13-02-06 22:16

Hello Simon,

> Jeg bruger www.tracewatch.com , men det kan være du vil lave noget
> selv for udfordringens eller designets skyld.

Ja det ser da godt nok avanceret ud, ser lige på det, der kan jeg jo nok
også hive lidt data ud for at vise det på forsiden jo.

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 14-02-06 19:41

det ser måske avanceret ud, men det er ikke svært at bruge det. Man kan se
unikke besøg pr time, dag, uge osv. Man kan se hvilket land besøgende kommer
fra. hvilken browser, hvilke søgerobotter.

Jeg har ikke nogen økonomisk interesse i produktet (som er gratis), men jeg
synes bare det funger.

Mvh
Simon Rasch

Fra : Christian Sparre

Dato : 14-02-06 21:53

Hello Simon,

> [...]
> besøgende kommer fra. hvilken browser, hvilke søgerobotter.
>
> Jeg har ikke nogen økonomisk interesse i produktet (som er gratis),

Ja, har fået det installeret på min side og brugt den lille API ting til
at vise sagerne på forsiden. Det ser ud til at fungere udemærket.

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk