Bedstefars skæg
Fra : Ditte

Dato : 12-02-06 17:19

Hej

Jeg har ingen smør eller margarine i huset, kun Dragsbæk Oliemargarine.
Er der nogen der har prøvet at bage Bedstefars Skæg med oliemargarine i
stedet for smør?
Så vil jeg da meget gerne låne opskriften.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 03:41

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stedet for smør?
> Så vil jeg da meget gerne låne opskriften.

Der er ikke brug for en anden opskrift end den du har. På flasken med
oliemargarine står der, hvor mange gram 1 dl vejer, eller noget i den stil.
Så er det blot at omregne det så det svarer til samme mængde fast fedtstof i
opskriften, og hælde det i.

Eller vælge den enkle metode: Vælge at sige, at 1 dl. oliemargarine svarer
til 100 gram fast fedtstof, og så "trække noget fra" når der måles. De gange
jeg har brugt oliemargarine til en kage, og det fx har været 200 gram
smør/margarine jeg skulle bruge, har jeg brugt godt 1½ dl. oliemargarine.
Konsistensen af den færdige kage har været fin. Men hvad smagen angår... Det
er en smagssag.

Tina