|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fejl på ISDN2 men bredbånd er ok Fra : news.inet.tele.dk
 | 
 Dato :  11-02-06 12:58
 | 
 |  | Jeg har ISDN2 kombineret med bredbånd (begge dele hos TDC).
 
 Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
 Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt - hvad
 kan årsagen være?
 
 Jeg har prøvet med en anden NT-boks, men det ændrer ingenting.
 
 TDC lover at påbegynde fejlretning i løbet af 10 dage, og det har jeg meget
 svært ved at vente på. Derfor dette spørgsmål her i gruppen i håb om at
 finde en løsning lidt hurtigere.
 
 Mvh
 Erik
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Højriis Krist~ (11-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  11-02-06 14:13
 | 
 |  | "news.inet.tele.dk" <_ebr_@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:43edd162$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
 > Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt - hvad
 > kan årsagen være?
 
 Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
 NT-boksen - usandsynligt efter din test
 Skillefiltret
 Kablet mellem skillefilter og NT
 Skillefilter på central
 Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
 LT-kortet på centralen
 
 --
 Martin Højriis Kristensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  J. P. Christensen (11-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : J. P. Christensen
 | 
 Dato :  11-02-06 15:18
 | 
 |  | 
 "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
 news:43ede2d5$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "news.inet.tele.dk" <_ebr_@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:43edd162$0$122$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> Min ISDN2-forbindelse fungerer ikke - 'line' lyser ikke i NT-boksen.
 >> Samtidig fungerer bredbånd faktisk. Det synes jeg er lidt mærkeligt -
 >> hvad
 >> kan årsagen være?
 >
 > Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
 > NT-boksen - usandsynligt efter din test
 > Skillefiltret
 > Kablet mellem skillefilter og NT
 > Skillefilter på central
 > Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
 > LT-kortet på centralen
 > --
 > Martin Højriis Kristensen
 
 Hvor meget af dette kan testes med det samme ved fejlmeldingen? Jeg går ud
 fra at een af årsagerne til produktivitestforbedringerne hos teleselskaberne
 skyldes forbedrede diagnostikværktøjer....
 
 mvh,
 Jens Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Højriis Krist~ (11-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  11-02-06 15:36
 | 
 |  | "J. P. Christensen" <jpc39@REMOVE.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:43edf220$0$38689$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> NT-boksen - usandsynligt efter din test
 >> Skillefiltret
 >> Kablet mellem skillefilter og NT
 >> Skillefilter på central
 >> Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
 >> LT-kortet på centralen
 > Hvor meget af dette kan testes med det samme ved fejlmeldingen?
 
 LT-kortet har noget selv-diagnosticering, men hvis fejlen er opstået i
 "yderkanten" af kortet, så kan man ikke skelne det fra de andre fejltyper.
 Dvs man kan teste LT-kortet, men en "TEST OK" er ikke ensbetydende med at
 kortet er ok.
 
 --
 Martin Højriis Kristensen
 
 
 
 
 |  |  | 
  news.inet.tele.dk (12-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : news.inet.tele.dk
 | 
 Dato :  12-02-06 00:35
 | 
 |  | > Tja, det kan være en af følgende elementer der fejler:
 > NT-boksen - usandsynligt efter din test
 > Skillefiltret
 > Kablet mellem skillefilter og NT
 
 Jeg har nu forsøgsvis testet skillefilter og kablet mellem skillefilter og
 NT ved at forbinde ledningen som kommer fra 'vejen' direkte til indgangen på
 min NT-boks (dvs. udenom skillefilteret). Telefoni virker stadig ikke.
 
 Så fejlen ligger sandsynligvis på centralen.
 > Skillefilter på central
 > Kabel mellem skillefilter og LT-kortet på centralen
 > LT-kortet på centralen
 
 Medarbejderen i Fejlservice bad mig slukke for NT-boksen så hun kunne 'måle
 linjen'. Hvad indebærer denne måling? Hun sagde at hun slet ikke kunne 'se'
 min NT-boks, og det var på den baggrund at hun foreslog at jeg prøvede med
 en anden.
 
 Jeg kan selvfølgelig godt acceptere at der sker fejl en gang imellem. Og da
 jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
 gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
 hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der  ikke
 mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de på
 et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
 tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og i
 den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er jeg
 helt gal på den?
 
 Mvh
 Erik
 
 
 
 
 |  |  | 
   Steen (13-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen
 | 
 Dato :  13-02-06 00:35
 | 
 |  | Og da
 > jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
 > gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
 > hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der  ikke
 > mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de på
 > et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
 > tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og
 > i
 > den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er
 > jeg
 > helt gal på den?
 >
 > Mvh
 > Erik
 
 
 Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
 men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.
 
 Jeg er også næsten 100% sikker på at du også  kan få et strakskald  - de
 påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
 kr.
 Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)
 
 
 Hilsen Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Steen (13-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen
 | 
 Dato :  13-02-06 00:59
 | 
 |  | 
 "Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:43efc62c$0$27621$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Og da
 >> jeg er meget afhængig af min fastnettelefon og tilhørende ADSL, vil jeg
 >> gerne betale lidt ekstra i abonnement for til gengæld at være sikker på
 >> hurtig service ifm nedbrud. Men Fejlservice siger at "det er der  ikke
 >> mulighed for". Er det noget, TDC er begyndt at sige (påstå) efter at de
 >> på
 >> et tidspunkt blev hængt ud i DR fordi de mere eller mindre systematisk
 >> tilbød kunderne at tegne et serviceabonnement, når kunderne fejlmeldte og
 >> i
 >> den forbindelse brokkede sig over den ventetid, de fik oplyst? Eller er
 >> jeg
 >> helt gal på den?
 >>
 >> Mvh
 >> Erik
 >
 >
 > Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
 > men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.
 >
 > Jeg er også næsten 100% sikker på at du også  kan få et strakskald  - de
 > påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
 > kr.
 > Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)
 >
 >
 > Hilsen Steen
 
 
 Jeg glemte lige angående fejlen på din isdn.
 
 Du kan saktens have liniefejl på din forbindelse mens din adsl køre fint.
 Hvis du ikke har 110 volt ud til din Ntab så virker din isdn ikke. Du kan
 sågar have den ene linie afbrudt og alligevel være heldig at din adsl
 virker, så hvis du er så uheldig at der er kabelfejl så kan den teknikker
 der kommer til dig om 10 dage ikke andet end afgive den til
 kabelfejlretningen, hvor du så kommer om i køen igen.
 
 Hvis du mener at der er fejl på din Ntab, så ta den med ned i en telebutik
 og få dem til at bytte den.
 
 /Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Anders Majland (14-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  14-02-06 10:56
 | 
 |  | > Selvfølgelig kan du tegne en ekstra service på fejlretning af din telefon,
 > men den har nok først virkning næste gang du har fejl på din installation.
 
 Yep - det har jeg ogsp lært. Så næste gang logger jeg på deres hjemmeside og
 bestiller den service og venter 24 timer inden jeg fejlmelder .... Godt nok
 binder man sig for en periode men det er ingenting mod at vente i ugevis på
 fejlretning.
 
 > Jeg er også næsten 100% sikker på at du også  kan få et strakskald  - de
 > påbegynder fejlretningen inden for en time og jeg mener at prisen er 1000
 > kr.
 > Sådan var det mens jeg var ansat (er gået på pension efter 36 år)
 
 Man kan ikke længere (som privatkunde) købe sig til hurtigere fejlretning
 når man først har meldt fejlen - Det var det de fik på puklen for af
 medierne....
 
 /A
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |