kan ikke sende
Fra : Morten L

Dato : 11-02-06 11:02

Har netop skiftet mobil - kan ringe og modtage sms - men kan ikke sende
sms??? I min gamle telefon virker alt, så det er noget med en dybere
indstilling på den nye telefon, men hvad kan det være, når jeg godt kan
modtage sms

Udbyder: telmore
Teleforn samsung sgh-x480

/tb

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 11-02-06 11:13

Har du husket at aktivere dit simkort ?

/S

Fra : Uldsokken Arne Swift~

Dato : 11-02-06 11:58

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Har du husket at aktivere dit simkort ?

Når han kan ringe og modtage SMS, så er det sikkert aktiveret!

Fra : Uldsokken Arne Swift~

Dato : 11-02-06 11:58

"Morten L" <ml@safnet.dk> wrote in message
> [...]
> sms??? I min gamle telefon virker alt, så det er noget med en dybere
> indstilling på den nye telefon, men hvad kan det være, når jeg godt kan

Har du indtastet nummeret til sms/central-/servicecenter? Ved ikke om det er
muligt at modtage uden det, men du kan i hvertfald ikke sende. Du kan finde
nummeret på de forskellige udbyderes hjemmeside.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 11-02-06 12:52

Fra : Erling

Dato : 11-02-06 12:33

Morten L skrev:
> [...]
> sms??? I min gamle telefon virker alt, så det er noget med en dybere
> indstilling på den nye telefon, men hvad kan det være, når jeg godt kan

Hej.
Se her:
TELMOREs beskedcentral nummer er +45 4039 0999.

Dette nummer skal indtastes i menuen på din telefon, før du kan sende
SMS fra dit TELMORE nummer.

Vær opmærksom på at +45 ikke kan erstattes med 0045 eller helt undlades.
Afhængig af hvilken mobiltelefon du har, skal du som regel kigge efter
en menu ved navn "beskeder", "meddelelser" eller "post". Herunder findes
en menu der hedder "beskedindstillinger", "beskedcentral" eller
"servicecenter".
Ved Nokiatelefoner vælges efterfølgende "Sæt 1" og nummeret til
beskedcentralen indtastes.

Hvis ovenstående fremgangsmåde ikke kan benyttes på din telefon,
henviser vi til din telefons brugermanual, hvor der er en vejledning
til, hvorledes nummeret til beskedcentralen indtastes. Find evt. din
manual her på www.telmore.dk under Telefonmanualer.

mvh
Erling S.

Fra : Per Jensen

Dato : 21-02-06 18:29

Hej

Har for nyligt haft samme problem, dog med TDC, de havde ændret i
opsætningen på centralen så mit nummer var skjult,
og med skjult nummer er det ikke muligt at sende SMS ?????
TELMOREs beskedcentral nummer er +45 4039 0999 er det samme som TDC

Fra : Paw P Larsen

Dato : 21-02-06 18:58

Per Jensen wrote:
> Har for nyligt haft samme problem, dog med TDC, de havde ændret i
> opsætningen på centralen så mit nummer var skjult,
> og med skjult nummer er det ikke muligt at sende SMS ?????

Rubbish! Du kan sende SMS'er både med og uden CLIR på dit abonnement.