5 l øltønder
Fra : lhs

Dato : 10-02-06 16:06

Hej

Jeg har købt en 5 literøltønde med Pulander weissbier, mums. Hvor længe kan
sådan en fætter holde inden den går død ?

Lars HS

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-02-06 16:08

lhs wrote:
> Jeg har købt en 5 literøltønde med Pulander weissbier, mums. Hvor længe kan
> sådan en fætter holde inden den går død ?

Hvis øllet er godt nok, omkring en aften

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Spacey

Dato : 11-02-06 13:09

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har købt en 5 literøltønde med Pulander weissbier, mums. Hvor længe
> kan sådan en fætter holde inden den går død ?
>
> Lars HS

Kommer an på hvor tørstige i er.....

Kenneth

Fra : Margrete Johansen

Dato : 12-02-06 09:14

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har købt en 5 literøltønde med Pulander weissbier, mums. Hvor længe
> kan sådan en fætter holde inden den går død ?

Hvor fik du fat i den? Og mener du Paulaner?

Margrete

Fra : lhs

Dato : 12-02-06 18:51

Hej

Ja naturligvis er det den herlige Paulaner, jeg kalder den bare for
Paulander fordi den smager så godt...

Anyways, syd for den tyske grænse kan du købe mange herlige tønder for 60-
70 kr. bla. denne, men der er stadig ingen der seriøst har svaret på mit
spørgsmål, de er nok for tørstige til at have en sådanne tønde længere...

Lars HS

Fra : Max

Dato : 12-02-06 19:57

Hej Lars

> svaret på mit spørgsmål, de er nok for tørstige til at have en
> sådanne tønde længere...

Står disse ting ikke på tønden ?

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 12-02-06 20:54

Hej
Max wrote:
> Står disse ting ikke på tønden ?

Nej det gør det desværre ikke.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060212195340@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Max

Dato : 12-02-06 21:28

Hej

> Nej det gør det desværre ikke.

Nej, naturligvis, de kommer jo fra Bayern og der betragtes
den slags jo som almen viden :)

Forøvrigt det eneste sted jeg har fået øl på MD, at det så var
Flensburger Pils, ja det er en amden snak.

Mvh Max

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-02-06 23:44

lhs wrote:
> 70 kr. bla. denne, men der er stadig ingen der seriøst har svaret på mit
> spørgsmål, de er nok for tørstige til at have en sådanne tønde længere...

Hvordan tappes øllet? lukkes der luft ind for at kompensere for
undertryk? eller er der noget ekstra kulsyre der presser det ud?

Hvis der lukkes normalt luft ind i bøtten ville jeg regne med en
holdbarhed på en 2-5 dage.

// Hans

Fra : Hauge

Dato : 12-02-06 19:14

Hej
lhs wrote:
> Jeg har købt en 5 literøltønde med Pulander weissbier, mums. Hvor
> længe kan sådan en fætter holde inden den går død ?

Efter hvad jeg har fået at vide af en kender, så er det ca. 3 dage efter
åbning, hvis den da ikke er drukket inden.

Den smager forøvrigt suverent

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060212181331@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 14-02-06 11:24

Du kan prøve at spørge inden på mit forum.
www.haandbrygforum.dk

Jens