Ny mobiltelefon - Telmore? PDA?
Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 10-02-06 14:15

Jeg har en aldrende 3310 nu, og vil gerne snart købe en ny. Egentlig
har jeg lyst til at købe en PDA-telefon, men jeg er ikke sikker på
hvilken. Måske bliver det udskudt lidt, og så køber jeg bare en
"normal" mobiltelefon istedet. Jeg har Telmore lige nu, så jeg
overvejer nogle af deres "håndjernstilbud". Men jeg ved ikke noget om
hvad der er fedt i dag eller hvad jeg har brug for osv. Er der nogen
der kan anbefale eller fraråde nogle af de telefoner som Telmore har
til salg?

/David

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 10-02-06 14:51

Hvad er dit behov i det daglige ?

Skal du ''bare'' ringe og sende SMS'er. Eller vil du have en
der kan mere end det ?

Jeg bruger selv en 6230i, og den er jeg godt tilfreds med....

/S

Fra : pinkfloydhomer@gmail~

Dato : 10-02-06 15:01

Som udgangspunkt skal jeg bare ringe og sende sms. Men jeg ved jo
heller ikke hvad moderne mobiltelefoner kan. Hvem ved om jeg mon får
brug for at gå på nettet med den, at spille spil på den, at tage
billeder med den, at høre musik på den og hvad man ellers kan?

Jeg ville hade at købe den billigste telefon på markedet for derefter
at finde ud af at de mangler en grundlæggende feature som "alle" har
og bruger i dag.

/David

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 10-02-06 16:50

Så køb en 6230i, så er du ikke godt dækket ind.
Her får du et 32 mb ekstra mmc kort udover de 19 mb der er i standard.

Skulle de 32 mb ikke række, så har Sonofon tilbud på et 512 mb kort til
329,-
Om du så vil købe den som ''håndjerns mobil'' hos Telmore er op til dig.

Men jeg vil lige sammenligne priserne, hvis jeg var dig, inden du køber.
Ved at en 6230i ligger på 1700,- uden abb. (www.mobilpriser.dk)

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-06 17:26

<pinkfloydhomer@gmail.com> wrote in message

> [...]
>brug for at gå på nettet med den, at spille spil på den, at tage
>billeder med den, at høre musik på den og hvad man ellers kan?

Det vigtige er nok ikke at det skal være nokia, hvis pda er et alternativ.
Men hold dig fra 6230i, som en anden foreslår. SE W800i har et 2 mp kamera,
en fungerende mp3 afspiller, en god videofunktion og ordbogen er W800i
virker, til forskel fra 6230i.

Jeg har selv altid haft nokia, men mine 6 mdr med 6230i bød på daglige
skuffelser over denne telefon.

>Jeg ville hade at købe den billigste telefon på markedet for derefter
>at finde ud af at de mangler en grundlæggende feature som "alle" har
>og bruger i dag.

Så hvis det "bare" bliver en tlf, så kan jeg anbefale SE k750i/w800i,
sidstnævnte følger der et 512 mb memorycard med. Og til begge, følger det
usb datakabel. De fungerer bedre end 6230i, både ordbog, mp3, håndtering af
data og memorycard. Der er også samsung D600, som også er en lækker tlf. Alt
andet end 6230i, som folk sælger videre igen, nærmest før de har fået den.

>/David

Nicolai

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 10-02-06 17:43

Lad dog manden selv bestemme !

Han har jo haft Nokia før, og det kunne jo være han vil have det igen.
- Hans behov er jo kun at ringe og sende SMS'er.

Min 6230i virker upåklageligt, også i ordbogen.

/S

Fra : Peter T.

Dato : 10-02-06 19:12

6400 - Sredna udviste en rettidig omhu og skrev:

> Lad dog manden selv bestemme !
>
> Han har jo haft Nokia før, og det kunne jo være han vil have det igen.
> - Hans behov er jo kun at ringe og sende SMS'er.

Nicolai har også haft en Nokia 6230i. Hvorfor må han ikke advare imod den
selvsamme model, som du roser?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-02-06 19:42

6400 - Sredna wrote:
> [...]
> - Hans behov er jo kun at ringe og sende SMS'er.
>
> Min 6230i virker upåklageligt, også i ordbogen.

Det gjorde min så bare ikke. Jeg ved, at jeg bestemt ikke er den eneste, der
er blevet skuffet ved at skifte til "top-modellen" 6230i. Det kræver bare
lige man kigger lidt tilbage i denne gruppe.
Men så vil jeg da anbefale SE K750i, hvis det skal være en af de modeller,
der er på tilbud hos Telmore.

Søren

Fra : MM

Dato : 10-02-06 22:33

> [...]
> bare lige man kigger lidt tilbage i denne gruppe.
> Men så vil jeg da anbefale SE K750i, hvis det skal være en af de modeller,

Jeg vil helt klart støtte dette forslag, 6230i'en droppede jeg efter jeg
havde prøvet den, den var simpelthen for træls at skrive på.
Jeg købte en K750i istedet for, et valg jeg bestemt ikke har fortrudt.

MM

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-06 22:57

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Lad dog manden selv bestemme !

Hvor har jeg tvunget ham til noget? Jeg råder ham, ligesom du gør og kan
følgende fortælle om min dårlige erfaring.

> Han har jo haft Nokia før, og det kunne jo være han vil have det igen.

For det første, så skriver han pda? Dvs at tanken om noget andet, ikke er
fremmd for ham. Jeg har også haft nokia i mange år, men 6230i er skuffende
ringe.

> - Hans behov er jo kun at ringe og sende SMS'er.

Min 6230i frøs, ind imellem når jeg skrev sms'er og "genstartede" derefter
ud til startskærmen.

> Min 6230i virker upåklageligt, også i ordbogen.

Det vil jeg simpelthen kalde noget vås. Det er alm. kendt, at ordbogen er
langt dårligere, end bare sin "lillebror". Breve til nokia, er fra nokia af
blevet besvaret med, at de ikke vil gøre noget ved den. Og jeg havde daglige
problemer med ordbogen, selv de ord som man kunne stave for den (nærmest
hele tiden), var begrænset og blev skiftet ud, som der kom flere til.

Men ja, hvis man ikke sms'er mere end "ja" og "ok", så virker den da fint.
Men prøv du ordbogen/ordbogsfukntionerne i en w800i, så opdager du, at nokia
6230i er langt fra niveauet, år 2006.

> /S

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 23:59

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Lad dog manden selv bestemme !
>
> Han har jo haft Nokia før, og det kunne jo være han vil have det igen.
> - Hans behov er jo kun at ringe og sende SMS'er.
>
> Min 6230i virker upåklageligt, også i ordbogen.

Jeg har også en velfungerende Nokia 6230i uden problemer overhovedet. Der
sidder et 512 MB hukommelseskort i den, den bliver brugt til musik, til
billeder, til e-mails og så selvfølgelig til SMS/MMS og telefonopkald. Ingen
problemer med noget af det. Min Nokia 6230i bliver længe i min varetægt, det
er der ingen tvivl om, den lader jeg ikke gå fra mig lige med det samme.

Men jeg kan se at dit indlæg virkelig har tændt Nicolai igen - sand
fornøjelse

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : -=JF=- priv

Dato : 10-02-06 19:49

> [...]
> Jeg ville hade at købe den billigste telefon på markedet for derefter
> at finde ud af at de mangler en grundlæggende feature som "alle" har

Som udgangspunkt burde du være fløjtende ligeglad med hvad "alle" har brug
for - med mindre du køber telefon for at in with the in-crowd
Find dine behov, og køb en telefon der kan netop det.

Mvh John