SE S700i - sms problemer
Fra : essalj

Dato : 10-02-06 09:08

Hejsa.

Min kones SE S700i har problemer med at sende sms. Der er ingen
problemer i at svare på en allerede modtaget besked, men når hun
prøver at oprette en "ny" besked og sende den får hun besked om at
afsendelsen er mislykkedes.

Jeg har formatteret telefonen og så virkedede den ganske kort, men
faldt hurtigt tilbage til problemet igen. Det er CBB der er udbyder,
men de siger at der ikke er nogen fejl hos dem, hvilket også
understøttes af at simkortet virker fint i min telefon.

Nogen ideer om hvad der kan være galt?

Et lille kuriosum. Jeg oplevede præcis det samme med min mobil - efter
jeg skiftede til Sonofon kunne jeg ikke mere sende sms, men en
formattering af telefonen (Siemens SX1) løste problemet.
Og hvis jeg ikke husker fejl begyndte hendes telefon også først at te
sig fjollet efter mit sonofon kort havde siddet i den.

Får ballade dagligt af hende, så nu skal det løses ;)

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 10-02-06 09:23

Det tyder jo alt på, at det hos Sonofon fejlen ligger hos !

Det i kan gøre er skifte operatør til enten Telmore el. Unotel.
Jeg vil nok vælge Unotel, da der ikker noget min. forbrug der, andet
end at man skal sende 2 sms'er om året (til at overkomme).

En af fordelene ved Unotel er, at hvis i ringer til hinanden, så koster
opkaldet 1,- derefter kan i snakke løs (gratis).

Hos Telmore, skal du snakke lidt hver måned, ellers trækkers der
7,50 pr. kvartal (ret mig hvis jeg tager fejl).

Bruger selv Telmore, men overvejer kraftigt at skifte, da jeg næsten ikke
bruger min mobil.

/S

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-02-06 17:44

> Det tyder jo alt på, at det hos Sonofon fejlen ligger hos !

Hvorfor det? Det er jo CBB Mobil der er hendes udbyder..

> Hos Telmore, skal du snakke lidt hver måned, ellers trækkers der
> 7,50 pr. kvartal (ret mig hvis jeg tager fejl).
> Bruger selv Telmore, men overvejer kraftigt at skifte, da jeg næsten
> ikke bruger min mobil.

Uha ja, 7,50 kr. er da også lige til at slå bunden ud af økonomien.

Jeg har selv en S700i, men har aldrig oplevet et problem i den stil.. Lasse:
Har du prøvet at smide et andet simkort i s700i'eren og se om den stadig har
problemer med at sende sms'er?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-06 19:23

Martin Sørensen brought next idea :

> Hvorfor det? Det er jo CBB Mobil der er hendes udbyder..

Og Sonofon er CBBs udbyder - CBB sælger, populært sagt, blot adgang til
Sonofons net til billigere penge end Sonofon selv gør :) Præcis som
Telmore, Unotel osv gør det med TDC's net.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Fischer

Dato : 10-02-06 19:40

> Og Sonofon er CBBs udbyder - CBB sælger, populært sagt,
> blot adgang til Sonofons net til billigere penge end Sonofon
> selv gør :)

Det er Sonofon der 100% ejer CBB.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-06 03:46

Fischer wrote :

> Det er Sonofon der 100% ejer CBB.

Ligesom TDC ejer Telmore - de sælger begge to adgang til et netværk de
ikke selv driver.

"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-06 22:59

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Bruger selv Telmore, men overvejer kraftigt at skifte, da jeg næsten ikke
> bruger min mobil.

Så er det vel derfor, at du kan påstå, at ordbogen i 6230i fungerer
upåklageligt. Men ovenstående taget i betragtning, er du vel ikke lige den
bedste til at rådgive om "gode" telefoner.

> /S

Nicolai

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-02-06 10:32

6400 - Sredna skrev den 10-02-2006 09:22:
> [...]
> Jeg vil nok vælge Unotel, da der ikker noget min. forbrug der, andet
> end at man skal sende 2 sms'er om året (til at overkomme).

Hvorfor ikke bare få det rettet fejlenhos CBB/sonofon?

Det du forslår er svarer jo til, at en person som har lidt ondt i benet,
at han får amputeret benet og en protese istedet. Så har vedkommende
da ikke smerter længere.

husk nu din citatteknik. PFT

mvh

Carsten

Fra : essalj

Dato : 11-02-06 10:08

CBB sagde jeg skulle teste simkortet i en anden telefon, og hvis det
faldt godt ud lå problemet i telefonen. I og for sig et fint nok
argument. Nu har jeg bare også lavet den omvendte test.

Altså om telefonen virker med et andet sim-kort. Og i og med at begge
tests faldt fint ud, kan man enten ikke konkludere en dylle, eller
også kan man konkludere at mobilen og lige præcis mit simkort bare er
dårlige venner.

Æææv - hvad er konklusionen - det giver jo ingen mening?

Lasse

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-02-06 12:28

essalj skrev den 11-02-2006 10:07:
> [...]
> dårlige venner.
>
> Æææv - hvad er konklusionen - det giver jo ingen mening?

Har jeg forstået dig ret, at

dit simkort virker problemfrit i en anden telefon?
og
din telefon virker problemfrit med et andet simkort?
(var det simkort til samme udbyder?)

Kan du få CBB til at sende dig et nyt simkort? Eller måske at
"genstarte" dit abonnement (dvs. lukke det ned og lukke op igen)?

Det er set før, at det kan afhjælpe nogen problemer.

mvh

Carsten

Fra : wikingen

Dato : 11-02-06 15:42

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit abonnement (dvs. lukke det ned og lukke op igen)?
>
> Det er set før, at det kan afhjælpe nogen problemer.

Hejsa
Ja jeg har en telefon magen til samme ud byder og samme problem
Det er da mærkeligt,cbb siger bare det er min telefon
Men sjovt nok kanmin kone heller ikke sende sms på sin nokia med cbb sim

Fra : essalj

Dato : 13-02-06 11:54

Hmmm. og lige nu virker den fint. Det er sgi svært at brokke sig når
den virker, og man ved aldrig hvornår den gør det.
Prøver at få dem til at nulstille abonnementet. Tak for alle svarene.

Med venlig hilsen

Lasse