MSN over bluetooth?
Fra : Dennis Lange

Dato : 08-02-06 19:32

Hej NG.

Jeg har fundet et Java-program til min mobil, så jeg kan gå på MSN Messener
over GPRS, og det er jo vældigt fikst.

Men findes der også et MSN Messenger program, så jeg når jeg er hjemme, via
bluetooth, kan gøre det, og altså dermed uden at skulle betale for
GPRS-forbrug, men istedet køre det igennem computeren?

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : Thomas G

Dato : 08-02-06 19:40

> Men findes der også et MSN Messenger program, så jeg når jeg er hjemme,
> via bluetooth, kan gøre det, og altså dermed uden at skulle betale for
> GPRS-forbrug, men istedet køre det igennem computeren?

Hvad med bare at bruge PC'en ... det ville da være det nemmeste ... når du
nu alligevel er mindre end 10 meter fra den

... (kunne ikke lade være

hilsen Thomas G

Fra : Dennis Lange

Dato : 08-02-06 19:44

Thomas G wrote:
> Hvad med bare at bruge PC'en ... det ville da være det nemmeste ...
> når du nu alligevel er mindre end 10 meter fra den

Dovenskaben længe leve - og hvis man kunne undgå at rejse sig fra sofaen fx
midt i film, kunne det være vældig.

Og ja... man kunne logge af, eller ignorere beskederne, men altså...

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 19:47

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dovenskaben længe leve - og hvis man kunne undgå at rejse sig fra sofaen
> fx midt i film, kunne det være vældig.
>
> Og ja... man kunne logge af, eller ignorere beskederne, men altså...

Så ville du blot mangle at være i stand til at oplade mobilos via bluetooth.

Så skulle du slet ikke bevæge dig mere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Dennis Lange

Dato : 08-02-06 20:05

BJ wrote:
> Så ville du blot mangle at være i stand til at oplade mobilos via
> bluetooth.
> Så skulle du slet ikke bevæge dig mere.

Fint - har du sådan et program?

--
Mvh.
Dennis Lange

Fra : BJ

Dato : 08-02-06 21:00

KLIP

> Fint - har du sådan et program?

Jep, men det virker desværre kun til vekselstrømsbatterier.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-02-06 11:16

"

> [...]
> via bluetooth, kan gøre det, og altså dermed uden at skulle betale for
> GPRS-forbrug, men istedet køre det igennem computeren?

Hvorfor er der altid nogen der skal diskutere om det spørgen nu spørg om, er
nødvendigt.
Hvorfor ikke bare hjælpe ham med spørgsmålet eller lade være.

Han spørg jo fordi det er nødvendigt eller har fange hans interesse.

Med venlig hilsen
Jesper c",)

PS. Der desværre ikke ved noget om MSN.

Fra : BJ

Dato : 09-02-06 11:21

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:43eb164d$0$46996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> PS. Der desværre ikke ved noget om MSN.

ROTFL

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-02-06 15:03

"Dennis Lange" <dblng3@hotmail.com> den Onsdag, Februar 8, 2006 kl. 7:32
PM skrev:
> [...]
>bluetooth, kan gøre det, og altså dermed uden at skulle betale for
>GPRS-forbrug, men istedet køre det igennem computeren?

Bluetooth fungerer vha. forskellige profiler, som skal understøttes af
hardwaren. Der er teoretisk set intet problem i at etablere en
TCP/IP-forbindelse over Bluetooth mellem en mobiltelefon og en PC. Det er
eksempelvis meget udbredt mellem PDA'er og PC'er.

Men det kræver altså, at der er understøttelse for eksempelvis
Network-profilen. Den Bluetooth-dongle du har siddende i PC'en
understøtter muligvis dette (nogle gør desværre ikke), men det er meget få
mobiltelefoner, der understøtter profilen, da der skal betales licens for
de anvendte profiler.

Du kan evt. bruge PC'ens Bluetooth-software til at undersøge, hvilke
profiler, din telefon understøtter, eller hvis du er heldig, så fremgår
det af manualen til telefonen.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : Dennis Lange

Dato : 09-02-06 18:40

Kasper Hyllested wrote:
> [...]
>
> Du kan evt. bruge PC'ens Bluetooth-software til at undersøge, hvilke
> profiler, din telefon understøtter, eller hvis du er heldig, så

Øh ok. Det er ganske sikkert rigtigt det du skriver, jeg forstår bare ikke
så meget af det

Jeg tænkte at siden jeg fx. kan fjernstyre iTunes via min mobil/bluetooth
(og få info tilbage på min mobil), kunne det tænkes det også kunne lade sig
gøre med MSN.

--
Mvh.
Dennis Lange