Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvordan laver man det her?
Fra : Steen F.

Dato : 08-02-06 19:32

Hvilke programmer kan bruges til at lave 3D figurer eller objekter som på
den her side: http://www.sapphiretech.com/
Det er "kvinden" som jeg er interesseret i at vide hvordan er lavet.

Snakker vi noget 3D Max eller hvad?

MVH Steen

Fra : Lars Pach

Dato : 08-02-06 23:44

Hej Steen

Ja 3D Max er helt sikkert et godt valg.

Ellers kan jeg anbefale Poser 6 fra http://www.e-frontier.com/ , som jeg
selv arbejder med.
Du kan evt. se på http://www.daz3d.com for at se nogle af de mange ting der
findes til Poser. De har også et galleri hvor man kan lade sig inpirere.

Med venlig hilsen
Lars Pach
www.pach.dk

Fra : Steen F.

Dato : 09-02-06 09:29

Lars Pach wrote:
> [...]
> Du kan evt. se på http://www.daz3d.com for at se nogle af de mange
> ting der findes til Poser. De har også et galleri hvor man kan lade

Tak. Jeg har hørt lidt om et program der hedder Maya? Er det værd at
undersøge nærmere?

Findes der "skabeloner" man kan lave modeller over, eller kan man modificere
fx. jpg-billeder i et 3D program? Jeg mener, det kan vel ikke være smartest
at opfinde den dybe tallerken 2 gange... På mit link til "kvinden" på
Sapphiretech kunne man måske forestille sig, at man havde brugt en model i
en bestemt positur (som skabelon) og bagefter lagt nogle lag ovenpå så den
får det alien-look? Eller det er måske slet ikke sådan man gør?

/Steen

Fra : Kolle

Dato : 09-02-06 11:39

Det lyder som om du er ret "grøn" med hensyn til 3D programmer.
Det er måske lige i overkanten at gå ud og købe et af de programmer uden at
have en baggrund for 3D først.

Har du set hvad Maya og 3Dmax koster ?

Hvis det ikke er nogle hendring, så glem mit forslag med Blender i det andet
indlæg

mvh
MK - www.davk.dk Videoredigering for ALLE

Fra : Steen F.

Dato : 09-02-06 20:24

Kolle wrote:
> [...]
> uden at have en baggrund for 3D først.
>
> Har du set hvad Maya og 3Dmax koster ?
>
> Hvis det ikke er nogle hendring, så glem mit forslag med Blender i

Ja jeg er helt grøn når det gælder 3d programmer. Jeg kan forstå at 3d Max
og Maya ligger i den tunge/dyre ende. Men det kunne være rart at få et tip i
retning af et brugervenligt og "let" program for en nybegynder (inkl.
Blender).

MVH Steen

Fra : Lars Pach

Dato : 11-02-06 12:52

For mit vedkommende prøvede jeg forskellige 3D progs. Da jeg til sidst faldt
over Poser, syntes jeg at det var utrolig let at gå til.

Du kunne jo evt. downloade en prøve version af de forskellige programmer,
for hvad der nemt og brugervenligt for mig, er måske noget helt andet for
andre.

Jeg anbefaler stadig at du kaster et blik på Poser.

Fra : Kolle

Dato : 09-02-06 09:09

Et gratis 3D program der også kan bruges er Blender.
Det er faktisk brugt til mange af de store film.