Så skete det endeligt
Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-06-01 22:59

Her til aften har Mella født 3 blå mislinger, en dreng, en pige og en jeg er
i tvivl om.

Hun jamrede under presseveerne, den lille stakkel og for forvildet rundt,
indtil første killing var halvt født.

Det er klart hun ikke ville føde i fødekassen, næh det skulle foregå i hulen
på klatretræet, så jeg kunne ikke se en dyt, men hun hentede mig, hver gang
hun havde født en killing, og så måtte jeg føle mig frem.

1. killing måtte jeg fjerne moderkagen og kappe navlestrengen samt tørre
killingen. 2. killing kunne jeg nøjes med at tørre, mens hun selv klarede
den sidste.

Jeg har forsøgt at flytte dem over i fødekassen, men det passer ikke damen,
meget resolut flytter hun dem tilbage igen.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 13-06-01 23:16

Hej Nina.
Hvor er det dejligt at høre... især efter Helles indlæg ang Camillo...

Hvad er det egentlig med katte som gør at de, når de skal føde, gør det stik
modsatte af, hvad man venter???
Saga havde sin fødekasse stående i ca 1 uge inden fødslen... total
uinteressant indretning efter hendes mening - lige indtil presseveerne
startede og hun opdagede at hun altså _ikke_ kunne ligge i mit skød og
føde... så tøflede damen ellers under megen prusten hen i kassen, hvor hun
med en høj mjaven tydeligt fortalte, at jeg da så også bare havde at befinde
mig!
Sagas mor havde sin fødekasse i kælderen = langt væk fra husets 10-årige
søns værelse... Gæt hvor Saga er født og boede de første par uger af sit
liv???

Held og lykke med de små...

Mvh Ann

Fra : Tina

Dato : 14-06-01 08:50

Da jeg var en 10 år gammel fik min kat killinger i min seng mens jeg sov i
den, de er lidt sære nogen gange de misse ja.

Tina

Fra : Heidi Høegh

Dato : 14-06-01 05:54

Hej Nina

Et stort tillykke med de små
Jeg kan levende forestille mig besværligheden i en fødende kat i en lille
hule, men det har sikkert været en rigtig god plads hvis man spørger Mella

Med Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Maria Fabæch

Dato : 14-06-01 08:36

Tillykke - og held og lykke - med dem!
KH
--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-06-01 08:46

Tillykke
fra Labbe, Freja og Gitte

Fra : Denise

Dato : 14-06-01 09:12

Hej Nina
Tillykke med de nye små mislinger.
Hilsen Denise

Fra : engilbertsdottir

Dato : 14-06-01 09:55

Et stoooort tillykke fra mig og min kat Sussi der er stort som et hus ...og
skal ca. nedkomme den 21 juni

Hilsen Lotte

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g8niv$1oje$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-01 11:28

Hej alle

Tak for gratulationerne.

Der kom nu en til også blå, jeg troede hele natten og formiddagen, at den
ville dø for ligegyldigt hvad jeg gjorde var den kold og sløv, men ved
middagstid var den ligesom blevet friskere.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-06-01 18:24

Hej Nina

Jamen så tillykke med de fire små blå mislinger, da!!
Jeg synes det er så sjældent man ser blå somalier - og jeg elsker
aby/somaliernes blå farve - så jeg syns du er lidt heldig (selvom du vist
hellere ville have haft vildtfarvede

Mange hilsner
Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ga3eu$4ng$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-01 19:55

Hej Camilla

Jeg har hidentil opdrættet vildtfarvede, men denne gang valgte jeg faderen
fordi jeg syntes det var spændende, ikke at vide hvilken farve mislingerne
fik, jeg kunne nemlig teoretisk have fået et regnbuekuld.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kate

Dato : 14-06-01 22:24

Hej Nina

Tillykke med dine små vidundere.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Fie & Christian

Dato : 14-06-01 11:33

Stort tillykke! Og husk nu billederne

Hilsen
Fie (-som udlever sin trang til killinger gennem NG'en!)

Fra : Helle Andersen

Dato : 14-06-01 22:05

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse news:9g8niv$1oje$1@news.cybercity.dk...
> Her til aften har Mella født 3 blå mislinger, en dreng, en pige og en jeg er
> i tvivl om.

Tillykke med dem, Nina :)

> Det er klart hun ikke ville føde i fødekassen, næh det skulle foregå i hulen
> på klatretræet, så jeg kunne ikke se en dyt, men hun hentede mig, hver gang
> hun havde født en killing, og så måtte jeg føle mig frem.

*suk* De kære dyr :) Eika havde slet ikke
interesseret sig for sin fødekasse under
garviditeten. Kort før fødsler fandt jeg ud af
hvorfor. Jeg havde helt glemt, at jeg havde en
pose med stofrester liggende under sengen og
dér havde damen til hensigt at føde. Så midt i det
hele måtte jeg rykke dobbeltsengen ud og få
fjernet posen. Så syntes hun, at en papkasse fra
Ellos var velegnet, og det kunne jeg da godt
acceptere, men da den første killing var halvt ude
rykkede hun over i fødekassen og har "boet" der
siden.

> 1. killing måtte jeg fjerne moderkagen og kappe navlestrengen samt tørre
> killingen. 2. killing kunne jeg nøjes med at tørre, mens hun selv klarede
> den sidste.

Eika klarede de to første helt selv, men med den
sidste blev jeg lidt nervøs, fordi hun havde født
kroppen, men hovedet lå stadig inde i hende og
han lå helt livløs. Så ham trak jeg forsigtigt ud og
så overtog hun selv og fik liv i ham. Den sidste
efterbyrde kunne hun kun spise halvdelen af, så
jeg kappede navlestrengen.

> Jeg har forsøgt at flytte dem over i fødekassen, men det passer ikke damen,
> meget resolut flytter hun dem tilbage igen.

Næ, de har deres egen mening om tingene :)
Eika's fødekasse står i min seng. Jeg bliver snart
nødt til at flytte den, for killingerne er nu så mobile,
at jeg er nervøs for at de snart kan kravle over
kanten på fødekassen og så kan de jo falde ned
fra sengen. Jeg forudser, at Eika og jeg muligvis
ikke vil være helt enige om, at fødekassen skal
flyttes, så jeg er spændt på at se om hun vil flytte
killingerne tilbage i min seng.

--
Hilsen Helle
You can always tell a cat, but you can't tell him