Lave OS Commerce
Fra : Magnus Høegh

Dato : 08-02-06 14:38

Hej

Jeg er ved at udviklet min netshop. www.fairpc.dk. Jeg bliver
hostet af b-one.net.

Jeg kunne godt tænke mig at lave min webshop om til OS Commerce,
ligesom det ses på denne side: www.go2shop.dk

Jeg startede på hp's rigtigt her i mandags, og har indtil videre
kun kodet html.

Jeg har da også læst den udmærkede html guide igennem på siden.
Men hvordan laves OS Commerce ?

På forhånd tak :)

Mvh.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 08-02-06 15:00

Magnus Høegh wrote:
> [...]
> kun kodet html.
>
> Jeg har da også læst den udmærkede html guide igennem på siden.

http://oscommerce.com ;)

Så sættes den op - kontakt evt. en "ekspert" på området og lad ham sætte
den op - hvis du er villig til at betale dig fra det :) Jeg står da til
rådighed hvis det er den mulighed du ønsker ;)

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 15:07

Magnus Høegh wrote:
> [...]
> kun kodet html.
>
> Jeg har da også læst den udmærkede html guide igennem på siden.

Jeg vil anbefale dig at kigge dig om efter noget andet end OS Commerce,
da OS Commerce har noget uheldig kode, der gør at selv en simpel lille
shop kommer til at trække meget trafik. Dette kan dog løses, men det er
ikke optimalt.

Kig evt. på drupals e-commerce. Det er knapt så tungt for serveren og
for trafikken. Det er ikke lige så brugervenligt som OS Commerce, men
det er kodet ordentligt. Og så kræver det ikke Registered Globals on.

Bare min tanke. Indrømmet Drupal og e-commerce delen kræver noget mere
af dig, men jeg vil tro du bliver glad for det i længden.

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting
Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85

Fra : Magnus Høegh

Dato : 08-02-06 15:56

Schultz Consult - [René Madsen] wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting
> Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85

Okay. Tak :)

Men kender i et sted med en guide til det ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 17:49

Magnus Høegh wrote:
> Okay. Tak :)
>
> Men kender i et sted med en guide til det ?

Guide og guide det er så meget sagt, men du skal være velkommen til at
spørge mig, for at sige det mildt, så er jeg en af dem der står for at
programmere e-commerce modulet.

Hvad er det du helt præcist tænker på mht. guide? guide til, hvordan man
installere det eller, hvad er det lige du mener?

Du kan læse lidt om drupal på www.drupal.org/about og om e-commerce
modulet på http://drupal.org/project/ecommerce

Vi er ved at lave en guide til hvordan man bruger e-commerce modulet,
men den står til først at blive færdig i uge 9.

Fra : Magnus Høegh

Dato : 08-02-06 18:40

> [...]
> Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting
> Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85

Men nu har jeg fået det til at virke.
Jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg ændrer sproget på
hjemmesiden til dansk ?
Samtidig skal jeg lige have gjort så man kan gå ind på www.fairpc.dk og
blive viderestilt til www.fairpc.dk/catalog/index.php

Fra : Magnus Høegh

Dato : 09-02-06 17:06

Magnus Høegh wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Okay. Tak :)
>
> Men nu har jeg fået det til at virke.
> Jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan jeg ændrer sproget på

Nu har jeg fået ordnet det meste. Jeg mangler dog stadig 2 ting jeg gerne vil
have hjælp til:

At redigere teksten på butik's forsiden.
Redigere teksten i rubrikkerne under "information"
Samtidig vil jeg gerne have fjernet disse fejlmeddelser:

Warning: I am able to write to the configuration file:
/customers/fairpc.dk/fairpc.dk/httpd.www/catalog/includes/configure.php. This
is a potential security risk - please set the right user permissions on this
file.
Warning: The sessions directory does not exist: /tmp. Sessions will not work
until this directory is created.

Hvordan ordner jeg det, og hvordan ændrer jeg permissions ?