Baggrundsbillede
Fra : carsten

Dato : 08-02-06 11:51

Hej med jer.
Jeg har siden www.supertipsligaen.dk
I cellerne med "hvad går det ud på" og "næste runde" har jeg et billede af
en fodboldbane som jeg har skåret over i 2 halvdele og gerne vil benytte som
baggrundsbillede.
Mit spørgsmål er: Hvordan indsætter jeg et baggrundsbillede i en celle uden
at det bliver gentaget efter hinanden?, og dernæst skal det højrestilles i
"hvad går det ud på" cellen, og venstrestilles i "Næste runde" cellen.
Det skal siges, at billedet har samme græstæppe som min nuværende baggrund
(har sammensmeltet 2 billeder), så det vil forhåbentlig ikke komme til at se
mærkeligt ud.
På forhånd tak.

Fra : enkvinde

Dato : 08-02-06 13:08

> [...]
> Mit spørgsmål er: Hvordan indsætter jeg et baggrundsbillede i en celle
> uden at det bliver gentaget efter hinanden?,

Det kan du ikke. Et baggrundsbillede vil blive gentaget.

> [...]
> (har sammensmeltet 2 billeder), så det vil forhåbentlig ikke komme til at

Se, den ønskede effekt kunne du med lidt snilde lave i et grafikprogram,
hvis altså din side havde fast sidestørrelse. Det har den ikke og derfor vil
det flyde rundt alt efter skærmvinduet hos brugeren og kan ikke anbefales.

Jeg har faktisk ikke "løsningen"..... det er vist fast størrelse, eller
indsæt i celle.

Hilsen Eva

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-06 16:56

enkvinde skrev:

>Det kan du ikke. Et baggrundsbillede vil blive gentaget.

Nej, det kan indsættes som vandmærke eller man kan med css
skrive, at det ikke skal gentages.

Hvordan det gøres med css i FP afhænger af den version man
bruger,
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : enkvinde

Dato : 08-02-06 20:43

> Nej, det kan indsættes som vandmærke eller man kan med css
> skrive, at det ikke skal gentages.
>
> Hvordan det gøres med css i FP afhænger af den version man
> bruger,

Godt Knud

Så mangler vi kun løsningen på, hvordan baggrundsbilledet bliver
højrestillet - har du også den på lager?

Hilsen Eva

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-06 20:57

enkvinde skrev:

>Så mangler vi kun løsningen på, hvordan baggrundsbilledet bliver
>højrestillet - har du også den på lager?

Du skriver ikke noget om, hvilken FP-version, du bruger.
Det er som jeg skrev meget forskelligt efter FP-version.

Men kig på css/style og søg efter background-position, det skal
så være f.eks. background-position: top right
så ryger du på min ignoreringsliste.