max. antal SMS i en "kæde" ??
Fra : Peter

Dato : 07-02-06 17:13

Hej.

Når man sender en SMS, og den bliver for lang, så deles den over i
flere.....
Men hvor mange kan en SMS-meddelelse egentlig deles op i ??

Jeg har aldrig modtaget eks. vittigheder på mere end 3 SMS´er.
Men jeg ved at min SonyEricsson (K750i) kan sende 4 eller måske flere, men
jeg har prøvet med 4, og de blev modtaget på en anden SonyEricsson (T68i)
ok.....

En kammerart siger så at det vist nok er noget med en begrensning i nogle
Nokia-telefoner, der gør at alt der "sendes rundt" er på max 3 SMS´er.....

Passer det, og hvis nej, hvad er grænsen så ??

Mvh.
Peter

Fra : Nacrow

Dato : 07-02-06 19:17

jeg ved ikke så meget om nokia'er... men motorola som jeg har nu er max 3
sms'er... og en gammel SE kunne jeg få dem op på mindst 8 sms'er... (stenede
meget og skrev en lang sms) så det kommer nok an på selve mobilen vil jeg
gætte på...

Fra : Peter

Dato : 07-02-06 20:02

Ok....

Jeg tænkte jo nok at 3 sms´er var en eller anden form for "naturlig" grænse,
eks. fordi at en stor del telefoner ikke kan klare mere....

Men ved i så hvad der sker med "resten" af en SMS, hvis jeg ved et uheld
eks. får sendt en på 4 eller 5 ti en Nokia eller motorola el.lign....
Forsvinder det første eller sidste så bare, eller kommer det hele, bare
fordelt som 2 sms´er ??

Mvh.
Peter

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 08-02-06 08:07

"Peter" <pshdo@remove.me.pleace.tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nokia-telefoner, der gør at alt der "sendes rundt" er på max 3 SMS´er.....
>
> Passer det, og hvis nej, hvad er grænsen så ??

Ja og nej, selv nokia har forskellige grænser. På en 6310i er det 3, en 3510
ligeledes 3, mens en 3210, 3510i & en 6170 har 5

Du risikerer ikke noget ved at sende en for lang sms til folk med en ældre
tlf .den vil bare dukke op som en sammenkædet besked, del 1 af xx...

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven