Overførsel af tlf.-numre
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-06 12:51

Jeg er flyttet fra Telmore til M1.

Hvordan overflytter jeg nemmest mine telefonnumre fra sim+mem fra telefonen
til det nye kort?

--
Per, Esbjerg
der ikke lige har tid til at rode med den slags "i disse tider".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-06 13:08

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Hvordan overflytter jeg nemmest mine telefonnumre fra sim+mem
> fra telefonen til det nye kort?

Øh ... ved at gøre det. På mine mobiler er der en kommando der
hedder "Kopiere kontakter til SIM". Kontakter er personer som
står i telefonlisten.

--
Bertel

Fra : snuden

Dato : 07-02-06 18:21

> Øh ... ved at gøre det. På mine mobiler er der en kommando der
> hedder "Kopiere kontakter til SIM". Kontakter er personer som
> står i telefonlisten.

Og så kan du ellers ringe til de dyre takster

Fra : Per Olsen

Dato : 08-02-06 16:45

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev

> Og så kan du ellers ringe til de dyre takster

Og du skulle måske lære at svare under det rigtige indlæg

Per

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 07-02-06 18:25

Du kopiere alle dine kontakter fra dit gamle sinkort til telefonens
hukommelse.
Så tager du dit gamle simkort ud og sætter det nye i, og kopiere fra telefon
til
simkort.

Nemmere kan det vidst ikke være !.

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-06 13:28

6400 - Sredna skrev:

> Du kopiere alle dine kontakter fra dit gamle sinkort til telefonens
> hukommelse.

Det vil jeg fraråde. På mine mobiler (SE) vil det resultere i at
der pludselig optræder to tre eller fire poster for hver person
evt. med det samme nummer to gange. Den kopiering er kun til
nødbrug hvis hukommelsen er futtet af.

--
Bertel

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 08-02-06 13:35

Det kommer an på hvordan telefonen skal læse numrene....
Jeg har mine kontakter liggende på simkortet,(og ikke i telefonens
hukommelse.
På den måde skal jeg ikke kopiere numrene, når jeg skal skifte telefon, og
det gør jeg ofte...

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-06 14:01

6400 - Sredna skrev:

.... allerøverst, men jeg rydder lige op i citaterneså det bliver
til at overskue.

> Det kommer an på hvordan telefonen skal læse numrene....

Nej. Jeg fraråder at kopiere numrene fra SIM til hukommelsen
uanset hvordan man bruger numrene. Vil du da *tilråde* at man
kopierer fra SIM til hukommelse? - eller har du bare ikke læst
hvad jeg skrev?

--
Bertel

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 08-02-06 14:11

Så kom med din løsning !

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-06 17:04

6400 - Sredna skrev:

> Så kom med din løsning !

Den skrev jeg i går i det allerførste svar i tråden. Den virker
hvis man bruger mobilens hukommelse, og det går jeg ud fra at Per
Henneberg Kristensen gør når han vil have hjælp til at kopiere
den.

Hvis man ikke gør det, men altid benytter SIM-kortet, så er man
nødt til at gøre som du beskriver, og så giver det heller ikke
problemer.

Men på mine mobiler er registreringen i hukommelsen og på
SIM-kortet ikke ens, og det giver problemer. Derudover kan man få
dubletter i hukommelsen også hvis man overfører fra en anden
mobil.

--
Bertel

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 08-02-06 17:59

Har mine numre liggende på SIM kortet, så er jeg fri for at skulle kopiere
mine numre fra telefon, hvis jeg vil skifte mobil, eller vil sætte kortet i
en anden telefon.

Det er jo smag sag !

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-02-06 18:24

6400 - Sredna skrev:

> [...]
> mine numre fra telefon, hvis jeg vil skifte mobil, eller vil sætte kortet i

Ja. På min mobil ville det være ret besværligt at bruge foruden
at man mister nogle muligheder.

F.eks. står et kontakopslag således:

   Karl Børge
   [hus] 12345678

Hvis jeg vipper sidelæns kan jeg se mobilnummer, arbejdsnummer,
faxnummer og e-mail-adresse (for hvert nyt vip).

Hvis jeg bruger numre fra SIM-kortet, står der:

   Karl Børge/H
   12345678

og længere nede kan jeg finde:

   Karl Børge/M
   23456789

   Karl Børge/W
   34567890

osv. Det er ikke særlig brugervenligt.

--
Bertel

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 08-02-06 20:08

Jeg har et nr. til hver person jeg kender, hvor jeg kan træffe dem.

/S

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 08-02-06 20:11

Man kan jo priotere om det er nødvendigt at have e-mail adr, fax, og måske
et arbejdsnummer i en mobil

De 2 første, hører efter min mening ikke til i en mobiltelefon

Fra : Calle.

Dato : 11-02-06 16:40

6400 - Sredna wrote:
> Man kan jo priotere om det er nødvendigt at have e-mail adr, fax, og
> måske et arbejdsnummer i en mobil
>
> De 2 første, hører efter min mening ikke til i en mobiltelefon

spørgsmål om hvor meget man har styr på sin mobil, fordi så kan man jo også
faxe og maile fra den, samt hvis man har den på den bærbare kan man gå på
nettet via den
--
**** Calle ****