SORRY fra muslimer - ny webside
Fra : Trond Svendsen

Dato : 07-02-06 02:48

http://www.sorrynorwaydenmark.com/

Her har vi en ny webside som visstnok har blitt laget av unge muslimer.

De beklager og sier unnskyld til Danmark og Norge.
Kanskje det er håp allikevel?

--
Trond

Fra : Frank

Dato : 07-02-06 03:21

Trond Svendsen skrev:
> http://www.sorrynorwaydenmark.com/
>
> Her har vi en ny webside som visstnok har blitt laget av unge muslimer.
>
> De beklager og sier unnskyld til Danmark og Norge.
> Kanskje det er håp allikevel?

Naturligvis, er siten hostet i US of A - hos Go Daddy (sic).

Kjekt med ytringsfrihet, selv om man derover har noen moralske
problemer i så måte.

Fra : Jim

Dato : 07-02-06 14:49

De kunne ligeså godt have kaldt den www.sorry-noway-denmark.com .

Fra : N/A

Dato : 09-02-06 01:20

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 09-02-06 01:20

Frank wrote:

> Naturligvis, er stien hostet i US of A - hos Go Daddy (sic).

Er dette relevant?

> Kjekt med ytringsfrihet, selv om man derover har noen moralske
> problemer i så måte.

Bare fordi jeg lurer, men hvilke moralske problemer er det du refererer til?

--
Terje

Fra : Frank

Dato : 09-02-06 08:34

Terje A. Bergesen skrev:

> Bare fordi jeg lurer, men hvilke moralske problemer er det du refererer
> til?

Stikkord - China, hvor enkelte ønsker å lese og skrive ting som
myndighetene /ikke liker/ -- hvorfor amerikanske bedrifter servilt
assisterer i kneblingen, samtidig som man i amerikanske domstoler
kjemper mot at egen etterretningstjeneste skal få tilgang til
data om utenfor-China-brukere

Fra : Terje A. Bergesen

Dato : 10-02-06 19:36

Frank wrote:

> [...]
> assisterer i kneblingen, samtidig som man i amerikanske domstoler
> kjemper mot at egen etterretningstjeneste skal få tilgang til

Dette er ikke et moralsk problem men et forretningsmessig problem. Om
jeg driver butikk i en fremmed kultur må jeg, av og til desverre,
forholde meg til de lover og regler som der gjelder. Dette gjelder også
om min butikk er drevet over nettet. Om google skal ha anledning til å
operere i markedet så må de forholde seg til myndighetene der. Det er
enkelt for Kina å sperre google helt.

--
Terje