topbanner vil ikke rette sig
Fra : Anet

Dato : 06-02-06 20:11

øv jeg har en hjemmeside der driller mig for jeg ville rette i det øverste
banner og gør det også offline men bare ikke på min hjemmeside online. Hvad
er det lige der sker?

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 06-02-06 23:56

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> øv jeg har en hjemmeside der driller mig for jeg ville rette i det øverste
> banner og gør det også offline men bare ikke på min hjemmeside online.
> Hvad
> er det lige der sker?

Husker du at uploade ?

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 07-02-06 08:44

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Husker du at uploade ?
>
> Hilsen Eva
>
> (klip)

Ja,, jeg retter det og det står korrekt ¨frontpage her hos mig, så gemmer
jeg og så uploader jeg og det retter sig bare ikke.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 07-02-06 08:59

og hvis jeggår ind og kigger der hvor den er uploadet til i modsatte vindue
af mit websted på computeren så står det rigtig nok men det gør det bare
ikke hvis jeg vil se siden på nettet.

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 07-02-06 10:42

> [...]
> vindue
> af mit websted på computeren så står det rigtig nok men det gør det bare

Åhhh, du ser det gamle skærmbillede og ikke det nye. Din side er skam
rettet, du kan bare ikke se det
Prøv næste gang at trykke på updaterknappen (eller F5) i din browservindue,
når du har din side åben.

Din maskine henter sidens gamle udseende og ikke det nye. Det handler om din
maskines internetinstillinger og har så sådan intet med Frontpage at gøre.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 07-02-06 14:09

> [...]
din
> maskines internetinstillinger og har så sådan intet med Frontpage at gøre.

(klip)

Nu har jeg prøvet både med opdaterknappen og F5 men det retter sig ikke. Det
bliver bare stående som det gamle.

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 07-02-06 16:02

> Nu har jeg prøvet både med opdaterknappen og F5 men det retter sig ikke.
> Det
> bliver bare stående som det gamle.

Nu begynder mystikken at brede sig. Hmm...
Altså... hvis sidens nye indhold vises korrekt i højre side, når du har
uploadet med frontpage, så burde det også være det indhold som lå på
serveren og som du kan se på nettet. Og jeg ved godt at det lyder som et
dumt spørgsmål, men... er du sikker på, at du kalder den nye side og ikke
den gamle? Hedder siderne det samme, har du husket at rette dit link, hvis
de ikke hedder det samme ?

Ellers må du vist smide et link til din hjemmeside, samt navnet på den side
som driller dig.

Hilsen Eva

Fra : Christian Toft

Dato : 08-02-06 16:51

Anet wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> banner og gør det også offline men bare ikke på min hjemmeside online. Hvad

Spørgsmålet er om du tager højde for at billedet du ser på skærmen i
Frontpage er smallere, end billedet du ser når du åbner Internet Explorer
grundet FP's menu i venstre side? JEg tænkte det måske kunne spille ind, hvis
du manuelt sidder og rykker banneret frem og tilbage med musen.

Eller skriver du i koden for at tilpasse den, eller er inde i bannerets
egenskaber?

Men for at hjælpe yderligere ville det være rart med et link, så man evt
kunne se hvad problemet var...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anet

Dato : 08-02-06 17:53

www.ishyp.dk

Det banneret på forsiden hvor der skal stå stald engsøhøj istedet for
stutteri engsøhøj og så er det den side under heste der hedder dtysill hvor
der bliver ved med at stå freyja i topbanneret .
Jeg højrekliller på banneret i frontpage og retteri billedteksten og gemmer
så siden og uploader og alt andet på siderne retter sig undtagen
bannerteksten

Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 08-02-06 19:40

> [...]
> gemmer
> så siden og uploader og alt andet på siderne retter sig undtagen

Banneret med stutteri er gemt som en gif fil som hedder
"index.htm_cmp_downtown000_bnr.gif"
Jeg tror, at når du ændre dit banner, så bliver det nye gemt under et andet
navn. Men da linket stadig går til den gamle fil, så ændres banneret
ikke -prøv engang at tjek om ikke det er korrekt. Og hvis.... så ændrer
linket til det nye banners navn.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 08-02-06 20:04

Jeg prøver lige at se efter en gang.

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 08-02-06 20:33

Kære Eva

Nu har jeg brugt timevis af uhhaaaa og du er simpelhen genial. Nu har jeg
brugt 10 minutter og jeg har fundet ud af det er inde i derived at de filer
lå der drillede mig. Tusind tak for god hjælp.

--
Hilsen en glad
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 08-02-06 20:45

> [...]
> filer
> lå der drillede mig. Tusind tak for god hjælp.

Hæ... printer de ord ud og hænger dem op på min væg i en guldramme

Selv tak og skulle det være en anden gang.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 08-02-06 22:05

> Hæ... printer de ord ud og hænger dem op på min væg i en guldramme
>
> Selv tak og skulle det være en anden gang.
>
> Hilsen Eva
>
> (klip)

Ja det er jo bare en lille privat hjemmeside men dejligt at den nu er fin

--
Hilsen
Annette