købe/overtage en andens mobilnr
Fra : Christian

Dato : 06-02-06 10:40

Hvis man har fået den ide at købe/overtage en andens mobilnr.

Jeg kender ikke personen, hvordan er proceduren for:

1. at juridisk ved betaling, at kunne bevise at nr´et vitterligt nu
tilhører mig?
- skriver begge under på en hjemmelavet kontrakt samtidig med betaling
falder?

2. hvordan foregår porteringen ?
- hvad skal gøres og hvordan registreres ejerskiftet

Syns jeg roder lidt rundt i gamle forumtråde efter svaret
Henvis endelig til bedre gruppe

mvh
Christian

--
Nemo potest duobus dominis servire.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 06-02-06 11:10

Jeg ved ikke lige hvordan det i praksis foregår !.

Men ved bl.a. at Debitel har nogle papierer der skal udfyldes ifb.
med overdragelse af et mobilnummer. Så mon ikke de andre tele selskaber har
noget lignene...

/S

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 06-02-06 13:06

"Christian" <a-38FJERN@surfpost.dk> wrote in message
> Hvis man har fået den ide at købe/overtage en andens mobilnr.

Husk man kan ikke eje et telefonnummer i danmark, det kan kun telestyrelsen,
og de har somså ret til tilhver entid og uden kompenstaion at indrage numre
hvis de har behov for det (er dog ej sket endnu) men det er jo værd at
overveje inden man evt poster mange penge i et nummer

F.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 06-02-06 16:14

> 1. at juridisk ved betaling, at kunne bevise at nr´et vitterligt nu
> tilhører mig?

Næsten alle selskaber (hvis ikke alle?) forbyder salg af et telefonnummer i
deres betingelser.

> - skriver begge under på en hjemmelavet kontrakt samtidig med betaling
> falder?

Hvis du skal overtage et telefonnummer har alle selskaber en færdig blanket
til at gøre dette, en såkaldt "ejerskifte-erklæring" eller hvad man nu
vælger at kalde den - men hav lige punkt 1 i mente.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Christian

Dato : 06-02-06 17:26

Der tegner sig jo et billede af situationen og hvad man skal stille op
med den.

Mange tak for de fine svar - usenet er dejligt

mvh
Christian

--
Nemo potest duobus dominis servire.

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-02-06 15:37

Christian skrev den 06-02-2006 10:40:
> [...]
> falder?
>
> 2. hvordan foregår porteringen ?
> - hvad skal gøres og hvordan registreres ejerskiftet

Overfor teleselskabet skal du og nummerindehaver bare laver en overdragelse.
Hos Telia koster overdragelsen 150 kroner.

Hvad du og nummerindehaver laver er "købsaftaler" mellem jer. Det er
teleselskabet ligeglade med.

mvh

Carsten Riis