Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp! Afspiln. af dvd hakker!
Fra : Nicolai

Dato : 05-02-06 19:13

Hejsa! Har installeret Samsung-DVD-brænderdrev, fra Kvickly, med tilhørende
Nero-Express 6.
Eft.følgende afspilning af DVD, var meget lys, og hakkede, men pludselig
idag kørte den fint. Normal lys, og glidende billede og lyd. Altså MÅ pc'en
kunne klare den!? Desværre kørte den kun fint èn gang. Så tilbage til
udgangspunktet..ØV!!! Hvad gør jeg/instillinger? Hilsen en håbefuld
begynder.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 05-02-06 19:41

"Nicolai" skrev
> [...]
> kunne klare den!? Desværre kørte den kun fint èn gang. Så tilbage til
> udgangspunktet..ØV!!! Hvad gør jeg/instillinger?

Måske er det 'Transfer Mode' indstillingen til dit nye DVD drev som kan
forbedres.

Control Panel
System
Device manager
IDE ATA/ATAPI PCI Bus MAster
Chek begge:
Primary IDE Channel
og
Secondary IDE Channel

under advanced settings på dem begge
skal der helst stå
Transfer Mode: DMA if available
(hvis der står PIO- mode så kan du nemlig opleve dårlig performance a la det du
beskrev)

Hvis du prøver dette - ønsker jeg mig at du skriver om det virkede for dig.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Nicolai

Dato : 05-02-06 21:07

Hej Torkild! Tusind tak for svaret, men kører W.98-dansk, og går i stå i
"Enhedshåndtering". Hvad er: "IDE ATA/ATAPI PCI Bus MAster"?
Er det det samme som "Harddiskcontrollere"? Derefter kommer:
Primary IDE-controllere
Sec.--------"---------------
,men ingen "Advanced settings", eller noget med DMA.
Har ledt, men kan simpelthen ikke finde frem til noget "Transfer mode"!?
Sætter STOR pris på din hjælp!
MVH: Nicolai.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-02-06 21:48

Nicolai wrote:
> Hejsa! Har installeret Samsung-DVD-brænderdrev, fra Kvickly, med
> tilhørende Nero-Express 6.

Måske du skulle spørge i en passende hardwaregruppe. Det øger sikker din
chance for at finde en, der kan give kvalificeret svar.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 06-02-06 09:07

Nicolai nic.pernille@email.dkskriblede:

> Hejsa! Har installeret Samsung-DVD-brænderdrev

> Hilsen en håbefuld begynder.

Og sådan som du har multipostet, kan det godt
være du skulle læse disse to links:

http://www.usenet.dk/grupper.pl

--
Lars Fragstrup