Andet multimedie
bentjuul 3670
quark
Fra : :-)

Dato : 13-06-01 21:47

nu har det ikke så meget med selve grafikken at gøre men er der nogen der
kan anbefale en bog om QuarkEXpress? Hvad med PhotoShop? Jeg kender godt
"PS-bibelen" men er der andre?

Fra : Madsen

Dato : 13-06-01 22:09

"" <bender1_2000@yahoo.dk> skrev:

> nu har det ikke så meget med selve grafikken at gøre men er der nogen der
> kan anbefale en bog om QuarkEXpress? Hvad med PhotoShop? Jeg kender godt
> "PS-bibelen" men er der andre?

Hvad Photoshop angår så er "Classroom in a Book" en bog der
er værd at studere nærmere. Masser af gode øvelser som biblen
jo egentlig mangler. Biblen går bare samtlige funktioner i Photoshop
igennem.

Tjek evt.:

Måske er denne, når den udkommer, også en god bog: (?)
(Også om Photoshop)

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-06-01 22:13

"" <bender1_2000@yahoo.dk> skrev:

> nu har det ikke så meget med selve grafikken at gøre men er der nogen der
> kan anbefale en bog om QuarkEXpress? Hvad med PhotoShop? Jeg kender godt
> "PS-bibelen" men er der andre?

"Inside Adobe Photoshop"

"Photoshop Classroom in a Book"

--
Kurt Lund

Fra : S.Peters

Dato : 14-06-01 10:00

Grafisk forlag har udgivet 2 bøger på dansk om Quark og er i øvrigt et
udemærket sted, at lede efter bøger på dansk til forskellige grafiske
programmer. De har dog endnu ikke åbnet en egentlig hjemmeside på nettet.
Men på adressen www.grafiskforlag.dk kan du finde deres e-mail adresse og
mon ikke du kan bestille et katalog derigennem.

Et andet sted hvor du kan finde bøger om både Quark og Photoshop er hos IDG,
deres bogafdeling har adressen www.bookworld.dk

M.v.h
S.Peters

Fra : Studio Smalbro

Dato : 14-06-01 18:15

Jeg bruger selv somme tider The QuarkXPress 4 Book af David Blatner fra
Peachpit Press. Den allerbedste er imidlertid manualen til Quark. Hvis du
ikke selv har den så prøv om du kan låne dig frem. Den er i modsætning til
mange andre softwaremanualer, faktisk rigtig udmærket og veludbygget.
Microsofts manualer er eksempelvis degenereret til en fis i en hornlygte,
hvad der jo egentlig kan undre.
Kh
Bjørn

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-06-01 00:05

Hej,

Lærer på Den Grafiske Højskole, Niels Bøje Ziegler
har udgivet nogle udmærkede Quark-bøger på dansk -
se her:

http://www.grafisk-litteratur.dk/bkatalog/B68.HTM

Hilsen Søren