Hvilke ismaskiner findes der?
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 00:24

Er der nogen der ved om der findes andre producenter af ismaskiner end
Philips og Kenwood ?

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Max

Dato : 05-02-06 00:44

Hej Tommy

> Er der nogen der ved om der findes andre producenter af ismaskiner end
> Philips og Kenwood ?

Der findes nok flere tusinde på verdensplan, men du kunne måske
fortælle hvilken type is maskine du netop var intereseret i.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 08:21

> Hej Tommy

> Der findes nok flere tusinde på verdensplan, men du kunne måske
> fortælle hvilken type is maskine du netop var intereseret i.

Ja, jeg kan godt fortælle hvilke jeg er intereseret i: dem alle sammen. Jeg
skal igang med at lave en test af tilgængelige ismaskiner, så derfor
Mvh Tommy

Fra : Max

Dato : 06-02-06 08:23

Hej Tommy

> Ja, jeg kan godt fortælle hvilke jeg er intereseret i: dem alle
> sammen. Jeg skal igang med at lave en test af tilgængelige
> ismaskiner, så derfor

Så smut ind på Google og skriv ice machine, så skulle du have
morskab til et par år, god fornøjelse.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 18:01

> Så smut ind på Google og skriv ice machine, så skulle du have
> morskab til et par år, god fornøjelse.

Ja, desværre kommer der så _rigtig mange_ på maskiner der laver isterninger
:(

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 07-02-06 00:04

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> wrote in message

> Ja, desværre kommer der så _rigtig mange_ på maskiner der laver
> isterninger

Isu-cremi, som det hedder på japansk, er ICE CREAM og hvis du søger med
Google på denne NG - og det gjorde jeg for dig, se her:
http://makeashorterlink.com/?F3704289C - ville du se, at dømme på antallet
af threads, at *måske* er emnet dukket op tidligere mere end en gang...

Sandra
ejer af the mother of all the ice cream makers - Gelatiera Gaggia, som kan
beundres på www.gaggia.com ))

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 07-02-06 09:44

Mrs Krabappel wrote:
> [...]
> af threads, at *måske* er emnet dukket op tidligere mere end en gang...

Google er din ven

> Sandra
> ejer af the mother of all the ice cream makers - Gelatiera Gaggia, som kan
> beundres på www.gaggia.com ))

? - jeg kan ikke finde nogen ismaskiner

/anders

Fra : padre

Dato : 07-02-06 10:41

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> wrote in
message news:43e85daa$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ? - jeg kan ikke finde nogen ismaskiner

Det kan jeg heller ikke, men google er vores ven

http://householdappliances.kelkoo.co.uk/b/a/ps_9584740/313.html

Personligt ville jeg gå efter én med større kapacitet end 0,6 L.

--
padre

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 07-02-06 16:11

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> wrote in
message news:43e85daa$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ? - jeg kan ikke finde nogen ismaskiner

Fordi det var meget sent og jeg sendte en forkert link, men her er den:
http://www.gaggia.it/macchine-da-caffe.asp?cucina_49_Gelatiera-Gaggia

Sandra

Fra : padre

Dato : 07-02-06 20:42

"Mrs Krabappel" <sandra@nospam.dk> wrote in message
> http://www.gaggia.it/macchine-da-caffe.asp?cucina_49_Gelatiera-Gaggia

Flot er den da .-) 1 kg. is, er det 0,6 l. ?

--
padre

Fra : Max

Dato : 07-02-06 21:27

Hej padre

> Flot er den da .-) 1 kg. is, er det 0,6 l. ?

Nej, det skulle helst være mere end 1 l is da man må antage at
isen indeholder både fedt og luft, begge ting er lettere end vand :)

Mvh Max

Fra : padre

Dato : 07-02-06 21:30

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Nej, det skulle helst være mere end 1 l is da man må antage at
> isen indeholder både fedt og luft, begge ting er lettere end vand :)

Den is jeg laver, har større massefylde end vand. Mit spørgsmål skyldtes, at
jeg tidligere i tråden opgav et link til en gaggia ismaskine, som kun kunne
lave 0,6 l. Der ser iflg websitet ikke ud til at være flere modeller af
gaggia ismaskiner.
--
padre

Fra : Max

Dato : 07-02-06 21:42

Hej padre

> Den is jeg laver, har større massefylde end vand. Mit spørgsmål

Hvad indeholden den is da ?

Mvh Max

Fra : padre

Dato : 07-02-06 22:02

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej padre

> Hvad indeholden den is da ?

Vanilleis efter Ali Bab

1 l. fløde

300 gram stødt melis

12 æggeblommer

1 vanillestang

Vanillestangen skrabes ud, kornene blandes med sukkeret og æggeblommerne,
som omrøres indtil sukkeret ikke længere knaser (tager lang tid).

Resten af vanillestangen hældes i en kasserolle sammen med fløden, som
varmes op gennem længere tid, så fløden får smag af vanille.

Derefter blandes den varme fløde i sukkermassen og det hele varmes op under
stadig omrøring, indtil cremen har en passende konsistens (og æggene er
ufarlige).

Fryses, skal omrøres måske 2 gange med 2 timers mellemrum.

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 07-02-06 22:58

padre wrote:
> Vanilleis efter Ali Bab
>
> 1 l. fløde
>
> 300 gram stødt melis
>
> 12 æggeblommer
>
> 1 vanillestang
[snip-snip]

Puha - den er ikke for sarte sjæle, men nu er jeg efterhånden også
afhængig af sødmælksis (sødmælk, sukker og frugt), det kan man spise
næsten lige så meget af det skal være

/anders

Fra : padre

Dato : 08-02-06 00:17

"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk> wrote in
message news:43e917d8$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Puha - den er ikke for sarte sjæle, men nu er jeg efterhånden også
> afhængig af sødmælksis (sødmælk, sukker og frugt), det kan man spise
> næsten lige så meget af det skal være

Den er meget tung, men smagen er fantastisk. Når jeg en sjælden gang
serverer is, plejer jeg at have lavet to slags is, denne her og en sorbet;
fx hindbær eller jorbær. Jeg serverer små kugler af isen til en kage som fx
en mandeltærte eller en chokoladekage. På den måde kan man næsten overleve
flødeisen. Jeg har også eksperimenteret med at lægge et lag sorbet ovenpå
flødeisen i en flad form. Det giver et flot udseende når man skærer isen i
små kvadrater.

Jeg *må* have en ismaskine .......

--
padre

Fra : Max

Dato : 07-02-06 23:21

Hej padre

> Fryses, skal omrøres måske 2 gange med 2 timers mellemrum.

Ok, minder lidt om den jeg selv laver. Jeg har sådan en grund
opskrift der hedder 1 dl. fløde, 1 spiseske sukker og 1 æggeblomme.
Jeg bruger dog past. æggeblommer som piskes til skum med
sukkeret, tager 1 time og vendes sammen med flødeskum.
Den kan fryses uden omrøring.

Mvh Max

Fra : Anders Truelsen [824~

Dato : 05-02-06 22:28

TBJ wrote:
> Er der nogen der ved om der findes andre producenter af ismaskiner end

Tag evt. et kig på www.eisbaron.de

/anders

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 21:33

Tak for alle input. Jeg har kontaktet producenter/importører. Så må vi se om
de vil stille maskiner til rådighed. Hvis de vil, kommer tests til at ligge
www.ismaskinen.dk

Det bliver et "hårdt arbejde", men på en eller anden måde, skal jeg nok
komme over det

Mvh Tommy

Fra : Max

Dato : 07-02-06 21:44

Hej Tommy

> Det bliver et "hårdt arbejde", men på en eller anden måde, skal jeg
> nok komme over det

Så må du teste "soft ice" maskiner ind imellem :)

Du siger til hvis du har brug for ekspertbistand ikke ?

Lykke til med opgaven.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 08:06

> Så må du teste "soft ice" maskiner ind imellem :)

I første omgang tror jeg nu nok jeg vil holde mig til maskiner som er inden
for økonomisk rækkevidde af menigmand.

> Du siger til hvis du har brug for ekspertbistand ikke ?

Hehe... du mener med smagstesten? Jeg er næsten sikker på at det ikke bliver
svært at finde frivillige

> Lykke til med opgaven.

Tak. Jeg skal nok melde i gruppen, når opgaven er løst (hvis altså
producenterne vil lege med)

Mvh Tommy