Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
s/h print
Fra : waal

Dato : 04-02-06 21:09

Hjælp til 2 ting ønskes

Det er ikke lykkedes mig at slippe af med en varierende brunlig tone i mine
s/h print. Den anvendte printer er en Canon 560. Tonen er er lige lovligt
"varmsort" til min smag

Frembringelse af en tynd sort ramme, det var så enkelt med mine hjemmelavede
rammesæt i de gode gamle mørkekammerdage. Jeg bruger PS elements 2

Det er lykkedes mig at anbringe billedet på A4 papiret hvor jeg vil have
det, jeg mangler kun den sorte ramme.

Med semidigital hilsen

Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-02-06 22:53

waal skrev:
> [...]
> s/h print. Den anvendte printer er en Canon 560. Tonen er er lige lovligt

Ved ikke om den kan løses. Canon har det ry ikke at kunne lave sort
sort. Og at justere sort til blåsort PS-E hjælper ikke?
For jeg går ud fra at du har styr på om enten PS-E eller printer styrer
? At benytte begges drivere giver problemer.

> [...]
> rammesæt i de gode gamle mørkekammerdage. Jeg bruger PS elements 2
>
> Det er lykkedes mig at anbringe billedet på A4 papiret hvor jeg vil have

I PS forstørrer du canvas i forhold til billede og giver farve. Aner
ikke om du kan det i PS-E

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : waal

Dato : 05-02-06 00:37

> [...]
> For jeg går ud fra at du har styr på om enten PS-E eller printer styrer ?
> At benytte begges drivere giver problemer.

Jeg har på fornemmelsen at det er et blæk/papirfænomen. Det er mest
generende i de mørkere grå områder. Sværtning og seperation i de mørkeste
områder er faktisk udmærket. Jeg kan ikke med sikkerhed afgøre at det gør en
forskel om jeg printer fra PS eller fra Easyprint, ej heller om billederne
er optaget i s/h eller konverteret senere.

> I PS forstørrer du canvas i forhold til billede og giver farve. Aner ikke
> om du kan det i PS-E

Tilsyneladende ikke, det jeg ønsker er en tynd sort ramme (1-1½mm) om selve
billedet og resten af "rammen" består af papiret (hvid). Skal primært
anvendes til billeder der ikke skal monteres

mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-02-06 05:37

waal skrev:
> [...]
> forskel om jeg printer fra PS eller fra Easyprint, ej heller om billederne
> er optaget i s/h eller konverteret senere.

Det, jeg mener er, at i PS-E bør du angive om programmet skal styre
(uden om Easy..) eller om Easy..drivers skal......

> Tilsyneladende ikke, det jeg ønsker er en tynd sort ramme (1-1½mm) om selve
> billedet og resten af "rammen" består af papiret (hvid). Skal primært
> anvendes til billeder der ikke skal monteres

I PS-E 3 er det nemt: image/resize/canvas.

Fra : waal

Dato : 05-02-06 09:13

> Det, jeg mener er, at i PS-E bør du angive om programmet skal styre (uden
> om Easy..) eller om Easy..drivers skal......

> I PS-E 3 er det nemt: image/resize/canvas.

Det du beskriver er da også muligt i PSE2 men det er ikke det jeg ønsker.
Jeg ønsker blot en tynd sort ramme omkring (eksempel) et billede der fylder
17x17 printet ud på A4 papir. Hvor på A4 arket jeg ønsker at anbringe det
tænkte billede er ligetil i PSE2, det er rammen programmet tilsyneladende
ikke kan levere

mvh
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-02-06 09:19

waal skrev:

> [...]
> tænkte billede er ligetil i PSE2, det er rammen programmet tilsyneladende

Og så laver du en tynd sort ramme om billedet og en tyk hvid om det
sortrammede billede.

Fra : waal

Dato : 05-02-06 09:46

> Og så laver du en tynd sort ramme om billedet og en tyk hvid om det
> sortrammede billede.

Den "tykke hvide" er papiret ! Jeg tror vi taler forbi hinanden men tak for
forsøget

mvh
Michael

Fra : waal

Dato : 05-02-06 10:13

> Og så laver du en tynd sort ramme om billedet og en tyk hvid om det
> sortrammede billede.

Funktionen er fundet, den befinder sig i funktionen "print preview" border +
bredde i mm. Størrelse, placering og ramme i samme samlet ét sted, den gamle
historie med skoven og de mange træer gælder stadig

mvh
Michael