Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
dinar?
Fra : popperbob22

Dato : 04-02-06 18:57

ville i investeret i den irakiske dinar?
hvis irak bliver stabil så vil den da ryge til tops ikke?

Fra : Andy

Dato : 04-02-06 23:23

>ville i investeret i den irakiske dinar?

Nej!

>hvis irak bliver stabil så vil den da ryge til tops ikke?

Det afhænger af hvem der reelt styrer landet og om der er nogle oliekilder
tilbage at tjene penge på.

Andy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-06 08:55

In article <1139075833.505843.191390@g44g2000cwa.googlegroups.com>, popperbob22 wrote:
> ville i investeret i den irakiske dinar?
> hvis irak bliver stabil så vil den da ryge til tops ikke?

Hvorfor skulle den ryge op ? Dinaren vil kun stige i værdi hvis efterspørgslen
af den stiger. Og det gør den ikke selvom landet bliver stabilt. Man kan jo
stadig bruge dollars eller køb varerne fra andre lande.

Problemet med en stigende dinar vil også være, at så bliver derer varer der
handles i dinarer dyrere.

Fra : popperbob22

Dato : 05-02-06 10:55

Jeg har ikke så meget forstand på det.
men jeg har altid troet at en valuta ville stige hvis det gik
økonomisk godt for landet.
men der sker så næsten aldrig?

Fra : RIP

Dato : 05-02-06 12:00

hvis du ikke har så meget forstand på det, så bør du generelt holde dig fra
sådanne risikofyldte investeringer.

mvh René

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-06 07:00

In article <1139133326.615175.18620@g14g2000cwa.googlegroups.com>, popperbob22 wrote:
> Jeg har ikke så meget forstand på det.
> men jeg har altid troet at en valuta ville stige hvis det gik
> økonomisk godt for landet.
> men der sker så næsten aldrig?

Valutaen stiger hvis renten stiger. Så får man mere betaing for sin risiko-
villighed til at sætte penge i statspapirer. Men nu er et finansielt marked
kun begrænset eksisterende i visse lande.

Der er nogle der mener Islandske statspapirer er bedre.

Fra : Ivar

Dato : 19-02-06 23:05

popperbob22 skrev:

> ville i investeret i den irakiske dinar?

Er det overhovedet en konvertibel valuta?

Ivar Magnusson

--
Er du tilfreds med Outlook Express, men vil gerne have
flere funktioner?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-07 15:18

"popperbob22" <dalgaard@gmail.com> wrote in message
ville i investeret i den irakiske dinar?
hvis irak bliver stabil så vil den da ryge til tops ikke?

Nej!

Det er meget mere sikkert at investere i amerikanske våbenfabrikker -
amerikanerne er godt i gang med at slide en betragtelig del af deres tanks og
kamphelikoptere op i Irak; Hvis de tog hjem i morgen ville det vel (gæt) tage
dem de næste 10 år og mange, mange milliarder af USD at genopbygge styrken.

Fra : Ivar

Dato : 09-02-07 19:25

Frithiof Andreas Jensen skrev:

> hvis irak bliver stabil så vil den da ryge til tops ikke?

> Nej!

Hvis du gerne vil fremgå, som en der ved besked, skal du nok lade
være med at besvare beskeder, der er 1 år gamle.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/