Bazaar
Fra : David Rasmussen

Dato : 04-02-06 17:37

Anbefal lige nogle plader med Bazaar og fortæl venligst også hvor jeg
kan købe dem (gerne på nettet). Jeg synes ikke at jeg kan finde noget
nogen steder.

Jeg hørte dem for et stykke tid siden i Mik Schacks "Hjemmeservice" hvor
de spillede noget utroligt smuk musik. Er det mon fra en plade? Eller
var der nogen der optog det?

/David

Fra : Erik

Dato : 04-02-06 18:38

Jeg har en LP med dem som jeg synes er god. Den hedder Live in concert og er
optaget i huset i Magstræde i februar 1987 af Karma studio. Pladen er
udgivet på Olufsen records. Besætningen er: Peter Bastian på klarinet og
percussion, Anders Koppel på hammond organ og Flemming Quist Møller på
congas, drums og darbuka.

Lidt søgning på bibliotek.dk - og så vil jeg tro du finder det meste af det
de har lavet.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-02-06 18:50

David Rasmussen skrev:

> Anbefal lige nogle plader med Bazaar og fortæl venligst også hvor
> jeg kan købe dem (gerne på nettet). Jeg synes ikke at jeg kan
> finde noget nogen steder.

Jeg kan anbefale dobbelt-lp'en BAZAAR-live (1978) - Amar-6.
Med Peter Bastian, Anders Koppel og Flemming Quist-Møller
og Mehmet Ozan.

Jeg ved ikke om der er kommet noget Bazaar på cd.

--
'rluf :·)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-02-06 19:27

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Jeg kan anbefale dobbelt-lp'en BAZAAR-live (1978) - Amar-6.
> Med Peter Bastian, Anders Koppel og Flemming Quist-Møller
> og Mehmet Ozan.

Tilføjelse: På dette dobbeltalbum, kan man høre Peter Bastian,
på slap line, "croone" en drævende Winckler-parodi: "Nede ved
Mølleåen". Jeg gætter på at koncerten er optaget i den Grå hal
på Christiania, for der er et af numrene, hvor man hører de
selvrådende christianiahunde gø i perfekt takt til musikken.

P.s.
Er der ikke en der kender Anders Koppel eller Peter Bastian godt
nok til at sparke dem over skinnebenet, og fortælle dem at de
skal se at få genudgivet lp'en "Aftenlandet & Regnbuefuglen",
og ovennævnte Bazaar-live dobbelt-lp på cd?

--
'rluf :·)

Fra : Christopher Tracy

Dato : 04-02-06 21:49

Hey

David Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Jeg hørte dem for et stykke tid siden i Mik Schacks "Hjemmeservice"
> hvor de spillede noget utroligt smuk musik. Er det mon fra en plade?

Som altid er Google vores ven

Der kan købes CD'er med Bazaar her:
http://www.karma.dk/folkemusik.htm

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./artist/viewartist.htm&artistid=6521