Muslimsk debattør slået ned på Rådhusplads~
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 04-02-06 15:39

Muslimsk debattør slået ned på Rådhuspladsen
Den pakistanske forfatter og journalist Mohammad Rafiq blev slået ned under
demonstration på Rådhuspladsen.
Af Christine Cordsen og Camilla Høy-Jensen

Selve demonstrationen mod Muhammed-tegningerne på Rådhuspladsen lørdag
forløb fredeligt, men fik lidt ridser i lakken, da et par af demonstranterne
genkendte den omstridte pakistanske forfatter og journalist Mohammad Rafiq.

I unåde
Mohammad Rafiq skrev for et år siden en kritiseret bog om tvangsægteskaber
og har været i unåde i det ekstreme muslimske miljø siden.

I dag stod han på Rådhuspladsen og tog billeder af demonstrationen, da tre
andengenerationsindvandrere overfaldt ham og smadrede hans kamera og
mobiltelefon.

Den pakistanske forfatter blev efterfølgende kørt i ambulance til skadestuen
for at få syet en rift over det ene øje.

En på lampen
»Jeg har netop prøvet at opfordre til dialog, og så skal jeg have en på
øjet«, siger Rafiq Mohammad, der i dagens udgave af Politiken udtrykker
bekymring for, at Naser Khaders nye netværk af moderate muslimer blot vil
medvirke til mere polariseringen mellem muslimerne i Danmark og opfordrer
til forsoning.

Fra : Barfly.

Dato : 04-02-06 16:06

> [...]
> medvirke til mere polariseringen mellem muslimerne i Danmark og opfordrer
hvad er der galt med at få de ekstreme muslimer vist frem?,-det vil da være
helt fint at man netop får frem at muslimer ikke er en stor sammenhængende
gruppe?.

Fra : HC

Dato : 04-02-06 16:10

> I dag stod han på Rådhuspladsen og tog billeder af demonstrationen, da tre
> andengenerationsindvandrere overfaldt ham og smadrede hans kamera og
> mobiltelefon.

Ulovligt.

> Den pakistanske forfatter blev efterfølgende kørt i ambulance til
> skadestuen for at få syet en rift over det ene øje.

Og det koster samfundet penge.

Jamen dog.

HC

Fra : GB

Dato : 04-02-06 17:41

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in

....(snip)...
> muslimer blot vil medvirke til mere polariseringen mellem muslimerne i
> Danmark og opfordrer til forsoning.

Polarisering mellem muslimerne i Danmark? Det næste bliver vel, at
sunnierne i Danmark begynder at anklage/angribe shi'itterne for racisme.
Eller vice versa. He.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-06 13:12

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Polarisering mellem muslimerne i Danmark? Det næste bliver vel, at
> sunnierne i Danmark begynder at anklage/angribe shi'itterne for racisme.

Har I lagt mærke til den tilbagetrukne holdning der har præget Iran og
shiitterne? Sikkert fordi shiitterne altid har lavet billeder af Muhamed
.... og stadig bærer sådanne billeder rundt som »helgenbilleder«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 03:44

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> [...]
> medvirke til mere polariseringen mellem muslimerne i Danmark og opfordrer

Men Per Vadmand siger det er Pia Kjærsgaards skyld, - og har denne begavede
mand ikke ret, som han plejer?

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-02-06 10:27

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> Men Per Vadmand siger det er Pia Kjærsgaards skyld, - og har denne
> begavede mand ikke ret, som han plejer?

Han er vel flygtet fra virkeligheden igen, - vi lever i en jazz-tid, som man
sagde for et halvt århundrede siden. Jeg har lige været sammen med en masses
mennesker fra "dengang", nogle stadig med langt hår og kæmpeskæg, og det ER
sgu da herlige mennesker, - men deres politiske forståelse er ikke kommet
længere end "I kan ikke slå os ihjel, ... " som en sad og brølede i en halv
time, med en stemme som han åbenbart selv syntes var flot. Og selvfølgelig
uden hensyn til om andre syntes det var fint med brøleriet, sådan er vi
anarkister bare.

EN Per V ville have følt sig helt hjemme, - og det gjorde jeg da også, - jeg
er bare kommet lidt videre end 70er-tankegangen, og Fiol-teaterets dogmer.
Men sjovt er det, at møde levende fossiler, havde vi også haft Per V og AHW
med, så kunne festen have været kaldt "fossilernes sidste piv" eller "det
sidste oprør er nu på vej, vi gamle er mega-sure og går meget snart på
barrikaderne".

Kedeligt når de folk man sympatiserede med en gang, er fastfrosset i
revolutionært vrøvl, og tåbelig utopitænkning om helt åbne grænser og total
"i menneskene velbehag", og troen på at vi kan opretholde hele velfærden
uanset om hele Pakistan så skulle flytte til Smørum Nedre.

Nå, det var en lille rapport fra "gamle dage" (og fra i går nat), som nok
ikke siger ret mange noget.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-02-06 13:18

> [...]
> uanset om hele Pakistan så skulle flytte til Smørum Nedre.
>
> Nå, det var en lille rapport fra "gamle dage" (og fra i går nat), som nok

Det skal du nu ikke sige.
At det ikke siger nogen noget.
De findes jo stadig, disse selvudnævnte "arbejderklassesolidarister".
De har, som så mange andre, i ungdommen tillagt sig nogle ideologiske
begreber, som de ikke har formået at udvikle.
De er relativt ufarlige.
Det højeste de svinger sig op til, at at abbonere på Jylitikken eller
Information.
Og som du bemærker, skråle hippiesange.
Internationalen, den kan de ikke.

Ganske anderledes forholder det sig med det segment af gruppen, der har
formået at plante røven i betydende stillinger.
De har bevaret dele af ungdommens ideer, men kombineret dem med
klasseinteresser.
Denne gang deres egne.
Vi kender dem under navn af Hallalhippier.
Et navn, de har fået ef een af dem, de påstår at "beskytte", men i
virlkeligheden, i deres naive stupiditet, modarbejder.
Det er jo trist.
Virkelig trist.

MVH
Egon