Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overførsel af fradrag m.m. mellem samboend~
Fra : Leif Neland

Dato : 04-02-06 11:22

Kan man udnytte den samboendes uudnytte fradrag mm som samboende, ligesom
man kan det mellem ægtefæller?

Bigami er desværre ulovligt, så ægteskab er ikke en option endnu...

Leif

Fra : Michael

Dato : 04-02-06 11:38

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> Kan man udnytte den samboendes uudnytte fradrag mm som samboende, ligesom
> man kan det mellem ægtefæller?
>
> Bigami er desværre ulovligt, så ægteskab er ikke en option endnu...
>
> Leif

Nej, det er kun muligt at flytte personfradrag mellem ægtefæller.

Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 06-02-06 19:05

On Sat, 4 Feb 2006 11:37:52 +0100, "Michael" <a@b.dk> wrote:

>Nej, det er kun muligt at flytte personfradrag mellem ægtefæller.

Gælder dette også for rentefradrag på boliglån, hvis man i fællesskab
ejer boligen?

Med venlig hilsen

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk
www.cre8ing.dk

--
Cre8ing.dk - Vi gør noget ved Danmark
www.cre8ing.dk

Fra : jones_net

Dato : 07-02-06 09:02

"Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen" <FJERNch@cre8ing.dk> wrote in message

> Gælder dette også for rentefradrag på boliglån, hvis man i fællesskab
> ejer boligen?

Ja.

/J
Ikke jurist eller økonom, men havde tidligere hus med én, som jeg ikke var
gift med (dengang).

Fra : Anita

Dato : 07-02-06 13:50

"Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen" skrev

> Gælder dette også for rentefradrag på boliglån, hvis man i fællesskab
> ejer boligen?

Så skal ejerandelen fordeles tilsvarende. Ejerandelen afgør
rentefordelingen.

Venligst Anita