USA også imod ytringsfrihed
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 03-02-06 18:08

Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.

/Mikael

Fra : Pjensen73

Dato : 03-02-06 18:14

> Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.
>

> /Mikael

Ja, og samtidig går de i krig i Irak. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 03-02-06 18:19

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og samtidig går de i krig i Irak. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

USA er kendt for deres dobbeltmoral...

/Mikael

Fra : Zeki

Dato : 04-02-06 07:30

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og samtidig går de i krig i Irak. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

Måske, men der er yderst fornuftigt, at de forsøger at forholde sig
neutrale.

Hvis først "den store satan" hopper med på Muhammed-vognen, så er den helt
gal. Meget af den vrede som mange muslimer har mod Europa blive vendt mod
USA. Dette ønsker USA ikke, af sikkerhedsmæssige grunde.

Mvh
Zeki

Fra : Konrad

Dato : 04-02-06 09:55

"Zeki" <Zeki@.dk> wrote in message
> [...]
> gal. Meget af den vrede som mange muslimer har mod Europa blive vendt mod
> USA. Dette ønsker USA ikke, af sikkerhedsmæssige grunde.

Netop - USA er pisket til at tage afstand. Gør de ikke det, er der åbnet op
for helvedes porte med alt hvad den kan trække af påmindelser om Irak,
Israel, fængsler, Guantanmo og 17 mio andre ting, der ikke har noget med
Muhammed at gøre - og som sikkert kan generere endnu flere villige blandt
ekstreme grupper. Noget alene med Muhammed at gøre har den folkelige vrede i
Mellemøsten over tegningerne næppe heller, i hvert fald kke udelukkende -
tegningerne er blot et "påskud", det lyder for negativt - så snarere en
lejlighed, for masserne, i de muslimske lande, til at få luft for årevis
opsparet harme omkring alt lige fra deres egen situation med fattigdom,
despoti og arbejdsløshed til Palæstinakoflikten, Irak og den generelle
"stemning" der har været i vesten ang islam og vestlig mistroiskhed overfor
den islamiske verden siden 11.09. Det spiller sandsynligvis også ind at
Danmark har deltaget i Irakkrigen - set i Mellemøstlig optik anes der nok et
"mønster" fra dansk side. Naturligvis er muslimer blevet stødt af
tegningerne, men havde der ikke i forvejen eksisteret en dyb frustration
blandt befolkningerne tror jeg sådan set de fleste blot havde trukket på
skuldrene, måske kritiseret tegningerne, de helt hardcore ville nok have
protesteret, men ellers ikke ville have drevet det videre end det.

Fra : DS

Dato : 03-02-06 18:49

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.

Har du en mere konkret henvisning/udtalelse?

Jeg hørte det også i nyhederne, men det som ambasadøren sagde kunne ikke
tolkes som at USA går muslimernes ærinde. Så jeg tror det er en bøf fra TV2s
side.

Bortset fra det, vil jeg sige at USA har været lidt for tavs i denne sag.
Jeg kunne godt savne noget mere konkret opbakning fra dem. Kan sagtens
forstå at de ikke vil lade sig involvere alt for meget pga. engagement i
Irak og deres tilstedeværelse i Saudi Arabien, men de burde kunne gøre mere
end de gør nu.

DS

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 03-02-06 19:34

"DS" <nospam@tome.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg hørte det også i nyhederne, men det som ambasadøren sagde kunne ikke
> tolkes som at USA går muslimernes ærinde. Så jeg tror det er en bøf fra

Kun denne:

Det er det amerikanske udenrigsministerium der har sagt det.
Desuden slørede CNN tegningerne.
Aviserne har også valgt ikke at vise tegningerne.

/Mikael

Fra : Niels Ivar Larsen

Dato : 03-02-06 19:44

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.

Kan det undre? USA er også fyldt med religiøs idioti. Noget af den befinder
sig i Det Hvide Hus.

Fra : jane

Dato : 03-02-06 21:18

"Niels Ivar Larsen" <niels.ivar@kabelnettet.dk> wrote in

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan det undre? USA er også fyldt med religiøs idioti. Noget af den
> befinder sig i Det Hvide Hus.

100% enig

MS

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 04-02-06 01:14

Niels Ivar Larsen skrev:
> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det undre? USA er også fyldt med religiøs idioti. Noget af den befinder
> sig i Det Hvide Hus.

Det kommer alvorligt på tværs af deres globale strategi, fordi de
hele tiden har undervurderet religionens betydning. Til trods
for, at præsidenten *tilsyneladende* er religiøs selv.

http://mogmich2.blogspot.com/2006/02/buuuush.html

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-06 19:46

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

> Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.

Traditionelt amerikansk PC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars Helbo

Dato : 03-02-06 22:19

On Fri, 3 Feb 2006 19:46:28 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Traditionelt amerikansk PC.

Men det er alligevel en interessant udvikling.

Regeringen har jo bygget hele sin udenrigspolitik på forholdet til
USA. Det kom tydeligt frem i forbindelse med invasionen i Irak.
Dengang forsvarede Anders Fogh den linie med et retorisk spørgsmål.
Det lød (jævnfør min hukommelse): "USA er det eneste land, som kan
garantere vores sikkerhed - eller er der måske nogen der tror, at
Tyskland og Frankrig kan hjælpe os, hvis vi virkelig kommer i knibe?"

Nu er situationen så, at både Tyskland og Frankrig slutter op om os og
ytringsfriheden. I begge lande har såvel medier som politikere meldt
klart ud til vores fordel. Mens USA altså svigter os første gang, vi
har brug for hjælp.

I virkeligheden betyder det her, at regeringens udenrigspolitik ligger
i ruiner.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 08:39

Lars Helbo <mit-fornavn@mit-efternavn.org> wrote:

> Men det er alligevel en interessant udvikling.

> I virkeligheden betyder det her, at regeringens udenrigspolitik ligger
> i ruiner.

Næh.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anonym

Dato : 04-02-06 08:57

> Næh.

http://volokh.com/

(Rul ned til U.S. State Department on the Cartoons Depicting Mohammed:
)

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 09:39

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> http://volokh.com/
>
> (Rul ned til U.S. State Department on the Cartoons Depicting Mohammed:
> )

Jeg stoppede da jeg stødte ind i følgende proklamation:

»Who's to Blame for the Caricatures of Mohammed?

Why "the Zionists," of course.«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-06 03:23

Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> wrote:

> Hørte i nyhederne at USA nu også går muslimernes ærinde.

Det er jo ikke rigtigt. Situationen er i øjeblikket helt, helt
anderledes end da JP i september, efter Kaare Bluitgen's udmelding om
illustrationerne til hans bog, trykte sine tegninger.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-06 03:58

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> om
> illustrationerne til hans bog, trykte sine tegninger.

Denne bog er udkommet med profettegninger uden at vække opsigt. Jeg
har den og finder den folkeoplysende om koranen, men tam. Det værste
hatespeech ved koranen fortier han.
----------------
Er der opinionsudsendelser fra USA om det er mange eller få, der har
opdaget JP-provokationen?

Jeg tror desværre ikke at dansk ølsalg på superbowl-dag vil opveje
Arla-tab

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-06 05:31

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Denne bog er udkommet med profettegninger uden at vække opsigt.

Og er tegneren er stået frem med navn?

Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-06 06:03

> Og er tegneren er stået frem med navn?

Nej. Tegningerne er ikke karikaturer, men ufarlige naturlistiske
ligegyldigheder.

Forfatteren (som her er det altafgørende) er en flinkeskolet
ex-skoleinspektør her fra Nørrebro, som søger at skabe forståelse hos
danske skolebørn for at koran er spændende historier.
Det har han i imponerende grad opnået, men bogen vil nok blive pensum
i visse skoler og ikke flytte meget.
Der er mere spænding i islandske sager - og dem er der heller ikke
nogen der læser.

Problemet med at finde en tegner, inspirerede JP og jeg gætter at da
JP øjnede en salgsgavnlig sensation, så fik de Kaare Bluigen til at
love at han ikke ville stjæle billedet, så han skulle holde sin
kedsommelige tegner anonym.

At provokere muslimer til at vise sit sande ansigt - det flytter
holdninger
At få folk til at gå i kirke, som en Tidehvervspræst foreslog som værn
mod at EU-civilisation går tabt til Islam, flytter ikke meget i den
skæbnetime vi er i, og hvor vi skal reddes på målstregen ved
opsigtsvækkende manøvrer NU.
Pia og Fogh har jo ikke stoppet udviklingen - Pind tabte valg pga
stærk Islam og at Ritt=dhimmie

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-06 21:11

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Nej. Tegningerne er ikke karikaturer, men ufarlige naturlistiske
> ligegyldigheder.

Er det ikke bare en gradsforskel? Jeg opfattede det som at der var en
reel frygt for at tegne profeten.

> [...]
> danske skolebørn for at koran er spændende historier.
> Det har han i imponerende grad opnået, men bogen vil nok blive pensum

Ja. jeg mindes at Kaare Bluitgen meget hurtigt meldte ud, at han
støttede de 12 forfattere i deres åbne brev i Politiken, om en bedre
tone i indvandredebatten. Det var Kaare Bluitgen helt enig i - hans børn
var netop i den forgangne uge blevet kald "danske svin" og "luder".

> Der er mere spænding i islandske sager - og dem er der heller ikke
> nogen der læser.

"Han stod så godt for hug!"

> [...]
> JP øjnede en salgsgavnlig sensation, så fik de Kaare Bluigen til at
> love at han ikke ville stjæle billedet, så han skulle holde sin

Der var et interview med tegneren, som forblev anonym, i Weekendavisen
sidste fredag. Af Claus Rothstein.

> [...]
> opsigtsvækkende manøvrer NU.
> Pia og Fogh har jo ikke stoppet udviklingen - Pind tabte valg pga

Danmark har i øjeblikket et religiøst problem, der minder om det i de
katolske lande, hvor Vatikanet er ligestillet med staten når den blander
sig i politik. Det problem har man ikke haft i Danmark, hvor statsmagten
holder religionen på plads.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-02-06 23:07

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

<snip>

> Tegningerne er ikke karikaturer, men ufarlige naturlistiske
> ligegyldigheder.

Her er et link til nogle af bogens tegninger som er blevet indskannede.
Nogle ret voldsomme. Bl.a een lidt ned af siden, hvor ofrene sidder på
knæ ved randen af en (ganske vist lille) massegrav lige før de bliver
henrettet.

http://www.exilen.org/debatt/read.php?f=17&i=195024&t=195024

Fra : GB

Dato : 05-02-06 13:14

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote in

> http://www.exilen.org/debatt/read.php?f=17&i=195024&t=195024

Jeg fik en "Bandwith exceeded". Der er åbenbart stor interesse.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-06 15:39

> Det er jo ikke rigtigt. Situationen er i øjeblikket helt, helt
> anderledes end da JP i september, efter Kaare Bluitgen's udmelding om
> illustrationerne til hans bog, trykte sine tegninger.

Og mon ikke der er forskel på hvad regeringen melder ud, og hvad
befolkningen mener?

I UK så vi jo netop at regeringens forslag om indkskrænkninger i
ytringsfriheden faldt - i høj grad efter modstand i Overhuset.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk