/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Buster skal ud i dag
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-06 10:47

Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at
introducere
ham for haven..

Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var
han
bestemt ikke vild med, så overvejelserne om at have ham i selen er helt
droppet.

Min plan er at jeg går ud i havestuen med ham, og lukker ind til resten af
lejligheden. Så vil jeg åbne en af dørene til haven, og så sætte mig
derude
og læse el.lign. og så lade ham selv stikke snuden udenfor. Går han helt
ud
vil jeg gå med, men hele tiden bag ham, så det er ham der "viser vejen".
Det
er jeg blevet rådet til, bl.a. af jer herinde, for så er det lettere for
ham
selv at finde tilbage.

Jeg tror det bliver rigtig godt for Buster at komme ud, kan mærke at han
virkelig trænger tila t bruge noget energi, han liver mere og mere op her
hos mig.
Og så har han opdaget den ene af naboens katte... Buster kan være på
indersiden af terassedøren, naboens kat på ydersiden, og så "snakker" de
elllers sammen...
Tror de vil kunne lege fint sammen, begge er kastrerede hankatte, naboens
er
dog noget ældre end Buster.

JEg vil skrive senere idag, bare som svar på denne tråd..

God dag og god weekend til jar alle

Louise (og Buster)


----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 76 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



 
 
Gainsbourg (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Gainsbourg


Dato : 03-02-06 11:10

>Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at introducere
>ham for haven..

Idag er det dejlig solskin - men temperaturene ligger stadig og svinger
mellem frysepunktet og ned til -10 graders frost om natten i disse uger - så
hvis han smutter væk, eller bliver bange eller af anden årsag ikke kan finde
ind igen, så er han fuldstændig prisgivet udenfor. Personligt ville jeg nok
vente lidt længere til vejret bare er en smule varmere, men det kan sagtens
være, at det kommer til at gå fint.

>Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var han
>bestemt ikke vild med, >så overvejelserne om at have ham i selen er helt
>droppet.

Man kan godt vænne en kat til at nyde at være i sele, selvom de først afskyr
det. Faktisk hører det til sjældenhederne med katte der ikke skaber sig
vildt, når de får sele på første gang. Man skal ikke forvente, at det er som
at sætte snor på en hund første gang. Men med kærlig tålmodighed og lidt god
pædagogik, går der som regel ikke ikke ret længe, før katten synes er det
helt ok.

> Og så har han opdaget den ene af naboens katte... Buster kan være på
> indersiden af terassedøren, naboens kat på ydersiden, og så "snakker" de
> elllers sammen...
> Tror de vil kunne lege fint sammen, begge er kastrerede hankatte, naboens
> er
> dog noget ældre end Buster.

Du skal nok ikke regne med de umiddelbart vil "lege fint sammen". Katte er
territoriale dyr og når din Buster ser en kat som han ikke bor sammen med og
er ikke i "flok" med, så opfatter han ham som en indtrængende fjende.
Formentlig er din have en del af naboens kats territorium, som Buster nu
skal til at indtage. og som naboens kat vil gøre en ihærdig indsats for at
beholde. Når de snakker/miaver sammen fra hver sin side af terassedøren, så
er det de siger, formentlig svarende til samtalen mellem 2 halvfulde
håndværkere klokken fem minutter i lukketid lørdag aften, efter de har bagt
på den samme pige hele aftenen, og ca. 35 sekunder før den ene får nogen på
munden

Med venlig hilsen
Gainsbourg



Ukendt (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-06 11:36

" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
news:o_FEf.103$qv4.50@news.get2net.dk...
> >Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at
> >introducere ham for haven..
>
> Idag er det dejlig solskin - men temperaturene ligger stadig og svinger
> mellem frysepunktet og ned til -10 graders frost om natten i disse uger -
> så hvis han smutter væk, eller bliver bange eller af anden årsag ikke kan
> finde ind igen, så er han fuldstændig prisgivet udenfor. Personligt ville
> jeg nok vente lidt længere til vejret bare er en smule varmere, men det
> kan sagtens være, at det kommer til at gå fint.

KAn se at jeg så ikke fik nævnt at Buster er vant til at være ude om natten
ved hans tidligere ejer, min veninde.
Han har været stukket af en gang hos mig, det var første aften. Der kunen
jeg kalde ham til mig i løbet af et par minutter. Og nu er han så bevidst om
min status som sit menneske, så tror såmænd ikke at han ville løbe så langt
væk at jeg ikke ville kunne finde ham, og ham ikke kunne høre mig.

>>Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var
>>han bestemt ikke vild med, >så overvejelserne om at have ham i selen er
>>helt droppet.
>
> Man kan godt vænne en kat til at nyde at være i sele, selvom de først
> afskyr det. Faktisk hører det til sjældenhederne med katte der ikke skaber
> sig vildt, når de får sele på første gang. Man skal ikke forvente, at det
> er som at sætte snor på en hund første gang. Men med kærlig tålmodighed og
> lidt god pædagogik, går der som regel ikke ikke ret længe, før katten
> synes er det helt ok.

Har nu taget selen og lagt den på gulvet, så Buster kan lege lidt med den,
så han opdager at den ikke er farlig. Tror jeg vil brude den som "legetøj"
lidt nu så han vænner sig lidt til den. BAre jeg forsøger at lægge den løst
over hans ryg, eller holde den ene af de to stykker sele om ham gør han
modstand.

>> Og så har han opdaget den ene af naboens katte... Buster kan være på
>> indersiden af terassedøren, naboens kat på ydersiden, og så "snakker" de
>> elllers sammen...
>> Tror de vil kunne lege fint sammen, begge er kastrerede hankatte, naboens
>> er
>> dog noget ældre end Buster.
>
> Du skal nok ikke regne med de umiddelbart vil "lege fint sammen". Katte er
> territoriale dyr og når din Buster ser en kat som han ikke bor sammen med
> og er ikke i "flok" med, så opfatter han ham som en indtrængende fjende.
> Formentlig er din have en del af naboens kats territorium, som Buster nu
> skal til at indtage. og som naboens kat vil gøre en ihærdig indsats for at
> beholde. Når de snakker/miaver sammen fra hver sin side af terassedøren,
> så er det de siger, formentlig svarende til samtalen mellem 2 halvfulde
> håndværkere klokken fem minutter i lukketid lørdag aften, efter de har
> bagt på den samme pige hele aftenen, og ca. 35 sekunder før den ene får
> nogen på munden

Det kan der selvfølgelig være noget om. MEn jeg ved at Buster er vant til at
dele territorium med min venindes nabos kat, de rendte bare ind og ud hos
hinanden. Og naboens kat søger hele tiden over til min veninde, selv nu 4
uger efter at BUster flyttede.
Men naboernes katte vil muligvis betragte det som en trussel at BUster nu
vil gøre grav på min have som sit territorium..

> Med venlig hilsen
> Gainsbourg
>
Louise - som lige overvejer at vente lidt alligevel med at lukke Buster ud i
haven



Helle Frederiksen (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Helle Frederiksen


Dato : 03-02-06 11:57


"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
news:o_FEf.103$qv4.50@news.get2net.dk...
>
> Når de snakker/miaver sammen fra hver sin side af terassedøren, så
> er det de siger, formentlig svarende til samtalen mellem 2 halvfulde
> håndværkere klokken fem minutter i lukketid lørdag aften, efter de har
bagt
> på den samme pige hele aftenen, og ca. 35 sekunder før den ene får nogen

> munden

LOL......tak for sammenligningen ;-D.



Ulrik Martinsson (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 03-02-06 18:49

Bare pas på med halsbåndet, den kan komme til at sidde fast et eller andet
sted...

Ulrik Martinsson

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in message
news:43e3267e$0$2483$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at
> introducere
> ham for haven..
>
> Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var
> han
> bestemt ikke vild med, så overvejelserne om at have ham i selen er helt
> droppet.
>
> Min plan er at jeg går ud i havestuen med ham, og lukker ind til resten af
> lejligheden. Så vil jeg åbne en af dørene til haven, og så sætte mig
> derude
> og læse el.lign. og så lade ham selv stikke snuden udenfor. Går han helt
> ud
> vil jeg gå med, men hele tiden bag ham, så det er ham der "viser vejen".
> Det
> er jeg blevet rådet til, bl.a. af jer herinde, for så er det lettere for
> ham
> selv at finde tilbage.
>
> Jeg tror det bliver rigtig godt for Buster at komme ud, kan mærke at han
> virkelig trænger tila t bruge noget energi, han liver mere og mere op her
> hos mig.
> Og så har han opdaget den ene af naboens katte... Buster kan være på
> indersiden af terassedøren, naboens kat på ydersiden, og så "snakker" de
> elllers sammen...
> Tror de vil kunne lege fint sammen, begge er kastrerede hankatte, naboens
> er
> dog noget ældre end Buster.
>
> JEg vil skrive senere idag, bare som svar på denne tråd..
>
> God dag og god weekend til jar alle
>
> Louise (og Buster)
>
>
> ----------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 76 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
>
>



tina laren (05-02-2006)
Kommentar
Fra : tina laren


Dato : 05-02-06 19:33

> Louise skrev:
> Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at
> introducere
> ham for haven..
>
> Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var
> han
> bestemt ikke vild med, så overvejelserne om at have ham i selen er helt
> droppet.

Jeg ville ikke give min kat halsbånd på ud, da den kan side fast elle
få en pote ind i halsbåndet. jeg ville få katte øremærket. det er det
bedste og hvis den skulle blive væk og nogel finder den så komme den
hjem til dig igen. Så få katten øremærken. og kom brugt katte grus rundt
i haven så dufte haven af din kat. det gør jeg måre mine katte skal ud
til foråret.
>
> Min plan er at jeg går ud i havestuen med ham, og lukker ind til resten af
> lejligheden. Så vil jeg åbne en af dørene til haven, og så sætte mig
> derude
> og læse el.lign. og så lade ham selv stikke snuden udenfor. Går han helt
> ud
> vil jeg gå med, men hele tiden bag ham, så det er ham der
> Det
> er jeg blevet rådet til, bl.a. af jer herinde, for så er det lettere for
> ham
> selv at finde tilbage.
>
> Jeg tror det bliver rigtig godt for Buster at komme ud, kan mærke at han
> virkelig trænger tila t bruge noget energi, han liver mere og mere op her
> hos mig.
> Og så har han opdaget den ene af naboens katte... Buster kan være på
> indersiden af terassedøren, naboens kat på ydersiden, og så
> elllers sammen...
> Tror de vil kunne lege fint sammen, begge er kastrerede hankatte, naboens
> er
> dog noget ældre end Buster.
>
> JEg vil skrive senere idag, bare som svar på denne tråd..
>
> God dag og god weekend til jar alle
>
> Louise (og Buster)
>
>
> ----------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 76 spam-mails.
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
>
>




Med venlig hilsen
tina laren
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ukendt (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-06 09:15

" <tinaKATTE@BAKKElillebudda.dk> skrev i en meddelelse
news:43e644eb16248@nerdgirl.dk...
>> Louise skrev:
>> Nu har Buster boet hos mig i 4 uger, så nu har jeg besluttet at
>> introducere
>> ham for haven..
>>
>> Jeg har givet ham halsbåndet(med skilt med navn, tlf etc) på, dette var
>> han
>> bestemt ikke vild med, så overvejelserne om at have ham i selen er helt
>> droppet.
>
> Jeg ville ikke give min kat halsbånd på ud, da den kan side fast elle
> få en pote ind i halsbåndet. jeg ville få katte øremærket. det er det
> bedste og hvis den skulle blive væk og nogel finder den så komme den
> hjem til dig igen. Så få katten øremærken. og kom brugt katte grus rundt
> i haven så dufte haven af din kat. det gør jeg måre mine katte skal ud
> til foråret.

Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med elastik..
MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så er
degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem, hvis han
skulle komme for langt væk.
Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo noget
længere tid, og indvolverer en dyrlæge...

Det med gruset vil jeg da lige overveje...

Louise



Winther (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Winther


Dato : 06-02-06 13:09


"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
news:43e70590$0$2428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med elastik..

> MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så er
> degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem, hvis han
> skulle komme for langt væk.
> Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo noget
> længere tid, og indvolverer en dyrlæge...

Ja, og der har lige været en sag hvor en rask kat blev aflivet fordi
dyrlægen ikke forstod at finde nummeret. Altid halsbånd, men med elastik,
som de fleste har. Det giver også somme tider katten et ekstra liv, hvis den
passerer en jæger.




Ulrik Martinsson (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 06-02-06 16:51

Ja, det var en tragisk sag... og det bliver forhåbendelig også kun den
eneste... Alle med Internet kan tjekke øremærkninger nu om dage og hurtig
finde dens ejer....

Det er måske ok at den har halsbånd på i starten hvis den er meget nervøs og
ikke render så meget rundt, men når den først begynder at "smølfe" rigtigt
rundt ude i den store verden ville jeg også mene at det skulle pilles af,
det ville værre rigtigt surt hvis den kom til at sidde fast i noget.....
Ikke for at tegne fanden på væggen, men hvad hvis den faldt ned fra et træ
og halsbåndet kom ind i en gren undervejs, hvad hvis den kommer til at sidde
fast og ikke kan komme fri???

Jeg ønsker dig alt held og lykke med hans vandring :)
Det er altid sjovt at se katte ude for første gang..

Ulrik Martinsson


"Winther" <Nobody@home.dk> wrote in message
news:7%GFf.41$LI.40@news.get2net.dk...
>
> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e70590$0$2428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med elastik..
>
>> MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så er
>> degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem, hvis
>> han
>> skulle komme for langt væk.
>> Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo noget
>> længere tid, og indvolverer en dyrlæge...
>
> Ja, og der har lige været en sag hvor en rask kat blev aflivet fordi
> dyrlægen ikke forstod at finde nummeret. Altid halsbånd, men med elastik,
> som de fleste har. Det giver også somme tider katten et ekstra liv, hvis
> den
> passerer en jæger.
>
>
>



Ukendt (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-02-06 18:06


"Ulrik Martinsson" <messulle@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e77057$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Ja, det var en tragisk sag... og det bliver forhåbendelig også kun den
> eneste... Alle med Internet kan tjekke øremærkninger nu om dage og hurtig
> finde dens ejer....
>
> Det er måske ok at den har halsbånd på i starten hvis den er meget nervøs
> og ikke render så meget rundt, men når den først begynder at "smølfe"
> rigtigt rundt ude i den store verden ville jeg også mene at det skulle
> pilles af, det ville værre rigtigt surt hvis den kom til at sidde fast i
> noget.....
> Ikke for at tegne fanden på væggen, men hvad hvis den faldt ned fra et træ
> og halsbåndet kom ind i en gren undervejs, hvad hvis den kommer til at
> sidde fast og ikke kan komme fri???
>
> Jeg ønsker dig alt held og lykke med hans vandring :)
> Det er altid sjovt at se katte ude for første gang..
>
> Ulrik Martinsson
>
>
> "Winther" <Nobody@home.dk> wrote in message
> news:7%GFf.41$LI.40@news.get2net.dk...
>>
>> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43e70590$0$2428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med elastik..
>>
>>> MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så er
>>> degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem, hvis
>>> han
>>> skulle komme for langt væk.
>>> Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo noget
>>> længere tid, og indvolverer en dyrlæge...
>>
>> Ja, og der har lige været en sag hvor en rask kat blev aflivet fordi
>> dyrlægen ikke forstod at finde nummeret. Altid halsbånd, men med elastik,
>> som de fleste har. Det giver også somme tider katten et ekstra liv, hvis
>> den
>> passerer en jæger.
>>
Tak for svar

Halsbåndet ryger af når han er mere tryg ved at komme ud her hos mig. Da
han boede hos min veninde havde han aldrig halsbånd på..
Jeg har tænkt på det med at han evt kan sidde fastet sted, med Buster er god
til at vride sig fri, har vredet sig fri af sin sele (som måske også var for
løs, men alligevel.....)

Jeg lukkede ham jo så ikke ud i fredags, men har besluttet at vente til på
fredag, eller i løbet af weekenden. SÅ har jeg nemlig en uges ferie, og så
har jeg god tid til lige så stille at gå ud med ham...
Og jeg tror han ikke kan vente, jeg fornemmer at han savner at komme ud..
Han er jo vant til at gå ud og ind som det passer ham...

Louise



Hanne Engermann (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Hanne Engermann


Dato : 06-02-06 18:41

> Louise skrev:
>
>
> news:43e77057$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Ja, det var en tragisk sag... og det bliver forhåbendelig også kun den
> > eneste... Alle med Internet kan tjekke øremærkninger nu om dage og hurtig
> > finde dens ejer....
> >
> > Det er måske ok at den har halsbånd på i starten hvis den er meget nervøs
> > og ikke render så meget rundt, men når den først begynder at
> > pilles af, det ville værre rigtigt surt hvis den kom til at sidde fast i
> > noget.....
> > Ikke for at tegne fanden på væggen, men hvad hvis den faldt ned fra et
træ
> > og halsbåndet kom ind i en gren undervejs, hvad hvis den kommer til at
> > sidde fast og ikke kan komme fri???
> >
> > Jeg ønsker dig alt held og lykke med hans vandring :)
> > Det er altid sjovt at se katte ude for første gang..
> >
> > Ulrik Martinsson
> >
> >
> >
> > news:7%GFf.41$LI.40@news.get2net.dk...
> >>
> >>
> >> news:43e70590$0$2428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >>> Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med elastik..
> >>
> >>> MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så er
> >>> degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem, hvis
> >>> han
> >>> skulle komme for langt væk.
> >>> Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo noget
> >>> længere tid, og indvolverer en dyrlæge...
> >>
> >> Ja, og der har lige været en sag hvor en rask kat blev aflivet fordi
> >> dyrlægen ikke forstod at finde nummeret. Altid halsbånd, men med elastik,
> >> som de fleste har. Det giver også somme tider katten et ekstra liv, hvis
> >> den
> >> passerer en jæger.
> >>
> Tak for svar
>
> Halsbåndet ryger af når han er mere tryg ved at komme ud her hos mig. Da
> han boede hos min veninde havde han aldrig halsbånd på..
> Jeg har tænkt på det med at han evt kan sidde fastet sted, med Buster er
god
> til at vride sig fri, har vredet sig fri af sin sele (som måske også var
for
> løs, men alligevel.....)
>
> Jeg lukkede ham jo så ikke ud i fredags, men har besluttet at vente til på
> fredag, eller i løbet af weekenden. SÅ har jeg nemlig en uges ferie, og så
> har jeg god tid til lige så stille at gå ud med ham...
> Og jeg tror han ikke kan vente, jeg fornemmer at han savner at komme ud..
> Han er jo vant til at gå ud og ind som det passer ham...
>
> Louise
>
Jeg ville nu vente, til vejret er væsentligt bedre. Tænk på, han ikke
har været ude længe. - Men held og lykke

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ulrik Martinsson (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Martinsson


Dato : 06-02-06 18:57

Mine katte ELSKER sne..:)
"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in message
news:43e78a29b0715@nerdgirl.dk...
>> Louise skrev:
>>
>>
>> news:43e77057$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> > Ja, det var en tragisk sag... og det bliver forhåbendelig også kun den
>> > eneste... Alle med Internet kan tjekke øremærkninger nu om dage og
>> > hurtig
>> > finde dens ejer....
>> >
>> > Det er måske ok at den har halsbånd på i starten hvis den er meget
>> > nervøs
>> > og ikke render så meget rundt, men når den først begynder at
>> > pilles af, det ville værre rigtigt surt hvis den kom til at sidde fast
>> > i
>> > noget.....
>> > Ikke for at tegne fanden på væggen, men hvad hvis den faldt ned fra et
> træ
>> > og halsbåndet kom ind i en gren undervejs, hvad hvis den kommer til at
>> > sidde fast og ikke kan komme fri???
>> >
>> > Jeg ønsker dig alt held og lykke med hans vandring :)
>> > Det er altid sjovt at se katte ude for første gang..
>> >
>> > Ulrik Martinsson
>> >
>> >
>> >
>> > news:7%GFf.41$LI.40@news.get2net.dk...
>> >>
>> >>
>> >> news:43e70590$0$2428$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> >>> Buster er skam (selvfølgelig) øremærket. Og halsbåndet er med
>> >>> elastik..
>> >>
>> >>> MEn når jeg vælger at give ham halsbånd på, med skilt med adresse, så
>> >>> er
>> >>> degt fordi det er noget lettere for naboer evt at følge ham hjem,
>> >>> hvis
>> >>> han
>> >>> skulle komme for langt væk.
>> >>> Skal man finde hans adresse kun via øretatoveringen tager det jo
>> >>> noget
>> >>> længere tid, og indvolverer en dyrlæge...
>> >>
>> >> Ja, og der har lige været en sag hvor en rask kat blev aflivet fordi
>> >> dyrlægen ikke forstod at finde nummeret. Altid halsbånd, men med
>> >> elastik,
>> >> som de fleste har. Det giver også somme tider katten et ekstra liv,
>> >> hvis
>> >> den
>> >> passerer en jæger.
>> >>
>> Tak for svar
>>
>> Halsbåndet ryger af når han er mere tryg ved at komme ud her hos mig. Da
>> han boede hos min veninde havde han aldrig halsbånd på..
>> Jeg har tænkt på det med at han evt kan sidde fastet sted, med Buster er
> god
>> til at vride sig fri, har vredet sig fri af sin sele (som måske også var
> for
>> løs, men alligevel.....)
>>
>> Jeg lukkede ham jo så ikke ud i fredags, men har besluttet at vente til
>> på
>> fredag, eller i løbet af weekenden. SÅ har jeg nemlig en uges ferie, og
>> så
>> har jeg god tid til lige så stille at gå ud med ham...
>> Og jeg tror han ikke kan vente, jeg fornemmer at han savner at komme ud..
>> Han er jo vant til at gå ud og ind som det passer ham...
>>
>> Louise
>>
> Jeg ville nu vente, til vejret er væsentligt bedre. Tænk på, han ikke
> har været ude længe. - Men held og lykke
>
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste