Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til D70s
Fra : Årslev

Dato : 02-02-06 18:54

Hvilken blitz vil I anbefale til et D70s, hvis man ikke har r..... fuld af
penge og er en glad amatør-fotograf?

Fra : Jakob

Dato : 02-02-06 19:48

In article <468a4$43e24761$55da8688$3311@news.galnet.dk>,
maagevej62tv@galnet.dk says...
> Hvilken blitz vil I anbefale til et D70s, hvis man ikke har r..... fuld af
> penge og er en glad amatør-fotograf?

Den billigeste nikon der kan fungere med automatikken er så vidt jeg ved
sb-600. Ellers kan du prøve at søge på Nikon og Sigma på google da der
findes en model der skulle funge sammen med den men jeg er ikke helt
sikker på hvad den hedder.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kristian Amby

Dato : 02-02-06 22:32

Hvorfor er der ingen mere, der bruger Metz? Jeg bruger Metz til min
Canon, og den fungerer fint. Den er billigere og kan køre manuel, det
kan Canons ikke!

Mvh
Kristian

Fra : cr

Dato : 02-02-06 22:47

Kristian Amby wrote:
> Hvorfor er der ingen mere, der bruger Metz? Jeg bruger Metz til min
> Canon, og den fungerer fint. Den er billigere og kan køre manuel, det
> [...]
Bruger Metz 54MZ-4 til EOS 350d, den kan flere fabrikater herunder Nikon.

Havde den med hjem fra sidste Berlin tur.

cr

Fra : Flemming Gregersen

Dato : 03-02-06 16:03

Og på min D70 sidder der en Metz 54 AF-1N - Den virker perfekt. Koster dog
her hjemme omkring det samme som Nikons egne.

mvh.
Flemming

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-02-06 23:04

Kristian Amby wrote:

> Hvorfor er der ingen mere, der bruger Metz? Jeg bruger Metz til min
> Canon, og den fungerer fint. Den er billigere og kan køre manuel, det
> kan Canons ikke!

Jeg bruger Metz mecablitz, og det er bare kvalivaren, jeg har en 20 BC-6
der er en lille let compact blitz, og en stor gammel 45 CT-4 stavblitz.

http://www.metz.de/photo_electronics/digital.140.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-02-06 06:12

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Den er billigere og kan køre manuel, det
> kan Canons ikke!

Hvad får dig til at sige at Canons flash ikke kan køre manuel ?
Mine Canon flash kan styres manuelt i udladning i 1/3 blændtrin over 8
blændetrin.

Venlig hilsen

Mogens Hansne

Fra : Kristian Amby

Dato : 03-02-06 17:08

Min Metz Mecablitz 44 AF-4 har 2 manuelle indstillinger. Den
tilsvarende Canon, der hed 420, da jeg købte min, har ingen. Den kan
så til gengæld udløses af en anden blitz, det kan min ikke, men det
får jeg næppe brug for nogensinde. Min kan heller ikke dreje
blitzhovedet, som Canons, men da jeg næsten altid bruger
forlængerkabel er det også fuldstændig ligemeget.

Det vigtigste er, at den kan køre manuel med en ledetal på ca 8. Så
kan jeg bruge den til at udløse et flashanlæg. EOS 350 har nemlig
ingen synchrostik udover skoen. Forøvrigt den eneste fejl jeg har
fundet på den!

Mvh
Kristian Amby

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-02-06 17:27

> Min Metz Mecablitz 44 AF-4 har 2 manuelle indstillinger. Den
> tilsvarende Canon, der hed 420, da jeg købte min, har ingen.

Canon 420 EX er afløst af 430 EX, som kan justere lysmængden fra fuld styrke
til 1/64 i 7 trin.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-02-06 17:59

Kristian Amby wrote:
> Hvorfor er der ingen mere, der bruger Metz? Jeg bruger Metz til min
> Canon, og den fungerer fint. Den er billigere og kan køre manuel, det
> kan Canons ikke!

Underigt at man laver en bliitz til et SLR kamera, og den så KUN kan
køre på automatik.

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 00:12

On Thu, 2 Feb 2006 18:54:29 +0100, "Årslev" <maagevej62tv@galnet.dk>
wrote:

>Hvilken blitz vil I anbefale til et D70s, hvis man ikke har r..... fuld af
>penge og er en glad amatør-fotograf?

Prøv dig dog frem med manuel indstilling og det udstyr, du nu har. Du
betaler jo ikke for filmen. Men ellers vil jeg anbefale dig at læse
denne sammenligning af SB 600 og SB 800.

http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600vs800.htm

have a nice day
--- sk ---

Fra : Brian Lund

Dato : 03-02-06 12:14

> Hvilken blitz vil I anbefale til et D70s, hvis man ikke har r..... fuld af
> penge og er en glad amatør-fotograf?

Først og fremmest, dit spørgsmål hører egentligt til i .indkøb gruppen!

Sigma EF 500 DG ST
Sigma EF 500 DG Super

De to findes ihvertfald til Nikon!

Brian

Fra :    ab©

Dato : 03-02-06 14:30

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Sigma EF 500 DG ST
> Sigma EF 500 DG Super
>
> De to findes ihvertfald til Nikon!

Der er jo også denne til kr. 500,-:

http://www.foto-tip.pl/sklep/product_info.php?cPath=60_62&products_id=588

Vi er nogle stykker, der spekulerer på at springe ud og sætte en plovmand på
højkant - mon nogen overhovedet kender fabrikatet ?

ab©

--
- der gerne vil vide mere uden at vejen
går over højreorienterede aviser (-c:)

Fra : Susan Nørregaard Koc~

Dato : 03-02-06 16:13

Hej.
Har lige købt SB-600 til mit Nikon D70. Det har jeg ikke fortrudt. Uanset
hvad jeg laver, er belysningen bare i top. Havde jeg haft flere penge, havde
jeg brugt den på SB-800, da den har en længere rækkevidde og kan fungere som
master for andre flash.
Kan varmt anbefale det.

Mvh. Susan