Abu Laban på TV
Fra : Niels U. Kristiansen

Dato : 02-02-06 08:02

Kender nogen her en kilde til den danske oversættelse af Abu Labans
interview til en saudi-arabisk avis? TV2 bragte et længere indslag end
DR, men jeg kan desværre ikke få deres Sputnikhalløj til at virke.

mvh
Niels

Fra : ruwaldo

Dato : 02-02-06 10:09

"Niels U. Kristiansen" <niels.u.kristiansen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:43E1AE4B.3949@mail1.stofanet.dk...
> [...]
> interview til en saudi-arabisk avis? TV2 bragte et længere indslag end
> DR, men jeg kan desværre ikke få deres Sputnikhalløj til at virke.

News.dk.binaer.

Der ligger hele indslaget

mvh
ruwaldo

Fra : lmraffald@hotmail.co~

Dato : 02-02-06 13:49

> DR, men jeg kan desværre ikke få deres Sputnikhalløj til at virke.

Kan jeg heller ikke, men i klippet i dk.binaer lyder underteksterne:

Abu Laban: Vi vil anbefale, at den arabiske verden straks standser
boykotten.
<klip i indslaget>
TV2-interviewer: Har du på Al Jazeera direkte sagt: "Vær venlig at
stoppe boykotten?"
Abu Laban: Ja.

Til Al Jazeera omkring 1 time efter:

Abu Laban: Hvis muslimske lande beslutter at boykotte, og hvis
muslimerne føler at det er deres pligt at forsvare profeten Muhammed
og hans ophøjede profetiske status, vil det glæde os. Og det vil
glæde os, at nationen lever og bevæger sig i den rigtige retning.

Fra : lmraffald@hotmail.co~

Dato : 02-02-06 13:57

Måske skulle jeg lige understrege at både det der står lige før og
lige efter "TV2-interviewer" altså blev sagt til TV2-intervieweren.