Ahmed Abu Laban ubestridt leder
Fra : Per Hagemann

Dato : 01-02-06 21:50

Når man hører tale om at Abu Laban ikke taler på alle danske muhamedaneres
vegne, så må man lige forholde sig til realiteterne.

De 27 muhamedanerorganisationer som står bag Islamisk Trossamfunds initiativ
med en rundrejse i Mellemøsten udgør en meget stor del af de organiserede
muhamedanere i Danmark. Forinden havde Islamisk Trossamfund udvirket at
ambassadørerne for Bosnien, Tyrkiet, Egypten, Marokko, Saudi-Arabien,
Pakistan, Palæstina, Libyen, Iran og Indonesien havde henvendt sig til den
danske statsminister for at få grebet ind mod medier som optrådte
fornærmeligt.

Så opdigter man at det tavse flertal blandt muhamedanerne i Danmark ikke
støtter Abu Laban i denne sag. Som sædvanligt uden underbyggelse med f.eks.
en meningsmåling, kun baseret på humanismeønsketænkning.

Fra : BoBan

Dato : 01-02-06 22:32

Hvad mener du?
1. At Laban ikke taler med kløftet tunge?
2. At der ikke findes et tavst flertal?
3. At alle meningsmålinger er pålidelige?
4. At Statsministeren skulle have taget imod ambassadørerne med udstrakte
arme?
5. Hvad i alverden er humanismeønsketænkning???
Poul G

Fra : Per Hagemann

Dato : 01-02-06 23:45

"BoBan" <p_bekfjerndette@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du?
> 1. At Laban ikke taler med kløftet tunge?

Det har han gjort i årevis.

> 2. At der ikke findes et tavst flertal?

At det tavse flertal antageligt er enige med Laban.

> 3. At alle meningsmålinger er pålidelige?

Næ, især ikke blandt en gruppe som med god samvittighed kan bedrage vantro.
Men for sjov kunne man da godt lave en meningsmåling om muhamedanernes
holdning til karikaturerne.

> 4. At Statsministeren skulle have taget imod ambassadørerne med udstrakte
> arme?

Tværtimod. Ambassadørerne burde slet ikke få opfyldt 2 af de 3 strafønsker
de fremsatte. Både i Louise Frevert-sagen og Radio Holger-sagen er
ambassadørernes ønsker delvist fulgt.

> 5. Hvad i alverden er humanismeønsketænkning???

At tro at alle personer og kulturer i verden har samme idealer og tankegang
som humanisterne selv.

Fra : Mr. D

Dato : 02-02-06 16:59

> At det tavse flertal antageligt er enige med Laban.

Det er jo det, man efterhånden er bange for. De 15.000 har talt, og flere
har opfordret de sidste 185.000 - øjensynligt moderate - muslimer til at stå
frem og tale demokratiets sag. Men det har de ikke gjort. Så spørgsmåler er
om de overhovedet eksisterer.

Tænk på hvor stor en påvirkning de ville kunne udøve, hvis de stod frem i
Mellemøsten og talte de 15.000 ret imod? - men nej...

simon

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 01-02-06 23:09

Anders Fogh sagde i TV at det første møde de ville ha' udelukkende gik ud på
at han skulle skrive under på samt garantere at det aldrig skete igen ... så
er ytdringsfriheden da fjernet ....

EB lavede en undersøgelse om de 200.000 der støttede Abu Laban ... det var
reelt 15 til max 20.000 fanatikere der gjorde ...

men jeg undre mig over det tavse flertal ikke har meldt ud .....

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Kim2000

Dato : 01-02-06 23:14

"Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> reelt 15 til max 20.000 fanatikere der gjorde ...
>
> men jeg undre mig over det tavse flertal ikke har meldt ud .....

De tør vel ikke....

Fra : Mr. D

Dato : 01-02-06 23:22

> [...]
>
> EB lavede en undersøgelse om de 200.000 der støttede Abu Laban ... det var
> reelt 15 til max 20.000 fanatikere der gjorde ...

Har du et link? Jeg kender ikke den undersøgelse, men kender til udmeldinger
fra bl.a. Naser Khader om dette. Han har jo påberåbt sig de store liberale
masser ved flere lejligheder, uden at de dog er dukket frem. Spørgsmålet er
om det 185.000 store tavse moderate muslimske flertal overhovedet
eksisterer. Man begynder at tvivle

simon

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 01-02-06 23:36

det er vel ligesom der heller ikke kommer mange i kirkerne herhjemme, derfor
kan man vel godt være kristen

Fra : Anonym

Dato : 01-02-06 23:39

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frem. Spørgsmålet er om det 185.000 store tavse moderate muslimske flertal
> overhovedet eksisterer. Man begynder at tvivle

Nu er det jo svært at modbevise eksistensen af det tavse flertal af moderate
muslimer.
Naser Khader har selvfølgelig en interesse i at påberåbe sig, at han
repræsenterer et tavst flertal ligesom Abu Laban ligeledes hævder at
forsvare de muslimske masser.
Khader påstår dog ikke, at han repræsenterer 1,3 milliard muslimer, grin.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-06 00:13

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message
> [...]

EB er ansat til at bagatelisere muslimtruslen

> Khader påstår dog ikke, at han repræsenterer 1,3 milliard muslimer,
> grin.

Han foragtes af næsten så mange, for han er ansat til at foregive at
integration er mulig, og den tanke er vederstyggelig for de mange der
ikke er inde i taquia-stragien

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-02-06 00:38

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> [...]
> frem. Spørgsmålet er om det 185.000 store tavse moderate muslimske flertal
> overhovedet eksisterer. Man begynder at tvivle

Det er vist kun baseret på at de 27 organisationer har omkring 15.000
medlemmer, og på at man hævder, at kun omkring 15.000 kommer regelmæssigt i
en moské. Men der er jo langt flere meget religiøse muslimer, iflg
undersøgelser ca en tredjedel, som kalder sig selv "meget religiøse", og en
tredjedel kalder sig "religiøse", og det siger mere end at være "religiøs"
kristen dansker, et lille mindretal er slet ikke religiøse.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 02-02-06 15:27

"Per Hagemann" skrev i en meddelelse

> Når man hører tale om at Abu Laban ikke taler på alle >danske muhamedaneres
> vegne, så må man lige forholde sig til realiteterne.

Man kan jo spørge sig selv , hvad for Abu Laban til at begå
en så stor "politisk" brøler ,at sige en ting et sted noget andet et andet sted uden at tro at det kommer
danske
politiker for øre , en tanketorsk ? næppe
der må være mere på spil ,et magt spil måske ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-06 15:29

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> danske
> politiker for øre , en tanketorsk ? næppe
> der må være mere på spil ,et magt spil måske ?

Abu Laban, mesteren i Taqiya !

Han lever vist efter principperne i Taqiya:

Det er tilladt at lyve
overfor
1. en ikkemuslim
2. en kvinde
3. i vanskelige situationer hvis det er til fordel for islam
4. for at beskytte sin ære

Hans talen med 2 tunger opfylder vel mindst 2 ud af disse 4.

--

Christian

Fra : Egon Stich

Dato : 02-02-06 14:42

> [...]
f.eks.
> en meningsmåling, kun baseret på humanismeønsketænkning.

Vi har i hvert fald stadig til gode, at blive præsenteret for dette "tavse
flertal".
Til vi er blevet det, må man formode, at det alene findes i
"humanistkredses" naive verdensanskuelse.

MVH
Egon