> Jeg og en makker oplevede, at Sonofons net var nede i omkring 4 timer
> natten mellem tirs og onsdag i Svendborg området. Kontaktede sonofon idag,
> for at spørge til det og fortælle at det ikke var første gang det skete.
> Der var ingen der vidste noget. Kundeservicemedarbejderen konsulterede
> teknisk afd. men de kendte ikke noget til noget.
Driftsarbejde på netværket foretages af de danske operatører om natten -
normalt i tidsrummet fra midnat og 5-6 timer frem i hverdage, da der næsten
intet forbrug er på netværket der. Kan det tænkes at være det du har været
generet af? Det kræver jo selvfølgeligt at der har været driftsarbejde af
SONOFON på det eksakte tidspunkt i det eksakte geografiske område (men du
skriver blot mellem tirsdag og onsdag, så det er svært at vide).
> Er der nogen der ved, hvordan driftovervågning af et mobilnet foregår?
Jeg ved kun hvordan det foregår hos en enkelt operatør. Der er menneskelig
døgnovervågning af alle masterne. Går noget galt forsøges det løst fra
medarbejderens plads. Mit gæt er så, at skal der teknikere ud til stedet
vurderes det hvor kritisk problemet er, og om hvorvidt det skal løses med
det samme. En mast i midten af København der kan dækkes af 10 andre master i
området vil sandsynligvist ikke betragtes som kritisk, ligesom en mast ude
midt på landet uden ret mange brugere nok heller ikke vil. Går der derimod
en mast ned i et område med mange brugere og ingen andre master vil det
formentligt blive betragtet som kritisk.
...Men det sidste afsnit er rent gætværk - sådan ville jeg ihvertfald gøre
det
.
--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af mobilkameraer