Hej Jan
Jeg har d.d. sendt en telefax til Nikon Danmark med kopi til DFA. Jeg havde
på daværende tidspunkt ikke set Hr. Peter Kirring´s svar til dig.
Nu må jeg så vente og se om der kommer et svar. Jeg har intet imod at du
viser mit indlæg til Peter Kirring. Den eneste brugbare informationskilde
omkring problemer og reparationstider hidtil, har været nyhedsgruppen
dk.fritid.foto - og hvad jeg selv har fundet på nettet (service?)
Min fotohandler har ikke været til stor hjælp, den første melding var 2 uger
til reparation, den næste 3 uger. Nu - efter mere end 4 uger, får jeg så
meldingen, hvis du er heldig kommer dit kamera til København medio næste
uge. Jeg har nærmest en formodning om, at de ikke selv har styr på det.
Nikon Danmark kan selv gøre sig den ulejlighed at se indlægende i
nyhedsgruppen. Det vil give dem et godt indblik i utilfredsheden og
ventetiden. Forhandlere, der kommer med sure opstød omkring behandling af
kunder og deres forældede kameraer efter salg, kan jeg ikke tage alvorlig.
Mvh
Arne Jensen
"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:43e0fa2e$0$2512$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Arne
> (og undskyld toppostningen - der står ikke noget under citatet.
>
> Jeg vil så prøve at sende Peter Kirring dette svar og se, hvilken
> reaktion, man måtte fremkomme med (hvis du ikke har noget imod det).
> Jeg synes faktisk at det er vigtigt, at man bider leverandøren i haserne.
> Det kan simpelt hen ikke passe at Nikon i USA er i stnad til at klare hele
> bglod-rep. på en uges tid, mens man i Europa tilsyneladende skal vende
> edskillige uger. Jeg tror ganske simpelt der er fordi markedet fungerer
> langt bedre 'over there' end det gør her.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 03/01/2006) knipserier kan findes på
>
http://jan.boegh.net/foto.htm
>
>
> Arne Jensen wrote:
>> Kære Jan Bøgh
>>
>> Det er fuldstændig korrekt hvad jeg skriver.
>> Alt kan dokumenteres, mit kamera er indsendt den 3. januar 2006, det
>> var altså ikke i slutningen af sidste år. Det er her og nu i 2006,
>> hvor problemerne iht. Hr. Peter Kirring Nikon Danmark er overstået .
>> Min fotohandler (set benævnt som Nikon servicecenter) valgte at
>> indsende til DFA. Om det var rigtigt eller forkert kan jeg af gode
>> grunde ikke vide. Om det er DFA eller Nikon Danmark der er rette
>> modtager af reklamationer må være anliggende mellem forhandler og
>> rette vedkommende. Jeg må formode, at der har været en vis dialog
>> mellem forhandlere af Nikon produkter og Nikon Danmark i forbindelse
>> med ændringer af forretningsgangen.
>> Uanset hr. Peter Kirring´s udmeldelse omkring at problemerne nu er
>> overstået, har undertegnede d.d. fået følgende information: Dit kamera
>> kommer ikke i denne uge. Næste sending fra Nikons servicecenter i
>> Letland kommer medio næste uge, så må vi håbe dit kamera kommer med
>> den.
>> Blot til information!
>> Mit kamera har no.: 4007172
>>
>> Med venlig hilsen
>> Arne Jensen
>>
>> NB! Jeg har fra årets start også været interesseret i D200 - Havde
>> nok købt det i forbindelse med aflevering af mit D70 - hvis det havde
>> været muligt.
>> Det køb er indtil videre sat på vågeblus.
>>
>> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
>> news:43e0ce6d$0$2474$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Arne Jensen wrote:
>>>> Med nedenfor stående information kommer reparationstiden op på
>>>> mindst 6 ger -ekstremt dårligt. Det "glemmer" Nikon forhandlerne at
>>>> informere om i forbindelse med salg.
>>>> Det er jo ingen tvivl om at de kender de uendelige ventetider hos
>>>> Nikon Service.
>>>
>>> Jeg skrev til Nikon Danmark vedr. servicetiden med henvisning til
>>> hvad der er skrevet i denne gruppe. Og her er først min mail og
>>> derefter svaret fra Product Manager Peter Kirring:
>>> ---------------------------------------------------------------------
>>> -----Oprindelig meddelelse-----
>>> Fra: Jan Bøgh [mailto:jan@boegh.net]
>>> Sendt: 1. februar 2006 12:28
>>> Til: Kirring, Peter
>>> Emne: Reparationstider for Nikon dSLR
>>>
>>> Kære Peter Kirring
>>>
>>> Jeg står over for at udskifte mit Nikon d70 med et d200, men har
>>> lige læst vedlagte indlæg på nyhedsgruppen dk.fritid.foto og er
>>> meget betænkelig over
>>> indholdet.
>>> Er det korrekt, hvad Arne Jensen skriver?
>>>
>>> mvh
>>> Jan Bøgh
>>>
>>> (Indlæg i dk.fritid.foto vedlagt)
>>> ---------------------------------------------------------------------
>>> Kære Jan
>>>
>>> Tak for din mail og din interesse for D200.
>>>
>>> Jeg kan ikke bekræfte Arne Jensens oplevelse, da jeg ikke kender
>>> historikken vedr. hans reparation. Det vil være muligt at checke,
>>> men det kræver enten et reparationsnummer eller kameraets
>>> serienummer. Når det er sagt, så havde vi i slutningen af sidste år
>>> uforholdsmæssigt lange reparationstider. Grunden var at vi flyttede
>>> reparationer til vores centrale serviceværksted i Estland noget
>>> senere end beregnet, samtidig med at værkstedet i Danmark rettidigt
>>> blev reduceret i bemanding. Det er derfor ikke umuligt at Arne
>>> Jensen har oplevet en lang reparationstid. De lange reparationstider i
>>> slutningen af sidste år er et beklageligt
>>> sammenfald af omstændigheder, men er nu overstået, og vores
>>> reparationstider er igen indenfor vores eget mål, nemlig under 14
>>> dage for 95% af reparationerne (regnet fra vi modtager rep'en til vi
>>> sender den retur). Det kan naturligvis ske, at en reparation tager
>>> længere tid, men vil i så fald skyldes ventetid på et
>>> specialkomponent. Jeg håber, du synes at have fået kastet lidt lys på
>>> sagen, og at du
>>> med sindsro kan glæde dig til dit D200, som er et fantastisk kamera.
>>>
>>> Med venlig hilsen,
>>> Nikon Danmark
>>>
>>> Peter Kirring
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ---
>>> avast! Antivirus: Inbound message clean.
>>> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
>>> Tested on: 01-02-2006 17:15:59
>>> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>>>
http://www.avast.com
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>>
>> ---
>> avast! Antivirus: Outbound message clean.
>> Virus Database (VPS): 0605-3, 01-02-2006
>> Tested on: 01-02-2006 18:00:20
>> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>>
http://www.avast.com
>
>
>
>
> ---
> avast! Antivirus: Inbound message clean.
> Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
> Tested on: 01-02-2006 22:42:04
> avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
>
http://www.avast.com
>
>
>
---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-4, 01-02-2006
Tested on: 01-02-2006 23:30:23
avast! - copyright (c) 1988-2005 ALWIL Software.
http://www.avast.com