Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Nikon D70
Fra : Arne Jensen

Dato : 01-02-06 00:15

Hej

Jeg har nedenstående problem med mit 18 måneder gamle Nikon D70.

Desværre kun beskrevet på engelsk på Nikons hjemmeside

Det har foreløbig været indsendt i 4 uger via Nikon Servicecenter
fotohandler til DFA som har meddelt fotohandleren, at det skulle
videresendes til Nikon i Sverige.

Kender andre til samme problem plus mega reparationstider hos Nikon?

På forhånd tak for svar

Mvh Arne

It has come to our attention that electronic components related to exposure
control in some D70 cameras may, on rare occasions, fail.
Should you experience this problem with your D70 camera, Nikon will replace
the associated components free of charge even if the camera’s warranty has
already expired. We sincerely apologize for any inconvenience you may have
suffered because of this problem.
To check if your camera has failed due this reason, please read the symptom
description, below.

How can I identify if my camera is faulty?
With a memory card inserted: The green memory card access lamp blinks
continuously and camera does not respond to any controls.
With no memory card inserted: The camera will not turn on despite the
battery indicator showing a fully charged battery.

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0605-2, 31-01-2006
Tested on: 01-02-2006 00:15:11

Fra : Johnny

Dato : 01-02-06 01:21

Velkommen i klubben
Jeg har lige fået samme problem , mit var også ca 18 måneder gammel har lige
indleveret det,
så det bliver sendt til jugolavien og ikke sverige, der sender de alle hen
udanset mærke
Det er mig længer nede på listen der beder om hjælp
Hilsen johnny

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 01-02-06 09:39

> Kender andre til samme problem plus mega reparationstider hos Nikon?
>
> På forhånd tak for svar
>
> Mvh Arne

Åh nej..
Jeg har i går indsendt mit 18 måneder gamle D70 til service med samme fejl.
Jeg glæder mig meget til at få mit snart meget berejste kamera tilbage og
derne noget hurtigere end det som du fortæller om..
/Søren

Fra : Kenneth K.

Dato : 01-02-06 10:26

On Wed, 01 Feb 2006 00:15:10 +0100, Arne Jensen
<hx24arnejensen@privat.dk/fjernhx24> wrote:

> [...]
> videresendes til Nikon i Sverige.
>
> Kender andre til samme problem plus mega reparationstider hos Nikon?

Ja, det gør jeg. Mit D70 var til reparation hos Nikon/DFA i 8 uger (!). Og
jeg tror hvis jeg ikke havde ringet og rykket en del gange, kunne det have
varet endnu længere tid.

Min lokale fotomand beklagede det meget, men han siger at sådan er det
rigtig mange steder og der er ikke noget han kan gøre ved det. Hvis han
ikke selv ringer og rykker værkstedet i ørene, trækker det altid ud.

vh,
Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-06 10:39

Kenneth K. wrote:

> [...]
> rigtig mange steder og der er ikke noget han kan gøre ved det. Hvis han
> ikke selv ringer og rykker værkstedet i ørene, trækker det altid ud.

Hejsa...

Desværre er det sådan at Nikon DK samler en masse rep. og sender dem
samlet.. så hvis man har fået afleveret sit kamera lige efter at de har
sendt den sidste "palle".. så kan der jo gå lang tid inden at der bliver
samlet en ny "palle"

Denne info har jeg fået efter en snak med en fotoforretning..

MVH

dan