Andet multimedie
bentjuul 3670
kontur i Illustrator CS ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 31-01-06 21:28

Jeg kan ikke hitte ud af hvordan man laver en kontur på et objekt i
Illustrator. Jeg mener ikke en "Stroke", men en kontur hvor der oprettes et
objekt mere, som ligger ud over eller inden i det første objekt med en eller
anden specificeret afstand. Jeg kan lave det med "Blend" men findes der ikke
et egentligt værktøj til det ?

Kh
Bjørn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-02-06 12:01

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> i det første objekt med en eller anden specificeret afstand. Jeg
> kan lave det med "Blend" men findes der ikke et egentligt

Jeg mener ikke, at der findes et egentligt værktøj kun til det,
men man kunne også lave objektet med den ønskede stroke, gå i
Object > Expand og derefter Object > Ungroup. Så har man stroken
som et selvstændigt objekt, som kan gøres større eller mindre med
Scale Tool.

--
Hilsen
Madsen