"Adams æbler" ikke nomineret til en Oscar
Fra : Sune

Dato : 31-01-06 14:58

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 15:05

Hvor mange film ser Oscarudvalget egentlig? Jeg undrer mig over at det igen
igen er de samme 4-5 film der går igen i stort set alle af de store
kategorier.

"Brokeback Mountain"....gaaab!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-06 15:24

Zeki skrev:
> Hvor mange film ser Oscarudvalget egentlig? Jeg undrer mig over at
> det igen igen er de samme 4-5 film der går igen i stort set alle af
> de store kategorier.

Hvis vi blot ser på de otte store kategorier (skuespil, manuskript,
instruktion, bedste film), fordeler nomineringerne sig på Capote (4),
Hustle & Flow, Brokeback Mountain (5), Walk the Line (2), Good Night,
and Good Luck (3), Syriana, Crash (3), Cinderella Man, A History of
Violence, Mrs. Henderson Presents, Transamerica, Pride & Prejudice,
North Country (2), Junebug, The Constant Gardener, Munich (2).

Jeg synes ikke, du har ret.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-06 16:10

Peter Brandt Nielsen skrev:
> [...]
> History of Violence, Mrs. Henderson Presents, Transamerica, Pride &
> Prejudice, North Country (2), Junebug, The Constant Gardener,

Øh. Jeg glemte at tælle manuskriptkategorierne.

Capote (5), Hustle & Flow, Brokeback Mountain (6), Walk the Line (2),
Good Night, and Good Luck (4), Syriana (2), Crash (4), Cinderella Man,
A History of Violence (2), Mrs. Henderson Presents, Transamerica,
Pride & Prejudice, North Country (2), Junebug, The Constant Gardener
(2), Munich (3), Match Point, The Squid and the Whale.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Zeki

Dato : 31-01-06 16:25

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in message

> Jeg synes ikke, du har ret.

Det kan jeg ved nærmere syn kun erklære mig enig i...

Fra : PerX ...

Dato : 07-02-06 21:40

In article <n8KDf.5857$Cl2.134217@news000.worldonline.dk>, zeki@_.dk
says...
> Hvor mange film ser Oscarudvalget egentlig?

Så mange som de orker ;)

Fra : Brian P

Dato : 01-02-06 21:54

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> Pride & Prejudice, North Country (2), Junebug, The Constant Gardener
> (2), Munich (3), Match Point, The Squid and the Whale.

Det gør sjovt nok Capote til en de mest nominerede film. Jeg så den
sidste år i New York, og den var rent ud sagt forfærdelig -
manuskriptet mudret, handlingen træg og repitativ og Seymor Hoffman
håbløst over-underspillende. Publikum hadede den. De gabte, grinte de
forkerte steder, udvandrede og smædede den til bagefter, men alligevel
fik den fine anmeldelser. Jeg måbede selv meget over anmeldelserne da
den seriøst er noget af det argeste lort jeg nogensinde har set.
Glæder mig meget til at se, hvordan den bliver modtaget i DK og
hvordan det går den til Oscar-uddelingen.