Søge et dir igennem og sortere efter dato.~
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-06 14:42

Hejsa Alle

Er der en der ligger inde med sådan et script ?? skal tage underdirs med..

Mvh
Morten

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-01-06 20:08

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Er der en der ligger inde med sådan et script ?? skal tage underdirs med..

http://dk.php.net/glob
Tjek kommentarene

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-01-06 20:10

Johan Holst Nielsen wrote:

> http://dk.php.net/glob
> Tjek kommentarene

Bemærk - der findes ikke et færdigt script - men et script du kan bruge
som udgangspunkt - og så arbejde videre med noget
http://dk.php.net/filemtime eller lign.

mvh
Johan

Fra : Christoffer

Dato : 02-02-06 17:12

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> Bemærk - der findes ikke et færdigt script - men et script du kan bruge
> som udgangspunkt - og så arbejde videre med noget
> http://dk.php.net/filemtime eller lign.
Jeg har ikke så forfærdelig meget forstand på det her emne, men er det ikke
muligt at finde creation-time via file()?

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 02-02-06 10:58

Hej Morten

Dette script tager IKKE underdirs med, men skulle ellers virke. Jeg har ikke
kunnet checke sorteringen, da filemtime() ikke virker på min WinXP-server
(alle filer får så samme 1970 - dato). Men du er velkommen til at tage hvad
du evt kan bruge, ellers lad være

Mvh
Simon

<?php
$sti='pics';
$rep=opendir($sti);
while ($file = readdir($rep)){
if($file != '..' && $file !='.' && $file !=''){
if (file_exists($sti . '/' . $file)) {
$dato= date("F d Y H:i:s.", filemtime($file));
$filer[$file] = $dato;
}
}
}

asort($filer);
reset($filer);

echo "<table> \n";
while (list($key, $val) = each($filer)) {
}
echo "</table> \n";
?>