NQ-4001BX PSU Hvilken Vej ??
Fra : Rasmussen

Dato : 31-01-06 13:29

Hej NG!

Har lige købt overstående psu men Q er hvordan skal den vende. For min gamle
psu havde blæseren til at vende bag ud så den kunne komme af med varmen.
men den nye får blæseren til at pege ned/ ind i computeren meget tæt på
cpu-køleren hvis jeg skal vende den så skruehullerne passer men jeg vil da
mene at blæseren skal side så den blæser luften væk fra pc'en! eller er jeg
helt på gale vej ???

MV

Per R

Fra : Hans

Dato : 31-01-06 13:48

Rasmussen wrote:
> [...]
> skruehullerne passer men jeg vil da mene at blæseren skal side så den
> blæser luften væk fra pc'en! eller er jeg helt på gale vej ???

Du kan kun vende den én vej så skruehullerne passer, og det er med blæseren
vendt nedad. Blæseren suger luften fra kabinettet igennem PSU'en og køler
samtidig hardwaren i selve PSU'en.

Hans

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-01-06 18:30

> Har lige købt overstående psu men Q er hvordan skal den vende.

Som Hans skriver, så kan den kun vende på én måde.

> [...]
> skruehullerne passer men jeg vil da mene at blæseren skal side så den
> blæser luften væk fra pc'en! eller er jeg helt på gale vej ???

Den store blæser tager luften fra kabinettet og blæser det ind i
strømforsyningen. Den samme mængde luft skal selvfølgeligt ud igen, og det
kan kun ske gennem de store huller på bagsiden af strømforsyningen.

--
signing off.. Martin Sørensen