E-Mail
webnoob 5265
Hvad er det bedste program til at læse nyh~
Fra : Autocadster

Dato : 31-01-06 11:51

Altså et rent nyhedsgruppe program og gerne på dansk

--
Autocadster

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-06 11:58

Autocadster skrev:

> gerne på dansk

Det sætter virkelig begrænsning på hvilke programmer der er.
Af danske usenetreadere anbefaler jeg (står intet).

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-06 12:04

Hov, Jeg havde helt glemt MesNews http://www.mesnews.net/index-gb.php

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-01-06 12:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det sætter virkelig begrænsning på hvilke programmer der er.
> Af danske usenetreadere anbefaler jeg (står intet).

Hm kan man få thunderbird med dansk sprog? så kan man vel, alternativt,
benytte den.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-06 12:49

Mikael Schøler skrev:

>Hm kan man få thunderbird med dansk sprog? så kan man vel, alternativt,
>benytte den.

Der stod da rent newsprogram, og da thunderbird er en kombineret
emailklient og newsreader kan den jo ikke anbefales.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 31-01-06 12:54

Ivan V. Klattrup wrote:

> Der stod da rent newsprogram, og da thunderbird er en kombineret
> emailklient og newsreader kan den jo ikke anbefales.

Sandt men nu tænkte jeg på som alternativ. Kan man se bort fra maildelen
så fungerer nyhedsgruppedelen helt fint.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-01-06 13:06

Mikael Schøler skrev:

>an man se bort fra maildelen så fungerer nyhedsgruppedelen helt fint.

Sjovt nok ser jeg lige modsat på det, thunderbird er en udmærket
emailklient, men lige så ringe som OE til nyhedsgrupper.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Autocadster

Dato : 31-01-06 13:56

Ivan V. Klattrup tastede følgende i

> Det sætter virkelig begrænsning på hvilke programmer der er.
> Af danske usenetreadere anbefaler jeg (står intet).

Nu skrev jeg "gerne" jeg skrev ikke at det var et krav

--
Autocadster

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 31-01-06 12:38

Autocadster wrote:
> Altså et rent nyhedsgruppe program og gerne på dansk

Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Den findes også på dansk.
Hent den gratis på http://www.mozilla.com/thunderbird/.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : J.K.Arning

Dato : 31-01-06 14:52

On Tue, 31 Jan 2006 11:50:47 +0100, Autocadster wrote:

> Altså et rent nyhedsgruppe program

40tude dialog .. i mine øjne bliver det ikke meget bedre.

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-06 15:13

J.K.Arning skrev:

> 40tude dialog .. i mine øjne bliver det ikke meget bedre.

Enig. Det er på engelsk eller tysk.

--
Bertel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-02-06 17:49

On Tue, 31 Jan 2006 15:13:23 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Enig. Det er på engelsk eller tysk.
- og flere andre sprog.

Men kan en eller anden ikke skrive et par linier om, hvorfor 40Tude
Dialog er bedre end Agent. Jeg har brugt Agent i flere år og orker
ikke skifte bare for at prøve noget nyt. Men hvis der er noget ny
funktionalitet, som kan hjælpe mig, så kan jeg måske godt overtales.

Jeg har lige downloadet og installeret den, men har ikke haft tid til
at teste den af.

På forhånd tak!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-06 19:51

Jørn Andersen skrev:

> Men kan en eller anden ikke skrive et par linier om, hvorfor 40Tude
> Dialog er bedre end Agent.

Jeg fremhæver forskellene fra Agent.

Dialog har
   understøttelse af UTF-8
   avanceret scorefil (svarer lidt til filtrering)
   reformatering af tekstafsnit
   brugerdefineret rækkefølge i gruppelisterne
   filtreret oversigt over tilgængelige debatgrupper
   understøtter flere mailbokse
   mulighed for at slå wordwrap fra med et tastetryk
   indbygget understøttelse af billedvisning og lydafspilning
   nem oversigt over alle mulige headere når man redigerer
   nem programmering af ekstra funktionalitet (scripts - de fås også færdige)
   udvikleren pisser ikke på sine kunder

Den mangler
   den fleksible adressebog som Agent har (man kan angive et
   gruppenavn som modtager, og så sørger Agent for at alle
   medlemmer får en kopi)

> Jeg har brugt Agent i flere år og orker ikke skifte bare for at
> prøve noget nyt.

Jeg tror jeg tog tilløb fem gange før jeg beholdt Dialog. Jeg har
brugt Agent siden version 0.9 og kunne betjene den i søvne, så
det var svært at skulle lægge sine vaner om. Men jeg savnede at
kunne læse specielle fonte i sproggruppen, og så blev jeg så
ufatteligt træt i mit hoved af at blive holdt for nar to gange
af Agents udviklere.

Jeg betalte desværre for version 2 som er en forgrimning og
delvis nedgradering af version 1.93. Jeg afprøvede version 3 som
de har reklameret for i omkring tre år, en smule, men blev
heller ikke imponeret over hvor lidt der var sket i al den tid.
Sådan nogle svumpukler gider jeg ikke støtte.

Efter at jeg er blevet vant til Dialog (og har fået indlejret
ekstra funktionalitet), kunne jeg overhovedet ikke tænke mig at
skifte tilbage.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-06 17:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg fremhæver forskellene fra Agent.

Jeg glemte lige:

Dialog er meget hurtigere end Agent.

--
Bertel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-02-06 20:07

Carl Drud skrev:

> Har fået stjernen kan jeg se

Stjernen?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 01-02-06 20:19

Den 01 feb 2006 skrev Thomas G. Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Stjernen?

What do I get when I donate?
Nothing. There is no special support for users who donated. There is no
special version of the software for users who donated. However, when
you donated you will receive a password that you can enter into your
installation of 40tude Dialog. When you did, other users running Dialog
can see that you donated, since your postings will have a little golden
star in the Dialog GUI.

Lars Klintholm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-02-06 21:34

Carl Drud skrev:

> "When you did, other users running Dialog can see that you
> donated, since your postings will have a little golden star in
> the Dialog GUI."

Ok. Så er min nysgerrighed stillet for en stund.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-06 19:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> Dialog har

Mulighed for flere nyhedsservere. Er vist først kommet i Agent ver. 3.

> Efter at jeg er blevet vant til Dialog (og har fået indlejret
> ekstra funktionalitet), kunne jeg overhovedet ikke tænke mig at
> skifte tilbage.

Ja du mener det alvorligt kan jeg se. Har fået stjernen kan jeg se

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-06 20:02

Carl Drud skrev:

> Ja du mener det alvorligt kan jeg se. Har fået stjernen kan jeg se

Jeps - i dag.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-06 20:22

http://www.40tude.com/dialog/donate.htm

Fra : L.E.P.

Dato : 02-02-06 09:40

Tue, 31 Jan 2006 11:50:47 +0100, skrev "Autocadster"
<autocadster@gmail.com> :

>Altså et rent nyhedsgruppe program og gerne på dansk

Jeg bruger Agent. Den er lige kommet i en ny version 3.2.

http://www.forteinc.com

Hilsen Lars

Fra : Klaus Linnert

Dato : 02-02-06 11:20

Autocadster skrev :
> Altså et rent nyhedsgruppe program og gerne på dansk

MesNess

Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!