Mio fratello superuomo (Super-vip og
Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 31-01-06 08:22

I halvfjerdserne kunne man følge Supervip og Minivip i en herlig
tegnefilm. Det var vist i programmet "Kl. 5" på DR, den kørte som
føljeton. Filmen gjorde stort indtryk på mig dengang. Og tænk, nu kan
den fås på DVD. Den kostede mig 21,50 Euro (inkl. forsendelse) fra den
italienske Ebay. Der er engelske undertekster.

Og hvilket gensyn. Jeg kunne næsten huske alle detaljerne. Happy Betty i
kørestol med larvefødder, arbejdere med 8 fingre på hver hånd og meget
mere. Der er også en del ekstramateriale med Bruno Bozzetto.

/Kjeld

Fra : Rene Schnoor

Dato : 31-01-06 18:27

Ah kult, den har jeg før spurgt om her i gruppen uden nogen vidste hvad jeg
fablede om :)

Men hvis den kun er med italiensk tale vil jeg vente og håbe den kommer på
engelsk.

-René

Fra : Rene Schnoor

Dato : 31-01-06 18:32

Der var jeg vist lidt hurtigt ude, tegnefilmen er så vidt jeg kan se med
italien som oprindelsesland, jeg har altid troet den var amerikansk? hmm.

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 31-01-06 22:41

Rene Schnoor wrote:
> Der var jeg vist lidt hurtigt ude, tegnefilmen er så vidt jeg kan se med
> italien som oprindelsesland, jeg har altid troet den var amerikansk? hmm.

Jeps, den er italiensk. Du kan læse om udgivelserne på DVD her:

http://www.barn.it/

og om Bruno Bozzetto her:

http://www.bozzetto.com/

Der nogle meget underholdende flash-film via sidstnævnte link.

/Kjeld

Fra : Rene Schnoor

Dato : 01-02-06 12:08

> Jeps, den er italiensk. Du kan læse om udgivelserne på DVD her:
>
> http://www.barn.it/

Orv, den box kunne jeg godt tænke mig at få fingre i :)

Jeg mener også at kunne huske at en del af tegnefilmen Allegro har været
vist i dansk TV. Den der viser udviklingen fra en colaflaskes indhold og
evolutionært frem til en civilisation mens de spiller Ravels "Bolero". Satte
et uforglemmeligt indtryk på mig dengang.

> og om Bruno Bozzetto her:
>
> http://www.bozzetto.com/
>
> Der nogle meget underholdende flash-film via sidstnævnte link.

Nice, takker :)