Strømstik til USB 2.0 kort
Fra : Brian Luckow

Dato : 30-01-06 22:11

Jeg har dette USB 2.0 kort her:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?mode=specs&lang=DK&varenr=330143

Internt på selve printkortet sidder der et lille stik med 4 ben, som
umiddelbart ligner samme type stik som der sidder på et floppydrev.
Skal jeg tilslutte et strømstik til dette stik, og er det nødvendigt?
Stikket passer nemlig ikke 100%, så der skal bruges lidt "vold" for at få
det på? Hvis jeg sætter det på, så ser det ud som, at stikket så sidder
omvendt, dvs. +ledningen sidder der hvor der er stel på kortet, så egentlig
burde stikket vel vende 180grader, men så skal der ikke blot bruges lidt,
men meget vold for at få det på.

Mvh., Brian Luckow

Fra : ----OR----

Dato : 30-01-06 22:28

"Brian Luckow" <luckowb@grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> umiddelbart ligner samme type stik som der sidder på et floppydrev.
> Skal jeg tilslutte et strømstik til dette stik, og er det nødvendigt?

Nej. Bruges kun hvis man tilslutter et interface på fronten med USB stik.
USB-kortet får strøm fra bundkortet gennem PCI-slottet.