Det har intet med tegningerne at gøre..
Fra : Lyrik

Dato : 30-01-06 20:49

Det skabende mindretal er holdt op med at skabe. Samfundet er fossilt og
korrupt institutionerne synker i grus..

Når en kultur er brudt sammen indadtil, forløber opløsningen som regel af to
spor:
1.borgerkrige hvor masserne river lederne ned af taburetterne fordi de er
afmægtige til at styre landet ordentligt. Derefter splittes landet i
indbyrdes kæmpende fraktioner.

2: Undergangen og indre opløsning kan sættes på standby. Kulturen kan få et
midlertidigt boost ved at man kaster sig over en ydre fjende eller nabo.
Det virker som et kokainfix. Vinder man over den ydre fjende skaber det
sammenhold der igen udskyder det endelige sammenbrud af kulturen.
Taber man eller bliver man låst fast i en stalemate, svinger fokus tilbage
til indre opløsning og borgerkrigene fortsætter.

Ud fra det kan vi jo forstå at den ydre fjende -"kokainfixet" er at
foretrække.
Det er den rolle DK har fået med Muhammedtegningerne. Vi er blevet den ydre
fjende. Det kan ikke nytte at vi kryber, kravler eller kommer med
indrømmelser. De har brug for os! Vi vil blive fastholdt i fjenderollen.

Vi er faktisk med til at styrke islams masser i øjeblikket. Vi er til gavn
for dem.

I det lange løb tror jeg ikke vi kan undgå tredie verdenskrig-The Islamic
Wars.

Hilsen
Jens

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 20:58

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Taber man eller bliver man låst fast i en stalemate, svinger fokus tilbage
> til indre opløsning og borgerkrigene fortsætter.

Er det den måde, Bush har holdt sig ved magten?

Fra : Zeki

Dato : 30-01-06 21:02

"jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

> Er det den måde, Bush har holdt sig ved magten?

Nej, for Bush har bestemt ikke formået at skabe noget som helst sammenhold.
Den amerikanske befolkning er polariserede som aldrig før, selvom det i
princippet er korrekt at en ydre fjende skaber sammenhold.

Mvh
Zeki

Fra : jodem

Dato : 30-01-06 21:26

"Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenhold. Den amerikanske befolkning er polariserede som aldrig før,
> selvom det i princippet er korrekt at en ydre fjende skaber sammenhold.

Men det var da et forsøg, var det ikke? Og han vandt da genvalget.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 31-01-06 02:58

jodem skrev:
> "Zeki" <zeki@_.dk> skrev i en meddelelse

> Men det var da et forsøg, var det ikke? Og han vandt da genvalget.

Gjorde han?

http://mogmich2.blogspot.com/2006/01/statskup-i-usa.html

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Alucard

Dato : 31-01-06 10:22

On Tue, 31 Jan 2006 02:57:35 +0100, Mogens Michaelsen
<momi@stofanet.dk> wrote:

>Gjorde han?
>
>http://mogmich2.blogspot.com/2006/01/statskup-i-usa.html

Du virker ikke særlig intelligent, når du som "bevis" henviser til din
egen hjemmeside..... ))))

Fra : ThomasB

Dato : 30-01-06 23:43

> [...]
> sammenhold. Den amerikanske befolkning er polariserede som aldrig før,
> selvom det i princippet er korrekt at en ydre fjende skaber sammenhold.

Hvorfor mener du, at de er polariserede som aldrig før?

Som Danmark også er, mellem venstre og højrefløjen?

Eller som Danmark også var det, under de forskellige EU-afstemninger?

Fra : Lyrik

Dato : 30-01-06 23:21

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Er det den måde, Bush har holdt sig ved magten?
++++++++++++++++++++
På en måde kan man sige at det har styrket sammenholdet i befolkningen og
derfor har sikret hans magtposition.
Men jeg tror ikke at det har været hans egentlige motiv. Snarere en
sidegevinst.
Spørgsmålet er, som også idéhistorikeren Arnold Toynbee stillede sig, om den
kristne kultur også er døende.

I den aktuelle film Narnia tages spørgsmålet endnu engang op. Kristendommen
har nogle unikke særkender.
Et af dem er at når Jesus dræbes, bliver han stærkere. Løven dræbes i
Narnia, men den opstandne løve vinder kampen.
der er to sider i verden. Ondskaben og hadets side og kærligheden og dermed
det godes side.

Da kristendommen satser på kærligheden som princip vil dens fald betyde
selve undergangen for en ideologi bygget på kærligheden som princip.
Der er ikke andre ideologier som entydigt satser på kærligheden som deres
fundament.

Hver gang kristendommen har stået for fald med alle ods imod sig har den
revitaliseret sigselv og overvundet modgangen.
"Kærligheden er stærk som døden, dens nidkærhed hård som dødsriget"<GT>
Man kan sige at den stod afvæbnet og forsvarsløshed da det Tredie Rige med
al sin styrke søgte at blive den nye kultur der skulle "overvinde de svage
små dekadente mennesker der havde en død jøde som forbillede. Svaghedens
kultur inspireret fra østens "foragtelige" jøder."
Næh det tredie rige havde den stålsatte styrke, heltemodet og ulvemennesket
som tog sine lunser af de svage, som sit forbillede.

Kulturens tilstand afspejles af institutionernes tilstand. Fungerer de? Ja
minsanten. på besparing, halvdøde tiltider, men så revitalisering, fornyelse
og de genopstår i en ny skikkelse.
Også indenfor økonomi og produktion, opfindelser og nye teknologier, er
ligesom det termometer der tager temperaturen på kulturens tilstand.

Så kristendommen ligner løven i filmen Narnia.
Hver gang den tilsyneladende dør, genopstår den stærkere end nogensinde.

Men vi må ikke underkende at der "brænder en ild iblandt os" alt hvad der
ikke er i overensstemmelse med næstekærlighed brænder hele tiden væk.
Egoismens liberalisme og globaliseringens befolknings-usolidariske tendenser
til at tilbede guldkalven vil blive brændt væk over tid.

Men kærligheden vil vise sig at være det ildbestandige fundament der til
stadighed kan revitalisere den kristne kultur.
Det er jeg overbevist om
<Og herredømmet skal ikke gå over til noget andet folk>GT

Hilsen
Jens

Fra : Per Hagemann

Dato : 30-01-06 21:41

> [...]
> ydre fjende. Det kan ikke nytte at vi kryber, kravler eller kommer med
> indrømmelser. De har brug for os! Vi vil blive fastholdt i fjenderollen.

Der er tale om en muhamedansk reaktion, som er uforanderlig og uafhængig af
ydre forhold. Det var ikke tilfældigt at samtlige islamiske lande istemte
den iranske dødsdom over Salman Rushdie for at have fornærmet profeten.
Følgende forklarer deres religiøst betingede reaktion:

Som professor Jes P. Asmussen udtrykker det i sin bog Islam (Politikens
Forlag, 2. udg. 1989):
»Muslimer kan finde sig i angreb på Allah - der findes ateister og
ateistiske publikationer og rationalistiske selskaber; men foragt for
Muhammed
vil selv i samfundets mest liberale dele fremkalde en fanatisme af glødende
intensitet.« Det er Sir Muhammed Igbal's ord. Han, der i »Evighedens bog«
fra 1932 ligeud sagde: »Du kan fornægte Gud, men ikke Profeten!« Og det er
sande ord, som vesterlændingene alt for ofte negligerer eller ikke fuldt ud
fatter.
Muslimerne har et begreb, der hedder isma og betegner Profetens fuldstændige
frihed for alle moralske fejl. Hvordan kunne han ellers være de troendes
sædelige
forbillede og autoritet? »Han måtte være syndfri, for ellers ville Gud have
gjort synden til pligt,« skrev en ægyptisk muslim i 1800-tallet. »Hvis du
ikke havde været«,
hedder det i den religiøse overlevering, »så havde jeg ikke skabt
himlene.« Det er store ord, men i en from muslims øjne ikke for store.
Profetens navn og rygte er
af en sådan art, at intet kan kompromittere ham«.

Fra : Lion King

Dato : 30-01-06 21:56

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Profetens navn og rygte er
> af en sådan art, at intet kan kompromittere ham«.

Hvad vil du så kalde dette

http://bibeltemplet.se/show.cgi?hel|0|2

Fra : Egon Stich

Dato : 31-01-06 13:03

> [...]

»Han måtte være syndfri, for ellers ville Gud have
> gjort synden til pligt,« skrev en ægyptisk muslim i 1800-tallet.

Hvilket viser, hvor stor succes antikrist havde, da han efter at have måtte
opgive at forføre jesus, vendte sig til muhammed.
Huhammed er jo ganske enkelt exponent for snart sagt alt, som kristne må
betegne som dødssynder.

MVH
Egon

Fra : PerX ...

Dato : 30-01-06 22:19

In article <43de6db7$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
lyrikfjern@heaven.dk says...
> I det lange løb tror jeg ikke vi kan undgå tredie verdenskrig-The Islamic
> Wars.

Nej, det kan vi nok ikke. Med mindre nogen når at opfinde brugbar
rumrejse teknik så vi kan kolonisere forskellige planeter - så er det
blevet udskudt nogle år.