Harddisk
Fra : bos

Dato : 30-01-06 20:10

Skal til at have en større Hd.
Men nu kan jeg se at de kan være med forskellige ben.
40-44 pins IDC eller 22 positioner ben.
På mit stik er der 39 huller, svarer det til en 40 pins.?
Det kan godt være at jeg spørger dumt,men tager chancen.
Bo

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-01-06 20:27

"bos" <bokrag@mailnot.dk> wrote:

>Skal til at have en større Hd.

God ide

>Men nu kan jeg se at de kan være med forskellige ben.
>40-44 pins IDC eller 22 positioner ben.
>På mit stik er der 39 huller, svarer det til en 40 pins.?

Vi taler standard IDE-drev (Andre typer harddiske som SATA og SCSI
bruger helt andre stik).

Jep, der er 39 ben på disken, men 40 huller i stikket - Og 80 leder i
kablet.

Du kan godt bruge et gammelt 40-leder kabel, men så overfører disken kun
33 MB/sek. Med bedre afskærming pga 80-ledere i kablet kan disken
overføre op til 133 MB/sek - Så du skal sæ'følig bruge et godt 80-leder
kabel

>Det kan godt være at jeg spørger dumt,men tager chancen.
>Bo

Der findes ikke dumme spørgsmål - Kun dumme svar

<mlr>

Fra : bos

Dato : 30-01-06 20:42

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> <mlr>
>
> --
>
> Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed dog den mest besynderlige..
Mange tak for det.!!
Bo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-01-06 22:14

> [...]
> På mit stik er der 39 huller, svarer det til en 40 pins.?
> Det kan godt være at jeg spørger dumt,men tager chancen.

44 pins bruges f.eks. på 2.5" harddiske, som er dem der typisk sidder i
bærbare. Der er de fire ben til powerstikket blot integreret i fladkablet
for at spare plads.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : bos

Dato : 30-01-06 23:56

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen Ok så forstår jeg bedre de fire ekstra ben.
Tak for det.!!
Hyg Bo