Boycot af danske varer,hvad med leveringsl~
Fra : Ole

Dato : 29-01-06 22:13

Al hjælp til muhamedanere her og i lande der boykotter eller truer med
boykot kunne jo rammes af et leveringslockout

Det kunne være, at andre lande øger deres køb af danske varer.
Lidt fra "udlandet":

"On can only hope that this generation of Danes has the same backbone to
standup to this as the WW II generation had in standing up to the
Nazis.Frankly I think we ought to propose a "Buy Danish" campaign to support
them and show that the rest of the 'real world' respects free speech. If
they don't cave in they will have my support and I will make it a point to
'Buy Danish.' "
Keith: Or if they do understand it, they think it's wholly the pervue of the
government, and never the individual.

JSteele: Excellent idea. I think I'm going to forego my normal Norwegian
Jarlsberg and instead buy some imported Edam and Gouda cheeses on the way
home And maybe some extra fiber.

"Sadly, I can't really think of any more Danish imports off the top of my
head. Somebody should make a list of Danish companies. The cheap furniture
place is Swedish, right? I don't think Danish cookies actually come from
there . at least not here they don't. Maybe I should open up an Amsterdam
hash bar in Dallas . that would be good for 10-to-25 for felony distribution
"

Tja det må man jo tage med, men lidt oplysning skader jo ikke, så en anden
skriver:

"Amsterdam is in the Netherlands, dingleberry. For a list of Danish
exporters, here is the Danish Ministry of Foreign Affairs Trade Council
site:http://www.danishexporters.dk/scripts/danishexporters/danishexporters_f
orside.asp "

"It is time to mount a "BUY DENMARK MADE THINGS," campaign. Let's all do our
part to support Denmark, the home of beloved King Christian, who, when
instructed by the Nazis during WWII that all Danish Jews must wear yellow
Mogan Davids, wore a Mogan David armband (Star of David - six pointer)
himself and instructed all good Danes to do the same. Now Denmark is again
being confronted by Nazis - this time Islamofascists. We must do all we can
to support Denmark, and obviate the sick boycot. Buy Denmark goods!!!!!!!!!

For starters, I suggest all refurnish with Danish Modern furniture! I will
buy more tomorrow. Viva la Denmark!!!!!!

Harvey G
Seattle "

"Tuborg - I KNEW there was a _good_ Danish beer I was forgetting. Thanks,
Steve."

o.s.v.

Disse eksempler er fra Tråden "Viking or Dhimmi? " i
http://silentrunning.tv/?p=537

Kun nogle af mange på nettet.

Ole

Fra : Jakob

Dato : 29-01-06 22:16

In article <43dd2f28$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ole@ciry.dk
says...
> Disse eksempler er fra Tråden "Viking or Dhimmi? " i
> http://silentrunning.tv/?p=537
>
> Kun nogle af mange på nettet.

Og ? Er det dit håb at dette på bedste krønnikemaner skal ryste os alle
sammen mod den ydre fjende ?

Det virker sgu lidt ynkeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-01-06 02:28

Jakob wrote:
> [...]
> ole@ciry.dk says...

> Og ? Er det dit håb at dette på bedste krønnikemaner skal ryste os

Kan du ikke lide, at der er folk, der vil støtte op om Danmark? Er det bare
for trist, eller hvad er det dog, du sidder og mukker over?

Fra : Jakob

Dato : 30-01-06 11:40

In article <43dd6bbf$0$38662$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
HrSvendsen@msn.com says...

> Kan du ikke lide, at der er folk, der vil støtte op om Danmark? Er det bare
> for trist, eller hvad er det dog, du sidder og mukker over?

Det jeg synes er trist er den der os eller dem stemning rigtigt mange er
igang med at piske op. Nu skal vi sandelig boykotte dem, og nu skal de
bare få igen skal de. Det er for mig latterligt at køre sådan en
landskamp vinkel på dennne sag.

Jeg mener reaktionen dybest set er dybt barnlig og er præcis lig den der
foregår i en skolegår hvis nogen er blevet drillet.

Hvis der var lidt flere tænkende mennesker med bare et minimum af
kulturforståelse var situationen ikke kommet så langt.

Og misforstå mig ikke, jeg mener bestemt at situationen er fuldstændig
grotesk, og at det hviler på en misforståelse. Derudover mener jeg også
at det tegner til at de dansk-muslimer der har turneret i mellemøsten
har været dybt illoyale og skadelige overfor DK.

Det sørgelige er dog at den reaktion jeg ser fra DK med vores højt
besungne ytringsfrihed, demokrati og høje uddannelses niveau ikke er ret
meget mere gennemtænkt en den der kommer fra de arabiske lande.

Jeg mener heller ikke at regeringen skal undskylde men jeg finder det
beskæmmende at Anders Fogh pga personlig forfængelighed ikke går ind i
sagen. Hvis den ikke er stor nok nu til en statsminister så ved jeg ikke
hvad han skal bruges til. Min forudsigelse er at der går få dage inden
han bliver tvunget til en retræte hvor han bliver nødt til at gå på
banen og inlede en dialog. Jeg er overbevist om at de nu sidder med sved
på panden og leder efter figenbladet eller håber på at der inden for de
næste par dage indtræffer en afmatning.

Men som jeg ser det har Anders F en dårlig sag, hvilket også tydeligt
fremgår af den politiske ordføres udtalelser, og troels lund poulsen
ditto de er meget i defensiven nu.

Det allermest sørgelige er dog at en sådan sag i allerhøjeste grad for
lommerascisterne til tasterne. Det er beskæmmende hvor mange af
indlæggende her der mellem linierne er drevet af fremmedhad med
infantile bemærkninger om samfundsnasseri, inferiør religion etc. Er
godt klar over at der i news generelt er en større andel af
landsbytosser end i samfundet generelt (jeg hentyder ikke til dig) men
finder alligevel niveauet her beskæmmende.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : HrSvendsen

Dato : 30-01-06 15:30

Jakob wrote:
> In article <43dd6bbf$0$38662$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> HrSvendsen@msn.com says...

> Det jeg synes er trist er den der os eller dem stemning rigtigt mange
> er igang med at piske op.

Før vi rent glemmer det, så lad mig minde dig om, at du brokkede dig ved
meldinger, der handlede om at købe dansk.

> Nu skal vi sandelig boykotte dem, og nu
> skal de bare få igen skal de.

Der var ikke et ord om at boykotte "dem". Det handlede om at købe dansk.
Ikke om at boykotte (tilbage).

Okay, jeg går ud fra, du i kampens hede misforstod, hvad indlægget handlede
om og fortsatte i en debat, der handler om boykot af muhamedanske
varer/serviceydelser.

> Det er for mig latterligt at køre sådan
> en landskamp vinkel på dennne sag.

Men nu valgte araberne altså den vinkel i stedet for at gøre den til en
(meget dårlig) sag med JP. Det er latterligt af dem. Derimod er det ikke
latterligt, hvis danskere vælger at svare boykot med boykot. Det er sådan
set kun rimeligt nok. Det kan du mene, det ikke er; men det bliver vi så
bare ikke enige om.

Jeg kan bestemt heller ikke se, det skulle være "ynkeligt" med en "køb dansk
reaktion". Tværtimod opnåes højere salg af danske varer/ydelser samtidig med
lavere salg af arabiske ditto. Araberne ender op med at have skudt sig selv
i skoen med deres barnlige reaktion, og det er god pædagogisk strategi mod
middelaldermørke i min bog.

> Jeg mener reaktionen dybest set er dybt barnlig og er præcis lig den
> der foregår i en skolegår hvis nogen er blevet drillet.

Du mener vist ikke med ovenstående, at danskerne har drillet fundaerne med
deres skøre ide om, at Muhamed ikke må tegnes, hvorefter fundaerne reagerede
dybt barnligt. Korrigér mig hvis jeg tager fejl.

At den danske reaktion skulle være barnlig, ville jeg være dybt uenig i.
Middelaldermørke skal man ikke indordne sig under. Aldrig. På ingen måde.

> Hvis der var lidt flere tænkende mennesker med bare et minimum af
> kulturforståelse var situationen ikke kommet så langt.

Enig, der ser ud til at være ringe forståelse for dansk kultur i visse
kredse; men du tænker nok på, at danskerne skulle have forstået, at man ikke
laver tegninger er Muhamed - og taget det til efterretning. Deri er jeg
uendeligt uenig med dig af allerede angivne grunde.

> [...]
>
> Jeg mener heller ikke at regeringen skal undskylde men jeg finder det
> beskæmmende at Anders Fogh pga personlig forfængelighed ikke går ind i

Han er gået ind i sagen; men han vil ikke undskylde. Han vil ikke beklage.
Han har gjort regeringens holdning til sagen klar. Der er ikke mere, han kan
gøre, når han ikke vil beklage og når han ikke vil angribe den formørkelse,
der er roden til denne sag.

Jeg finder det også beskæmmende; men sandelig fordi han ikke støtter op om
JP. Men måske forudså han, at Vestens forbrugere ville støtte op om danske
produkter, idet han måske erindrede Østrig-sagen, hvor opfordring til
forbrugerboykot også resulterede i lige præcis det modsatte. Et højere salg
af østrigske varer/ydelser.

> [...]
> landsbytosser end i samfundet generelt (jeg hentyder ikke til dig) men
> finder alligevel niveauet her beskæmmende.

Hentyd endelig til mig hvis det skal være med den på. Jeg er rabiat politisk
ukorrekt og viger ikke tilbage for med stolthed at tage titlen (lomme)racist
på mig, når det er betegnelsen for danskere med deres fædrelandskærlighed i
behold.

Fra : ole

Dato : 31-01-06 21:48

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> igang med at piske op. Nu skal vi sandelig boykotte dem, og nu skal de
> bare få igen skal de. Det er for mig latterligt at køre sådan en

Vogn lige op, og læs det der står, og ikke det du gerne vil se.

Jeg vil ikke boykotte nogen, men synes, at det er en positiv effekt, at
danske varer får positiv omtale i områder, hvor det tidligere har været
svært at nå ud.

Jeg vil da stadigvæk handle med udlændinge her i landet, det er jo ikke dem
alle der er part i denne religionskrig.
Og det er ikke den lille grønthandler, men de fanatiske imamer og
fejlciteringer i Al-Jazeera, der ikke oversatte de første minutter af
interview med JP.

Så jeg tror ikke du har forstået hvad jeg skrev.
Så prøv igen.

Ole

Fra : manden

Dato : 30-01-06 16:09