Kan man fryse avokadoer
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-01-06 13:30

Hej

Jeg købte 20 avokadoer i går til 10 kroner. Jeg elsker avokadoer og
kan egentlig godt spise dem selv, men kan man fryse dem? Enten bare
kødet eller tilberedt på en eller anden måde?

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Spangkuk

Dato : 29-01-06 14:59

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev

> Jeg købte 20 avokadoer i går til 10 kroner. Jeg elsker avokadoer og
> kan egentlig godt spise dem selv, men kan man fryse dem? Enten bare
> kødet eller tilberedt på en eller anden måde?

Hvis du købte 20 stk for en 10'er, så er de temmeligt sikkert temmelig,
temmeligt modne og klar til brug.

Hvis de er mørke, bløde og silkeagtige, skal de bruges nu.

Er de hårde og let/meget grønlige i skallen, skal de ligge fremme
i stuetemperatur et par dage eller 5 - men så kan jeg ikke fatte
den pris du har givet.

De kan ikke fryses.

Spang

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-01-06 15:13

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> writes:

> Hvis du købte 20 stk for en 10'er, så er de temmeligt sikkert temmelig,
> temmeligt modne og klar til brug.

De er klar til brug og de smager bare godt! Men så kan jeg jo bare gå
i gang med det helt store avokado-orgie. Det lyder godt.

Og de er købt hos Arkadegartneren i Århus, som af og til har nogle
tilbud som man ikke rigtigt tror på.

Mvh Trine

Fra : Spangkuk

Dato : 29-01-06 15:34

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev

> Og de er købt hos Arkadegartneren i Århus, som af og til har nogle
> tilbud som man ikke rigtigt tror på.

.....den lader jeg lige stå....(og rådne lidt)

Spang

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-01-06 15:45

Spangkuk <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev:

>"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev

>....den lader jeg lige stå....(og rådne lidt)
>
>Spang

Fornemmer jeg lidt misundelse over at du ikke handlede hos denne
udmærkede grønthandler, der bare vil tømme sit lager inden week-
enden. Desværre kan de ikke fryses.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-01-06 22:57

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> De er klar til brug og de smager bare godt! Men så kan jeg jo bare gå
> i gang med det helt store avokado-orgie. Det lyder godt.

En god måde, hvis man skal spise MANGE avokadoer:

Tag dem ud af skallen med en spiseske - i lidt rustikke stykker.
Hæld rigeligt med salt, citronsaft og hvidløg over og klip masser af frisk
dild henover. Så kan du få mange ned!

Eller: Hak radisser og bland med moset avokado, hvidløg og purløg - fint som
pålæg og begge dele kan holde sig et par dage i køleskabet, som får en
dejlig duft af hvidløg, tilmed.

Og så kan du jo også bare spise dem som de er, med soya og citronsaft i
hullet efter kernen - gerne sammen med hytteost.

Margrete

Fra : Astrid Lund

Dato : 02-02-06 22:04

On 29 Jan 2006 13:30:02 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg købte 20 avokadoer i går til 10 kroner. Jeg elsker avokadoer og
>kan egentlig godt spise dem selv, men kan man fryse dem? Enten bare
>kødet eller tilberedt på en eller anden måde?

Guacamole til snacks? Jeg er litt sent ute, jeg vet...!

--
Astrid