AXDC2400KV3C info søges
Fra : Villy Jensen

Dato : 29-01-06 12:27

Jeg mangler info om en CPU, jeg sidder her og kikker på...

Processoren er mærket:
Linje 1: "ACDC2400DKV3C"
Linje 2: "AQZFA 0343TPMW"

1) CPU'en er beskrevet som en "Barton 2500+ AQZFA" og "Barton, AQZFA
stepping", men det er da hel' gal'?

2) Hvad er forskel i performance på en rigtig "Barton 2500+" samt aktuelle
"ACDC2400DKV3C"? (Links?)

Mere info:
PC starter ikke hvis FSB stilles over 133 i BIOS

CPU genkendes på PC startbillede:
type: AMD Athlon(TM) XP
ID: 06A0
Clock: 2000 MHz

CPU billede, gennem mit skoddigitalkamera og et par briller:
http://hjem.get2net.dk/villy/pict/AXDC2400KV3C.jpg

Referencer:
Jeg har kikket "3 - ordering information" på AMD's datablad
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/27375.pdf
Det er ikke en Barton; Barton skal køre med FSB 333 og med 512 MB Cache
http://www.geek.com/procspec/amd/barton.htm

samt "12 ordering information" på AMD's datablad
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/26237.PDF
Det må være Thoroughbred med kun FSB 266 og kun 256 MB cache iflg
http://www.geek.com/procspec/amd/thoroughbred.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-01-06 12:50

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler info om en CPU, jeg sidder her og kikker på...

Du sidder med en Thorton CPU..
Ved at indtaste info'en fra din CPU fandt jeg frem til flg.:
http://www.hwspirit.com/tools.php?m=cpu&val1=axdc2400dkv3c&val2=1030275260479&val3=AQZFA0343TPM

Mvh
Benjamin

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-01-06 17:56

> Du sidder med en Thorton CPU..
> Ved at indtaste info'en fra din CPU fandt jeg frem til flg.:
> http://www.hwspirit.com/tools.php?m=cpu&val1=axdc2400dkv3c&val2=1030275260479&val3=AQZFA0343TPM

Hvorledes performer min Thorton 2400 sammenlignet med
en Barton 2500 med FSB 166 og 512 cache?

PC'en skal primært bruges til nyere spil (Der er 1 GB PC2700 RAM i dual),
ellers til DVD filmafspilning

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-01-06 18:22

> Hvorledes performer min Thorton 2400 sammenlignet med
> en Barton 2500 med FSB 166 og 512 cache?

Grundet den højere FSB vil en Barton performe bedre.
L2 cachen har meget lidt at sige i spil, jeg har selv en TBred 1800+ med 256
KB L2 cache,
den har været målt op mod en 3200+ Barton med 512 KB (min CPU er clocket til
3200+ hastighed)
og der var ikke nogen stor forskel i ydelsen, ihvertfald ikke nogen der
kunne retfærdiggøre købet af en 3200+

Så argumentet for at købe en Barton skal udelukkende være den højere FSB,
det giver da lidt bedre ydelse
Bedst ville det selvfølgelig være at købe en Barton med 200 MHz FSB, men det
kræver både at bundkort og RAM kan være med.

Hvilket bundkort har du iøvrigt?

Mvh
Benjamin

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-01-06 19:21

> Hvilket bundkort har du iøvrigt?

Det er er Shuttle SN41G2 med FN41V2 bundkort.
nForce chipset med max FSB "333" og "DUAL RAM" support

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-01-06 19:55

> Det er er Shuttle SN41G2 med FN41V2 bundkort.
> nForce chipset med max FSB "333" og "DUAL RAM" support

Ok, så kan du ikke bruge en Barton med 200 MHz FSB
Jeg sad og læste en test af den Shuttle du har (ja ok samme model da), den
_kan_ overclockes, men ikke ret meget mere end til 180 MHz FSB.

Så en 3000+ er nok den største CPU du kan sætte i, sådan en kan jeg så kun
finde i et bundle på edbpriser og det er jo lidt rigeligt dyrt for at
opgradere en CPU.
Og så skal der jo også et rimeligt grafikkort til at sætte nogle af de nyere
spil på plads med.
Her tror jeg at et Geforce 6600GT er absolut max. for din maskine, det er
måske endda en tand for stort.

Mvh
Benjamin