IMDb bliver til ITVDb!
Fra : Tue Sørensen

Dato : 29-01-06 11:56

FYI:

Nu har IMDb lavet ordentlige lister over alle episoder i alle sæsoner
i alle TV-serier! Det må have været noget af et Herkules-arbejde, som
de må have arbejdet på i årevis! Nu kan man skrive
bruger-kommentarer til hvert enkelt afsnit af en serie. Men det er helt
nyt; kan højst have været i effekt i nogle få dage. Jeg har checket
en masse serier, og har endnu kun fundet brugerkommentarer for meget
få individuelle afsnit, nemlig første afsnit (titel: "33") af
Battlestar Galactica 2004 (http://www.imdb.com/title/tt0519761/), som
er skrevet d. 26. januar, og så de ti første afsnit af Star Trek: TOS
(f.eks. http://www.imdb.com/title/tt0708469/), skrevet af samme fyr d.
28. jan. Ikke engang kult-serien Firefly er der nogle
episode-kommentarer på endnu, ejheller Babylon 5...

- Tue

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 13:16

On 29 Jan 2006 02:55:30 -0800, Tue Sørensen wrote:

> FYI:
>
> Nu har IMDb lavet ordentlige lister over alle episoder i alle sæsoner
> i alle TV-serier!

TFYI.

Fortæl mig så venligst hvor jeg kan finde en komplet episodeliste for alle
sæsoner af "When the Boat comes in"? jeg kan kun finde for sæson 1.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-06 13:36

> Fortæl mig så venligst hvor jeg kan finde en komplet episodeliste for alle
> sæsoner af "When the Boat comes in"? jeg kan kun finde for sæson 1.

http://www.tv.com/when-the-boat-comes-in/show/19177/episode_guide.html

tv.com er SIDEN når det kommer til serier - jeg bruger den for at have
overblikket mht. Scrubs og That '70s Show og endnu har deres airdates ikke
fejlet, så mon ikke when the boat... osse er korrekt.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 14:49

On Sun, 29 Jan 2006 13:36:00 +0100, sniper_Nolight wrote:

> [...]
> overblikket mht. Scrubs og That '70s Show og endnu har deres airdates ikke
> fejlet, så mon ikke when the boat... osse er korrekt.

That was a liggot..... Sidst jeg besøgte siden, havde den også kun season
1. Nå, men fint nok, tak for henvisningen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-01-06 19:03

> [...]
> overblikket mht. Scrubs og That '70s Show og endnu har deres airdates ikke
> fejlet, så mon ikke when the boat... osse er korrekt.

Hvorfor er tv.com så *pisse* hamrende tung at danse med. Det irriterer mig
grænseløst.

Mark

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-06 19:16

> Hvorfor er tv.com så *pisse* hamrende tung at danse med. Det irriterer mig
> grænseløst.

tja, jeg synes siden virker fint på alle plan

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-01-06 00:13

> tja, jeg synes siden virker fint på alle plan

Den er når man scroller. Den hakker. Måske er min pc bare for gammel.

Mark
Zoe: Preacher, don't the Bible have some pretty specific things to say about
killing?
Book: [Cocking a large rifle] Quite specific. It is, however, somewhat
fuzzier on kneecaps.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-01-06 15:54

> Den er når man scroller. Den hakker. Måske er min pc bare for gammel.

ingen problemer med firefox her

Fra : PerX ...

Dato : 30-01-06 22:42

In article <43de54d6$0$186$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
cafesletmig@kulturhuset.dk says...

> Hvorfor er tv.com så *pisse* hamrende tung at danse med. Det irriterer mig
> grænseløst.

Ja, det var trist de købte tvtome.com - den var til for at glæde
brugerne, hvor den nye er til for a tjene penge.

Fra : Lars

Dato : 29-01-06 13:37

Kurt Hansen skrev:

>TFYI.
>
>Fortæl mig så venligst hvor jeg kan finde en komplet episodeliste for alle
>sæsoner af "When the Boat comes in"? jeg kan kun finde for sæson 1.

IMDB er åbenbart ikke blevet helt færdige endnu. Men i mellem tiden
kan du måske bruge den her:
http://www.tv.com/when-the-boat-comes-in/show/19177/episode_guide.html

/Lars

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-01-06 13:49
Fra : Tue Sørensen

Dato : 29-01-06 14:00

Kurt Hansen skrev:

> TFYI.

Hvad står T'et for?

> Fortæl mig så venligst hvor jeg kan finde en komplet episodeliste for alle
> sæsoner af "When the Boat comes in"? jeg kan kun finde for sæson 1.

Okay, "alle" var måske så meget sagt - nogle af de mere obskure
serier er åbenbart ikke komplet listede endnu. Men alle dem jeg
checkede før jeg sendte min notits (primært SF-serier, både nye og
gamle), havde komplette oversigter. Men det er måske fordi der er lidt
mere kult omkring SF-serierne.

- Tue

Fra : HC

Dato : 29-01-06 14:42

[...]

When the boat comes in er ikke lige en serie jeg ville kalde for obskur. Den
havde fint publikum dengang den blev vist i england - der er mange flere SF
serier jeg derimod ingen problemer ville have med at kalde obskure

HC

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 14:51

On 29 Jan 2006 04:59:31 -0800, Tue Sørensen wrote:

> Hvad står T'et for?

Thanks (For Your Information)
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-01-06 15:40

Tue Sørensen skrev:
> [...]
> skrive bruger-kommentarer til hvert enkelt afsnit af en serie.
> Men det er helt nyt; kan højst have været i effekt i nogle få dage.

Det blev startet i torsdags. I en annoncering på

http://akas.imdb.com/board/bd0000040/nest/34715972

kan man læse, at bortset fra de nye data- og kommentarmuligheder, der
allerede er nu, vil man på et tidspunkt også kunne give karakterer til
serieafsnit ligesom til film. Der er også en del brugerkritik af
designet, men de fintuner det stadig.

Foreløbig er det ikke lige så godt som tv.com - de fleste tv-data var
der også før, bare i et andet format - men med IMDb's brugerbase kan
det måske blive det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-01-06 19:49

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Nu har IMDb lavet ordentlige lister over alle episoder i alle sæsoner
> i alle TV-serier!

Imponerende. Selv Krøniken er med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : PerX ...

Dato : 30-01-06 01:06

In article <1138532130.126160.47670@g43g2000cwa.googlegroups.com>,
sorensonian@gmail.com says...
> [...]
> 28. jan. Ikke engang kult-serien Firefly er der nogle
> episode-kommentarer på endnu, ejheller Babylon 5...

Og har du en link til det?

Nå du mener som det ser ud nu? Det har det gjort hele tiden og er ret
lamt. Epguides.com er bedre til oversigter.

(Og hvis man kan holde designet ud tv.com)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-01-06 13:12

> (Og hvis man kan holde designet ud tv.com)

tv.com er da dejligt nemt og overskueligt - bare grimt generelt mener du?

Fra : PerX ...

Dato : 30-01-06 22:41

In article <43de0282$0$1826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...

> tv.com er da dejligt nemt og overskueligt - bare grimt generelt mener du?

Jeg bryder mig ikke om de specificere absolutte (og meget små) font
størrelser, og de har lidt for meget flash pjat.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-01-06 16:10

> Jeg bryder mig ikke om de specificere absolutte (og meget små) font
> størrelser, og de har lidt for meget flash pjat

sandt nok - jeg mindes det osse mere brugervenligt da det hed tvtome.com men
alt i alt en fin side mener jeg nu stadig.

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 18:47

In article <43df7dbb$0$1767$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
sniper_nolight@hotmail.com says...

> sandt nok - jeg mindes det osse mere brugervenligt da det hed tvtome.com men
> alt i alt en fin side mener jeg nu stadig.

Der er meget godt indehold det vil jeg godt give dig - det er layoutet
jeg har et problem med.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-01-06 23:24

PerX ... skrev:
> Nå du mener som det ser ud nu? Det har det gjort hele tiden og er
> ret lamt.

Der har i en årrække været tv-serier og en mængde data om dem på IMDb.
Det nye er præsentationen og at hvert afsnit kan have for eksempel
plotbeskrivelse og brugerkommentarer.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 10:37

In article <43de91f8$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>,
peterbrandtnielsen@gmail.com says...

> Der har i en årrække været tv-serier og en mængde data om dem på IMDb.
> Det nye er præsentationen og at hvert afsnit kan have for eksempel
> plotbeskrivelse og brugerkommentarer.

Er det så nyt? Jeg syntes jeg har set det for længe siden.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-01-06 16:28

PerX ... skrev:
> Er det så nyt? Jeg syntes jeg har set det for længe siden.

Som indikeret i tråden blev det lavet den 26. januar.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 18:47

In article <43df81e6$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
peterbrandtnielsen@gmail.com says...

> Som indikeret i tråden blev det lavet den 26. januar.

2005 ;)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-01-06 06:39

Kurt Hansen skrev:

> Thanks (For Your Information)

Ah! You're welcome!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 30-01-06 06:47

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Det blev startet i torsdags. I en annoncering på
>
> http://akas.imdb.com/board/bd0000040/nest/34715972

Ah, thank you! I was looking for that...

> kan man læse, at bortset fra de nye data- og kommentarmuligheder, der
> allerede er nu, vil man på et tidspunkt også kunne give karakterer til
> serieafsnit ligesom til film.

Dejligt!

> Der er også en del brugerkritik af
> designet, men de fintuner det stadig.

Jeg synes det umiddelbart ser ud til at fungere fint, selvom der endnu
mangler visse detaljer. En anden konsekvens af det nye system, såvidt
jeg kan se, er at skuespilleres TV-gæsteroller nu ikke længere står
seperat under "Notable TV appearances", men nu er flettet ind i
film-listen, med et tab-mellemrum linjen efter, med den givne episodes
titel. Se f.eks. her: http://www.imdb.com/name/nm0000344/

> Foreløbig er det ikke lige så godt som tv.com - de fleste tv-data var
> der også før, bare i et andet format - men med IMDb's brugerbase kan
> det måske blive det.

Jeg har i perioder også været ivrig bruger af tv.com, men jeg går
nok over til IMDb fra nu af (bortset fra de serier, IMDb ikke har
detaljer for endnu).

- Tue

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-01-06 23:11

Tue Sørensen skrev:
> [...]
> ikke længere står seperat under "Notable TV appearances", men nu er
> flettet ind i film-listen, med et tab-mellemrum linjen efter, med

Det er en af de ting, der bliver kritiseret. Man kan håbe, at der
skabes flere valgmuligheder i designet, så alle kan få det, som de vil
have det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-06 14:18

Tue Sørensen skrev den 29-01-2006 11:55:
> [...]
> 28. jan. Ikke engang kult-serien Firefly er der nogle
> episode-kommentarer på endnu, ejheller Babylon 5...

Tilgengæld ville det være rart, at kunne vælge mellem hvad filmen/serien
hedder i fx venzuela, mexico eller frankrig.
Jeg kan godt se, at det kan være relevant. Det ville dog være rart, at
kunne fravælge de landekoder man ikke gider se.
Måske er det under udarbejdelse

mvh

Carsten

Fra : Tue Sørensen

Dato : 31-01-06 02:58

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Det er en af de ting, der bliver kritiseret. Man kan håbe, at der
> skabes flere valgmuligheder i designet, så alle kan få det, som de vil
> have det.

Ja, det er nok den langsigtede løsning. Jeg er nu irriteret over alle
de beklagelser. Jeg synes det nye system er en absolut forbedring. De
fleste klager er meget barnlige og individuelle - "Åh, nu virker mine
bookmarks ikke mere!" Hvor er folk dog selvoptagede!!

- Tue

Fra : PerX ...

Dato : 31-01-06 10:36

In article <1138672690.213574.313820@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
sorensonian@gmail.com says...

> [...]
> fleste klager er meget barnlige og individuelle - "Åh, nu virker mine
> bookmarks ikke mere!" Hvor er folk dog selvoptagede!!

Du ville foretrække at folk opofrede deres egne behov og kun tilgodeså
dine? ;)

Fra : Tue Sørensen

Dato : 31-01-06 15:41

PerX ... skrev:
> In article <1138672690.213574.313820@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
> sorensonian@gmail.com says...

> Du ville foretrække at folk opofrede deres egne behov og kun tilgodeså
> dine? ;)

Ligesom de 200 advokater på havets bund ville det være en god start,
ja!

- Tue