Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ups billederne er slettet... :o(
Fra : lovend

Dato : 29-01-06 11:02

Hej med jer.
Jeg har et Panasonic DMC-FX7 og har lige været på ski ferie og da en veninde
skulle se mine ferie billeder kom hun til at slette alle billederne på
kortet på vej ud af menyen.

Er der nogen mulighed for at gendanne billederne via min computer eller
andet?

Mvh lovend

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-06 11:08

lovend wrote:
> [...]
> kortet på vej ud af menyen.
>
> Er der nogen mulighed for at gendanne billederne via min computer eller

Ja, brug google med "flash card recover", og det myldrer frem med
programmer. Hvilket program, der er det bedste ved jeg ikke, men det kan
lade sig gøre, hvis ikke du har brugt kortet i mellemtiden.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 29-01-06 11:08

lovend wrote:
> [...]
> kortet på vej ud af menyen.
>
> Er der nogen mulighed for at gendanne billederne via min computer eller

Ja, så lang tid du ikke har skrevet til kortet.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Fra : HKJ

Dato : 29-01-06 11:13
Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-01-06 11:23

"lovend" <Lovend@123vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billederne på kortet på vej ud af menyen.
>
> Er der nogen mulighed for at gendanne billederne via min computer eller

Når nu uheldet er ude, så har hun nok formateret kortet

Men ellers er der ingen skade sket, der er mange programmer der finder dine
feriebilleder igen.

God jagt!

Og hold så dit kamera/kort tæt ind til kroppen indtil du har fået lavet
kopier af dine billeder!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-06 11:36

Langgaard Bærbar wrote:

> Når nu uheldet er ude, så har hun nok formateret kortet
>
> Men ellers er der ingen skade sket, der er mange programmer der finder dine
> feriebilleder igen.

Heldigvis er en formattering ikke det samme som at data er slettet. Kun
den struktur, der beskriver hvordan data ligger er blevet overskrevet.
Og det kan visse af programmene godt omgås.

Jeg har kun prøvet det een gang, og mistede ikke nogen billeder.

Bo //

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-01-06 11:40

"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kun prøvet det een gang, og mistede ikke nogen billeder.

Hej

Husker du hvilket program du brugte til at gendanne det formaterede kort
med?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-06 11:56

Leif Langgaard wrote:

> Husker du hvilket program du brugte til at gendanne det formaterede kort
> med?

Nej, men jeg søger lige i gemmerne, og ser hvad jeg brugte. Jeg kan da
evt tage et formatteret kort, og se hvad jeg kan hiive ud af det.
Bo //

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-01-06 12:29

> Nej, men jeg søger lige i gemmerne, og ser hvad jeg brugte. Jeg kan da evt
> tage et formatteret kort, og se hvad jeg kan hiive ud af det.
> Bo //

Ja, det ville være godt at vide hvis uhældet er ude!

Fra : lovend

Dato : 29-01-06 12:34

Hej igen.

Sådan nu er jeg glad igen ... det virkede fint der var godt nok 3
billeder(ud af 65) der var fejl på så det var jo billigt sluppet.

Mange tak for hjælpen

mvh lovend

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-01-06 13:24

> Hej igen.
>
> Sådan nu er jeg glad igen ... det virkede fint der var godt nok 3
> billeder(ud af 65) der var fejl på så det var jo billigt sluppet.

Hej

Prøv at søge de sidste billeder med andre programmer, det er ikke sikkert at
de arbejder ens, således finder de nok heller ikke de samme filer!

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-06 12:32

Leif Langgaard wrote:

> Husker du hvilket program du brugte til at gendanne det formaterede kort
> med?

Du fik "provokeret" mig så meget, at jeg fandt ud af at det er "PC
inspector smart recovery 4.5". Jeg har sat den til at se på et kort, jeg
lige har formatteret. Den finder alle de jpg filer, der har været
tilbage efter mange formatteringer. Men den giver dem nye navne. Jeg kan
se at EXIF data er OK, men undrer mig over at billedfilerne fylder så
meget. Da jeg kopierede dem til arkiv før jeg formatterede kortet var de
på 3-4Mby, men efter at PC recover har "genopdaget" dem er de på
13-15Mby pr stk. Jeg har ikke prøvet at genskabe NEF filer, men jeg kan
se at programmet har en option til det.

Den har nu på ca 1/2 time gnasket sig gennem 7% af et 4Gby CF kort. Så
jeg standser den, da jeg skal bruge maskinkraft til mere seriøse opgaver

Bo //

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-01-06 13:21

> [...]
>
> Den har nu på ca 1/2 time gnasket sig gennem 7% af et 4Gby CF kort. Så jeg
> standser den, da jeg skal bruge maskinkraft til mere seriøse opgaver

Utroligt, det vil jeg huske.

Fra : Niels

Dato : 29-01-06 12:41

lovend skrev:

> Hej med jer.
> Jeg har et Panasonic DMC-FX7 og har lige været på ski ferie og da en
> veninde skulle se mine ferie billeder kom hun til at slette alle
> billederne på kortet på vej ud af menyen.

Jeg har brugt recoverjpeg. Det er meget effektivt.
http://www.rfc1149.net/devel/recoverjpeg

Det findes vist kun til Unix og Linux

Fra : lovend

Dato : 29-01-06 13:21

Lige et spørgsmål mere.

Når jeg kikker de billeder igennem der er fejl på i windows billed fremviser
er der ikke fejl på thumbnailen men kun på det store billede den viser
hvordan kan det være?

Jeg har lige smidt et screendump i dk.binaer under navnet dk.fritid.foto

mvh lovend

Fra : Henning Holm

Dato : 29-01-06 16:18

> [...]
> hvordan kan det være?
>
> Jeg har lige smidt et screendump i dk.binaer under navnet dk.fritid.foto

Der er også dette program,det genskabte alle slettede billeder på et
sd-kort...
Link: http://www.photosrecovery.com

good Luck....

--
Henning Holm

allig8or125@hotmail.com

"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice"

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 29-01-06 20:00

lovend wrote:

> Når jeg kikker de billeder igennem der er fejl på i windows billed
> fremviser er der ikke fejl på thumbnailen men kun på det store
> billede den viser hvordan kan det være?

Sikkert fordi den thumbnail du ser er indlejret i billedet. Den blev
skabt fra det store billede, da det blev gemt første gang og alt var
godt.

> Jeg har lige smidt et screendump i dk.binaer under navnet
> dk.fritid.foto

Jeg har ikke adgang til den gruppe, så det hjælper ikke.
--
JPEGCrops 0.6.22 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/