"Flad" Mus.
Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 29-01-06 08:32

Hej Gruppe

Jeg er igang med et projekt hvor jeg gerne vil have mus og tastatur bygget
ned i en bordplade, så det flugter med overfladen. Indtil videre har jeg
købt et relativt fladt mini tastatur fra Chicony, men mangler nu en mus.

Mit spørgsmål er så nu, om der findes en slags mus der er flad? F.eks lige
som dem der sidder i bærbare (touch-pad) men bare til en stationær. Eller
evt. en anden løsning.

Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Håber på svar

Martin

Fra : -=JF=- priv

Dato : 29-01-06 09:41

"Martin Hansen [6430]" <martinspam@spammrhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Kunne man forestille sig en trackball, hvor kun kugle og knapper er synlige?

Hvad er formålet (ud over at det sikkert er et sjovt projekt) med at bygge
det ned i bordpladen?
Ergonomisk set er det jo en katastrofe som bare venter på at ske

Mvh John

Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 29-01-06 10:07

> Kunne man forestille sig en trackball, hvor kun kugle og knapper er
> synlige?

Tjaa.. Havde også tænkt lidt på et "board", kan ikke huske hvad de hedder.
Men dem hvor man har en pen som mus, og så "tegner" på en plade.. Ellers er
alternativet nok bare en trådløs mus, der kan gemmes væk når den ikke
bruges.

> Hvad er formålet (ud over at det sikkert er et sjovt projekt) med at bygge
> det ned i bordpladen?
> Ergonomisk set er det jo en katastrofe som bare venter på at ske

Ja... Jeg er igang med at lave en PC som skal stå i køkkenet. Den skal køre
et database program, med indtastning af varer til indkøbslister,
opskriftssamling, netradio og TV mm. Har et ældre køkken, hvor der er en
"skuffe" som i virkeligheden er et lille bord/bræt. Altså et "bræt" man kan
trække ud, og som ligner en skuffe udenfra når det er lukket.. Håber det kan
forståes..

Dette bord/bræt bruger vi ikke, så idéen var at "operere" det ned i dette,
så det (keyboard og mus) kan gemmes væk når det ikke bruges.

Så derfor mangler jeg en mus af en art, der er "flad"

Martin

Fra : Peter Holm

Dato : 29-01-06 10:31

> Så derfor mangler jeg en mus af en art, der er "flad"

i gamle dage (ca 1997) havde jeg en IBM mus der egentlig var en helt
almindelig ball mus med 2 knapper og ledning.
Men den havde den smarte feature at man lige kunne klik-klik og så vende
musen om, så virkede den som en track ball.
Som jeg husker det var den 95% plan, når den var vendt om.
Måske sådan en kan findes i en rodekasse et sted.

Mvh
Peter

Fra : -=JF=- priv

Dato : 29-01-06 12:35

> [...]
> Men dem hvor man har en pen som mus, og så "tegner" på en plade.. Ellers
> er alternativet nok bare en trådløs mus, der kan gemmes væk når den ikke
Tror du tænker på en digitizer... også kaldet en tegneplade. Prøv evt. at
kigge her: http://www.pixmania.com/dk/dk/757/xx/xx/104/9/criteresn.html

> "skuffe" som i virkeligheden er et lille bord/bræt. Altså et "bræt" man
> kan trække ud, og som ligner en skuffe udenfra når det er lukket.. Håber
> det kan forståes..

OM jeg forstår
Vi havde sådan en plade i mine forældres køkken, og jeg har stået ved den
100-vis af gange og hugget en klapsammen i mig
Senere, da vi unger blev store, blev pladen mest brugt når min mor lige
skulle ha' en slapper og en kop kaffe

Lyder i øvrigt som et sjovt projekt du er ved at søsætte

Mvh John

Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 29-01-06 18:07

> Lyder i øvrigt som et sjovt projekt du er ved at søsætte

Jo tak Men der er nu godt nok lidt mere arbejde i det end jeg regnede
med... Især når det eneste man man "til dels" kan finde ud af at
"programmere" i er Microsoft Access. Det er ikke liiiige så nemt at få det
til at spille 100%..

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-06 10:56

> [...]
> evt. en anden løsning.
>
> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Prøv at søge Google efter "sm-2000 touchpad", jeg tror det er noget a'la den
du er ude efter.

mvh
Ebbe

Fra : Kim J.

Dato : 29-01-06 09:49

Hejsa Martin,

> [...]
> evt. en anden løsning.
>
> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Jeg så nyhederne på IT-Svar for et stykke tid siden (denne uge), at der var
lavet en flad optisk mus, hvor der nærmest var et ben der kunne klappes ud.
Når dette ben var klappet op, så var den nem at have i lommen.

Du gav mig lige en god idé. Jeg er lærerstuderende og et af mine linjefag er
sløjd. Vi skal i den kommende tid lave en designopgave, og det var
nærligende at designe en mus med et lidt anderledes design. Er der nogen der
har nogen idé om, hvor høj print og elektronik er i en optisk mus? Der er jo
ikke hjul og kugle at tage hensyn til i en sådan.

Hygge hejsa her fra
Kim J.

Fra : Esben

Dato : 29-01-06 14:54

> [...]
> evt. en anden løsning.
>
> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Måske dette:
http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_31P9498?OpenDocument

Eller et af disse med trackball eller mousepad:
http://www.comelectronics.dk/produkter.php?showkat=TASTA2

--
Esben

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 29-01-06 19:07

"Martin Hansen [6430]" skrev
> Mit spørgsmål er så nu, om der findes en slags mus der er flad? F.eks lige
> som dem der sidder i bærbare (touch-pad) men bare til en stationær. Eller
> evt. en anden løsning.

Måske
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_05/OFF04.HTM
USB grafik-pad til pc
12,8x9,4 cm sensorflade. Trådløs mus og pen som fungerer uden batteri.

Jeg har selv noget lignende, og jeg bruger udelukkende pennen.
Musen i sættet bruger jeg ikke.
Selve sensorfladen er meget flad
- og pennen har en tykkelse som en
tyk kuglepen.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : KubikH

Dato : 29-01-06 21:29

> [...]
> evt. en anden løsning.
>
> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

Hej Martin
Prøv at kigge ind på : www.danbit.dk under tastaturer og mus
Der er også trackballs og touchpads.

Mvh
Niels

Fra : Martin Hansen [6430]

Dato : 30-01-06 10:45

> Prøv at kigge ind på : www.danbit.dk under tastaturer og mus
> Der er også trackballs og touchpads.

Har kigget på siden, men så vidt jeg kunne se kan man ikke handle der som
privat-person?!?

Martin

Fra : Esben

Dato : 30-01-06 10:50

> Har kigget på siden, men så vidt jeg kunne se kan man ikke handle der som
> privat-person?!?

Man kan jo altid ringe og spørge. Tidligere kunne det godt lade sig gøre med
levering pr. efterkrav.

--
Esben

Fra : Peter Holm

Dato : 31-01-06 20:28

"Martin Hansen [6430]" <martinspam@spammrhansen.dk> wrote in message
> [...]
> evt. en anden løsning.
>
> Håber nogen har nogle idéer / alternativer.

faldt tilfældigt over denne

Fra : Peter Holm

Dato : 31-01-06 20:29