Bedste kode editor
Fra : M

Dato : 28-01-06 18:26

Hej!

Hvad er den "bedste" php/css m.m. kode editor der findes?

Har rodet med en prøveversion af Zend Development Enviroment, men
synes
den kører tung og ustabil.

Den må meget gerne som Zend, indeholde php variabler m.m.. Altså være
lidt intelligent!

På forhånd tak

-M

Fra : Dan Storm

Dato : 28-01-06 18:51

M skrev:
> Hvad er den "bedste" php/css m.m. kode editor der findes?
UltraEdit er et supergodt program, efter min mening. Det er ikke tungt
og hightligter funktioner, variabler og elementer.

Jeg har både prøvet Zend Studio, DreamWeaver og nogle andre små
programmer, men UltraEdit er jeg blevet rigtig glad for til al redigering.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Thomas JP

Dato : 28-01-06 21:27

On Sat, 28 Jan 2006 18:51:18 +0100, Dan Storm
<shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har både prøvet Zend Studio, DreamWeaver og nogle andre små
>programmer, men UltraEdit er jeg blevet rigtig glad for til al redigering.

Her er jeg hekt enig. En rigitg god editor.

--
Thomas Jari

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-01-06 22:18

Thomas JP skrev:
> Her er jeg hekt enig. En rigitg god editor.

UltraEdit ftw! Den er så dejlig simpel, og man kan slå det meste "gejl"
fra. Ren teksteditor, kun med det mest nødvendige. Så er man 100% koder ;)

Zend er sindsygt. Meeen... Det er også tungt (uden at træde nogle over
tæerne, men er det ikke endnu en app, der er langsom og samtidig skrevet
i Java? Tilfælde? ;) (jeg skriver selv i Java også så hæng mig nu ikke
på den) ).

Hvad der dog irriterer mig langt ind i helvede, er at den ikke kører
ordentligt når man "winer" den på Linux. Øv :'(

Kasper Johansen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-01-06 16:56

Kasper Johansen wrote:

> UltraEdit ftw! Den er så dejlig simpel, og man kan slå det meste
> "gejl" fra. Ren teksteditor, kun med det mest nødvendige. Så er man
> 100% koder ;)

Overvej http://www.crimsoneditor.com/

Hjemmesiden er ganskevist grim og virker lidt amatøragtig, men editoren er
god !
Skal dog lige bruge 2 minutter på at sætte den op da standardconfig er lidt
akavet, men så har man en god allaround editor.

Fra : M

Dato : 29-01-06 21:56

Mange tak for info!

Har kigget kort på UltraEdit, og dødsdømte den, da den ikke kunne vise
variabler m.m. ligesom Zend. Men nu når I siger den er så god, så kan
det da godt ske at jeg burde kigge lidt på den igen! :

Jeg tjekker også lige de andre forslag ud!

Mange tak!

-M

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 29-01-06 20:39

Vim (www.vim.org) er min favoriteditor.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : jussij@zeusedit.com

Dato : 29-01-06 23:48

Zeus - http://www.zeusedit.com

Fra : M

Dato : 30-01-06 07:33

>Zeus - http://www.zeusedit.com

Uhh.. den ser lovende ud. Den får jeg også lige tjekket

Mange tak!

-M

Fra : Frederik Sunne

Dato : 30-01-06 14:16

M wrote:
> [...]
> synes
> den kører tung og ustabil.
>
> Den må meget gerne som Zend, indeholde php variabler m.m.. Altså være

Hæderlig editor:
http://www.blumentals.net/rapidphp/

Mvh,

Frederik

Fra : Toke Herkild

Dato : 30-01-06 21:44

Prøv HAPedit på:
http://hapedit.free.fr/

den er jeg personligt meget glad for ;)

MVh
Toke Herkild

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-06 22:39

On Sat, 28 Jan 2006 18:25:50 +0100, M <infoREMOVE-THIS@bigm.dk> wrote:

>Hvad er den "bedste" php/css m.m. kode editor der findes?
>
>Har rodet med en prøveversion af Zend Development Enviroment, men
>synes
>den kører tung og ustabil.

Jeg bruger jEdit (http://www.jedit.org/) - den kan syntaksfarve php,
html og 80-100 andre sprog. Godt nok er den skrevet i java, men jeg
syntes den er så hurtig som den skal være.

-snart med hund: http://vedskovens.dk/d/hv/2005_olivia/051030/051030_d2.htm

Fra : M

Dato : 31-01-06 08:37

>Jeg bruger jEdit (http://www.jedit.org/) - den kan syntaksfarve php,
>html og 80-100 andre sprog. Godt nok er den skrevet i java, men jeg
>syntes den er så hurtig som den skal være.

Mange tak.

Dem får jeg også lige tjekket ud. Indtil videre hænger min
opmærksomhed på http://www.blumentals.net/rapidphp/ Det spiller bare
ikke at man skal have installeret php på sin maskine, for at kunne se
variabler m.m. Men det må jeg leve med!

-M

Fra : Frederik Dam Sunne

Dato : 31-01-06 23:30

M wrote:

> [...]
> opmærksomhed på http://www.blumentals.net/rapidphp/ Det spiller bare
> ikke at man skal have installeret php på sin maskine, for at kunne se

Er det ikke bare exe filen på ca. 10 mb? Det er til at leve med..

/Frederik

Fra : M

Dato : 01-02-06 08:25

>Er det ikke bare exe filen på ca. 10 mb? Det er til at leve med..

Jo det er ret. Men er bare blevet lidt farvet af Zend hvor det er indbygget. Men det fylder så også 50-60mb!

Så er der også html og meget mere.

-M